شاخص کل در بازار بورس امروز (شنبه) ۱۶ هزار و ۷۶۵ واحد کاهش داشت که در نهایت این شاخص به رقم ۳۶۷ هزار و ۳۳۳ واحد رسید.

به گزارش اخبارپول، براساس معاملات امروز بیش از ۶ میلیارد و ۹۲۴ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۰ هزار و ۴۱۵ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل بورس (هم وزن) با چهار هزار و ۷۹۷ واحد کاهش به ۱۱۶ هزار و ۶۹۰ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با سه هزار و ۲۰۴ واحد افت به ۷۷ هزار و ۹۲۹ واحد رسیدند.

شاخص آزاد شناور نیز با ۲۰ هزار و ۳۸۴ واحد کاهش به رقم ۴۳۳ هزار و ۳۲۸ واحد رسید، شاخص بازار اول ۱۲ هزار و ۷۶۳ واحد و شاخص بازار دوم ۳۱ هزار و ۴۹۵ واحد کاهش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد نمادهای فولاد (فولاد مبارکه اصفهان) با یک هزار و ۳۳ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۷۴۵ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۷۴۲ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۵۰۲ واحد، گروه مپنا (رمپنا) با ۴۵۰ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۴۴۸واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.

بر اساس این گزارش، در بین نمادهای امروز نماد بانک ملت، سرمایه گذاری سایپا، بانک تجارت، فولاد مبارکه اصفهان، صنایع شیمیایی ایران، پالایش نفت بندرعباس و سایپا در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه فلزات اساسی در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۸۰۶ میلیون و ۹۵۹ هزار برگه سهم به ارزش پنج هزار و ۶۱۵ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز بیش از ۲۲۳ واحد افت داشت و بر روی کانال چهار هزار ۷۹۷ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار یک میلیارد و ۲۱۴ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۹ هزار و ۱۷۶ میلیارد ریال داد و ستد شد.

در بین تمامی نمادها، نماد پتروشیمی مارون (مارون)، سهامی سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، ‌ تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، توسعه مولد نیروگاهی جهرم (بجهرم) و بیمه کوثر (کوثر) بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص این بازار داشتند.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=144281
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

افت ۱۶هزار و ۷۶۵واحدی شاخص بورس
افت ۱۶هزار و ۷۶۵واحدی شاخص بورس
افت ۱۶هزار و ۷۶۵واحدی شاخص بورس
افت ۱۶هزار و ۷۶۵واحدی شاخص بورس
افت ۱۶هزار و ۷۶۵واحدی شاخص بورس