رئیس کل بانک مرکزی از افزایش ۲۱ درصدی قدرت پول ملی در یک سال اخیر خبر داد و ۵ هدف اصلی اقتصاد را در ماه‌های آتی تشریح کرد.

به گزارش اخبارپول، عبدالناصر همتی در تازه‌ترین یادداشت اینستاگرامی خود نوشت: امروز ۱۳ آبان ۹۸ و یکسال از شروع جنگ اقتصادی و تحریم‌ بانکی و صادرات نفت ایران توسط آمریکا می گذرد. آنروزها پیش بینی یکسال بعد مشکل و تا حدی نگران کننده بود.

وی با اشاره به تحریم‌های آمریکا در یک سال گذشته تأکید کرد: آمریکاباتداوم یکسال فشارحداکثری به هدف اصلی اش که از هم فروپاشی اقتصاد و درنهایت به زانو در آوردن ایران بود، نرسید.

رئیس کل بانک مرکزی در خصوص نرخ ارز و دلار نیز تصریح کرد: نرخ ارز، که خودآمریکایی ها ازآن به عنوان شاخص مهم تأثیر فشار یاد می کردند،از ۱۴۳۵۰ تومان در ۱۳ آبان ۹۷ به ۱۱۳۰۰ تومان در ۱۳آبان ۹۸ رسید ( ۲۱درصد افزایش قدرت پول ملی).

همتی همچنین بیان کرد: تورم ناشی از تغییر نرخ ارز و اخلال در بخش خارجی اقتصاد، فشار زیادی به اقتصاد ایران، خصوصاً اقشار بادرآمد پایین و ثابت وارد آورد و رفاه بخش مهمی از مردم از بابت تحریم آسیب دیدکه نیاز به ترمیم دارد.

وی خاطرنشان کرد: نهایتاً، ثبات نسبی به اقتصاد برگشت و شاخص های مهم اقتصادی نظیر تورم و رشد غیرنفتی به آرامی در مسیر بهبود قرار گرفت.

رئیس کل بانک مرکزی درباره اهداف مهم که باید مورد توجه اقتصاد باشد، گفت: ازحالا، تلاش ها دراقتصاد بایستی متمرکز شود بر رشد تشکیل سرمایه ثابت ناخالص داخلی و رونق تولیدملی، کاهش اتکاءبودجه دولت به نفت و ایمن سازی اقتصاد نسبت به نوسانات درآمدهای نفتی و سرعت دادن به روند اصلاح نظام بانکی کشور.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=141118
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. شهریار گفت:

    موئلفه های اقتصاد به هم وابسته است تا زمانیکه حق و حقوق سپرده گذاران موسسه مجاز کاسپین یا فرشتگان را بعد از سه سال از بلوکه شدن غیرقانونی ، پرداخت نکنید به فکر ترمیم اقتصاد و منطقی کردن ارز نباشید.
    حلقه پشت پرده شبکه بانکی ، هر چند وقت از هیات مدیره موسسات اعتباری درخواست باج می کنند تا مثلا مشکلی برایشان ایجاد نکنند بابت موسسه ثامن الحجج از میرعلی درخواست باج کردند و بابت موسسه کاسپین از تفکر ، میرعلی باج نداد و ثامن الحجج را بستند در خصوص کاسپین ، تفکر را نقره داغ کردند بطوریکه بواسطه فقط یک میلیارد تومان هزینه او را با کمک مدیرعامل و رئیس هیات مدیره وقت موسسه کاسپین دادگاهی و روانه زندان کردند بطوریکه همه املاک در اختیار تفکر بود و احدی وکالت نداشت تا با فروش حتی یک ملک مشکل حل می شد اما تفکر را بیش از دو ماه اجازه ملاقات ندادند و بدون کارشناسی اعلام کسری عمومی کردند تا همه سپرده گذاران درخواست پول کنند و شرایط را به سمتی بردند تا موسسه نتواند پول نقد همه افراد را در یک زمان محدود بدهد و از طرفی خود تفکر در بند باشد تا نتواند با فروش املاک مشکل را حل کند ، بانک شهر ، صادرات ، تجارت ، مسکن بیش از ۳ برابر سرمایه شان کسری دارند لیکن دادستان آنرا اعلام عمومی نمی کند و با برداشت اعتبارات بانک مرکزی مشکل کسری ۴۵ هزار میلیارد تومانی آنها حل می شود اما موسسه کاسپین بدون ارزیابی املاک و دارائی ها با نامه کذائی معاونت نظارت وقت بانک مرکزی به قوه توسط دادستان وقت کسری ۳ هزار میلیارد تومانی آن اعلام عمومی می شود در صورتیکه با ارزیابی جدید املاک و دارائی ها نه تنها کسری ندارد بلکه دارائی های آن ۳ برابر بدهی آن است این وسط خیانتی که بانک مرکزی بواسطه دریافت باج حلقه پنهان شبکه بانکی انجام داده را چه کسی پاسخگوست؟ مردمی که بیش از ۳ سال اموالشان بلوکه شده و دسترسی به دارائی خویش جهت هزینه های زندگی نداشتند را چه کسی پاسخگوست؟ لیکن حلقه پنهان نفوذی های خویش را آزاد گذاشته است در واقع بایستی مدیرعامل وقت موسسه کاسپین یعنی متحمل و رئیس هیات مدیره وقت یعنی ضیاءالملکی بواسطه همکاری با این خیانت محاکمه شوند .چرا حلقه پنهان شبکه پولی و بانکی محاکمه نمی شود تا کی قرار است از موسسات باج دریافت کنند (این باج بایستی از سپرده های مردم پرداخت شود) بانک مرکزی فقط بواسطه تغییر اسم از موسسه فرشتگان به میزان سه مرتبه آورده اولیه دریافت کرده یکبار فرشتگان بعد آرمان یعد آرمان ایرانیان و در نهایت کاسپین

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

قدرت پول ملی ۲۱درصد افزایش یافت
قدرت پول ملی ۲۱درصد افزایش یافت
قدرت پول ملی ۲۱درصد افزایش یافت
قدرت پول ملی ۲۱درصد افزایش یافت
قدرت پول ملی ۲۱درصد افزایش یافت