طی مراسمی با حضور حشمت اله کاکی معاون مدیر شعب استان بانک مسکن، معاون اداره کل نوسازی مدارس استان ایلام و رییس آموزش و پرورش شهرستان سیروان، مدرسه شهدای بانک مسکن افتتاح شد.

کاکی

به گزارش اخبارپول، حشمت اله کاکی با اشاره به فعالیت ها و خدمات بانک مسکن در بخش های مختلف خصوصا خانه دار کردن مردم اظهار کرد: مهم ترین وظیفه بانک مسکن تامین و فراهم کردن شرایطی جهت ساخت و یا خرید سرپناه برای مردم عزیز کشورمان است که خوشبختانه در این راستا بانک مسکن با مشارکت در طرح ها و حمایت از اقشار آسیب پذیر به خوبی عمل کرده است.

وی با اشاره به حادثه سیل اخیر در استان های لرستان، خوزستان، گلستان و ایلام گفت: بانک مسکن علاوه بر انجام خدمات همیشگی خود، در بحث مسوولیت های اجتماعی نیز حضور بسیار فعالی داشته که نمونه آن را می توان ساخت مدرسه در نقاط محروم کشور دانست.

کاکی هم چنین اعطای تسهیلات قرض الحسنه ازدواج، خود اشتغالی، آزاد سازی زندانیان، مشارکت در نهضت مسجد سازی، کمک به بخش درمان افراد بی بضاعت را از دیگر اقدامات بانک مسکن بر شمرد.

معاون مدیر شعب استان هدف از ساخت مدرسه توسط بانک مسکن را تعهد اخلاقی و مسئولیت اجتماعی مدیران ارشد بانک در امور خیر خواهانه دانست و اظهار امیدواری کرد که این حرکت در تمام سازمانها و ادارات کشور نهادینه شود.

کاکی در ادامه به تهیه کیف و لوازم التحریر دانش آموزان مدارس احداثی و مناطق آسیب دیده از حوادث طبیعی توسط بانک مسکن اشاره و هدف آنرا کمک به دانش آموزان این مناطق جهت کاهش دغدغه دانش آموزان و والدین آنان ذکر کرد.

همچنین در این مراسم شیرزادی معاون اداره کل نوسازی مدارس استان ایلام در سخنانی با قدردانی از بانک مسکن بخاطر مشارکت در ساخت مدارس در سطح کشور ،کیفیت پروژه اجرا شده در شهرستان سیروان توسط بانک مسکن را در سطح کشور نمونه دانست.

وی همچنین ابراز کرد: امیدوارم در آینده نزدیک شاهد مشارکت بانک مسکن در دیگر پروژه ها و امور خیر خواهانه باشیم.

معاون اداره کل نوسازی مدارس استان ایلام در مراسم افتتاحیه این مدرسه متذکر شد: برای افتتاح این دبستان شش کلاسه در شهرلومار ۱۷ میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال هزینه شده است.

شیرزادی گفت: این طرح با زیربنای ۱۰۲۷ متر مربع و با مشارکت بانک مسکن ساز ساخته شده است که شامل ۹۳متر سرایداری، ۳۴متر سرویس بهداشتی، ۱۱۲۹متر محوطه سازی و ۱۷۲متر طول دیوار محوطه حیاط مدرسه است.

وی بیان کرد: در سال جاری ۲۱ فضای آموزشی با ۸۴ کلاس درس با ۹ هزار و ۲۷۲ مترمربع در استان ایلام افتتاح شده است. وی افزود: برای ساخت این میزان فضای آموزشی در استان ایلام بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

در ابتدای این مراسم مرشدی رییس آموزش و پرورش شهرستان سیروان ضمن ارایه گزارشی از وضعیت آموزشی شهرستان مذکور اظهار کرد: در شهرستان سیروان ۸۵فضای آموزش و جود دارد که با توجه به قدمت و فرسودگی بیشتر این مراکز آموزشی، نیاز به تعمیر و بازسازی هستند که با توجه به کمبود شدید اعتبارات در این بخش ، نیازمند کمک و مساعدت مسئولین و سازمانها و ادارات استان هستیم.

وی با قدردانی از تلاش ها و خدمات بانک مسکن در جهت احداث مدرسه شش کلاسه شهر لومار اظهار امیدواری کرد که این حرکت توسط سایر بانک ها و ادارات در سطح استان اجرا شود.

مرشدی تعلیم و تربیت را به عنوان یکی از ارگان های حیاتی کشور ذکر کرد و بهره گیری از امکانات و تجهیزات مناسب را باعث آموزش مناسب و پیشبرد اهداف دانست.

لازم به ذکر است بانک مسکن تا کنون ۱۵ مدرسه با عنوان شهدای بانک مسکن از محل منابع قرض الحسنه افتتاح مکرده است.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=141281
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

افتتاح ۱۵ امین مدرسه توسط بانک مسکن در شهرستان سیروان
افتتاح ۱۵ امین مدرسه توسط بانک مسکن در شهرستان سیروان
افتتاح ۱۵ امین مدرسه توسط بانک مسکن در شهرستان سیروان
افتتاح ۱۵ امین مدرسه توسط بانک مسکن در شهرستان سیروان
افتتاح ۱۵ امین مدرسه توسط بانک مسکن در شهرستان سیروان