سامانه بانک‌داری متمرکز داتین با عنوان «ترنج» توانست در آزمون کارایی که توسط یک شرکت بین‌المللی انجام شد، بیش از تعهد مندرج در قرارداد با بانک سپه را مدیریت کند.

به گزارش اخبارپول، هومن مسگری، مدیر طرح استقرار و توسعه بانک‌داری متمرکز بانک سپه با اعلام این خبر، اظهار کرد: یکی از تعهدات قراردادی ما با بانک سپه، توانایی مدیریت ۱۰۰۰ تراکنش در ثانیه بود که با توجه به بزرگی مقیاس این بانک و از سوی دیگر شرایط ادغام، شرکت داتین رقمی بیشتر از ۱۰۰۰ تراکنش در ثانیه را مدنظر داشت.

وی توضیح داد: مسئولیت انجام آزمون تخصصی شاخص کارایی به دلیل اهمیت و گستردگی پروژه، به یک شرکت باتجربه بین‌المللی واگذار شد که توانستیم با بهبود عملکرد راهکار بانکداری متمرکز خود در سه حوزه اپلیکیشن، پایگاه داده و معماری، بیش از ۲۰۰۰ تراکنش در ثانیه را در این آزمون کارایی پردازش کنیم.

مسگری با تاکید بر این نکته که ارائه سرویس با ظرفیت بیش از هزار تراکنش در ثانیه (TPS) تنها یکی از اهداف این آزمون کارایی است، بیان کرد: مسائلی همچون، تامین سخت‌افزار مناسب برای پردازش این حجم از تراکنش، پیش‌بینی بیشترین مقدار پردازش قابل انجام روی سخت‌افزار نهایی، بررسی رفتار سامانه در قبال تراکنش‌های مختلف و تعیین زمان مورد نیاز برای انجام آن‌ها و بررسی و تعیین بیشترین پردازش ممکن روی سخت‌افزار مورد نظر برخی دیگر از اهداف آزمون کارایی بوده است.

در ادامه نیما امیرشکاری، مشاور هیات مدیره بانک سپه و رئیس کمیته آزمون پروژه با اشاره به اینکه این نرم‌افزار از لحاظ عملکردی از جایگاه خوبی برخوردار است، ابراز کر د: در حال حاضر ترنج در بسیاری از بانک‌های کشور در حال فعالیت است، اما با توجه به اینکه بزرگ‌ترین مشتری فعلی این شرکت از بانک سپه نیز کوچک‌تر است، نیاز داشتیم تا علاوه بر عملکرد از لحاظ کارایی هم اطمینان‌های لازم را کسب کنیم، به همین دلیل تصمیم گرفتیم آزمون کارایی را انجام دهیم.

وی ادامه داد: سیستم‌های مالی حساسیت خاص خود را دارند و قطعاً آزمون تراکنش مالی با تراکنش فناوری اطلاعات متفاوت است، به همین دلیل شرکتی را انتخاب کردیم که تجربه آزمون سیستم‌های مالی را در کارنامه خود داشته باشد.

به گفته امیر شکاری، این شرکت بین‌المللی سابقه فعالیت در اروپا و آسیا را دارد و علاوه بر تجربه پیاده‌سازی دو برند معروف بین‌المللی، آزمون کارایی را روی آن‌ها انجام داده است.

رییس کمیته آزمون پروژه با بیان اینکه بانک سپه یکی از سخت‌گیرانه‌ترین شرایط فنی و اجرایی را برای این منظور تدوین کرد، اذعان کرد: با توجه به حساسیت‌های بانک سپه و از طرفی شرایط ادغام، چهار مرحله آزمون را انجام دادیم که خوشبختانه داتین از انتظار ما فراتر رفت و با پردازش بیش از ۲۰۰۰ تراکنش در ثانیه امتیاز بالایی را کسب کرد.

بر اساس این گزارش، اسفندماه سال ۱۳۹۶ شرکت داتین توانست در مناقصه بانک سپه به عنوان یکی از مهم‌ترین مناقصه‌های کربنکینگ چند سال اخیر برنده شود و در حال حاضر شش ماه از آغاز این پروژه گذشته است و در طول این مدت و مطابق با فازبندی، مراحل مهمی همچون تحلیل شکاف و آموزش مدرسان به پایان رسیده و بومی‌سازی در حال انجام است.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=140445
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

موفقیت داتین در آزمون سامانه بانکداری متمرکز بانک سپه
موفقیت داتین در آزمون سامانه بانکداری متمرکز بانک سپه
موفقیت داتین در آزمون سامانه بانکداری متمرکز بانک سپه
موفقیت داتین در آزمون سامانه بانکداری متمرکز بانک سپه
موفقیت داتین در آزمون سامانه بانکداری متمرکز بانک سپه