دومین همایش بیمه های عمر و تأمین آتیه شرکت بیمه پاسارگاد در روز ۲۴ مهرماه ۱۳۹۸ با حضور رئیس کل محترم بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، مدیران عامل محترم شرکت های بیم، دبیر کل محترم سندیکای بیمه گران ایران، مدیران و کارشناسان و نمایندگان بیمه برگزار شد.

توسعه بیمه های زندگی

به گزارش اخبارپول، در همایش بیمه های عمر و تأمین آتیه شرکت بیمه پاسارگاد یکی از مهمترین نیازهای کشور در شرایط کنونی توسعه بیمه های زندگی به عنوان ابزار مؤثر در تأمین آتیه مردم و تجهیز منابع بلندمدت برای اقتصاد ملی اعلام شد و توسعه شبکه فروش بیمـه های زندگی و نیز سرمایه گذاری منابع حاصل از ذخائر بیمه های زندگی در ایجاد اشتغال برای جوانان مؤثر دانستـه شد و نتیجه گرفته شد که صنعت بیمه کشـور ظرفیت، تـوان علمی و و فنـی لازم را برای توسـعه بیش از پیش بیمه های زندگی با تدبیر، برنامه ریزی و مدیریت مؤثر را در اختیار دارد. نتایج مباحث و توصیه‌های مهم در این همایش به شرح زیر مورد تأکید قرار گرفت:

– رسیدن به اهداف پیش بینی شده در اسناد بالادستی با همت جمعی شرکت های بیمه و بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران میسـر و ممکن است. با توجـه به مدت محـدود باقی مانده تا پایان برنامه شـشم توسعه، پیشنهاد میکند کارگروه ویـژه برای توسعه بیمه های زندگی توسط بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران با مشارکت سندیکای بیمه گران و شرکت های بیمه تشکیل شود تا برنامه اجرایی لازم در این مورد را تهیه و جهت اجرا ابلاغ کند.

– رشد و توسعه بیمه های زندگی در گرو ارتقای سطح اعتماد عمومی به کل صنعت بیمه است و ضرورت دارد در کنار نظارت کامل و دقیق بیمه مرکزی بر عملیات بیمه ای و سرمایه گذاری شرکت های بیمه ساز و کارهای تدوین و اجرا شود که در عمل برای آحاد جامعه، بیمه گذاران و بیمه شدگان این رشته اطمینان بخش باشد.

– به منظور حفظ حقوق بیمه گذاران بیمه های زندگی ضروری است بیمه مرکزی برای سرمایه گذاری بلند مدت ذخایر ریاضی بیمه های زندگی به لحاظ اصول احتیاطی به ویـژه با توجه به افزایش تعداد شرکت های بیمه تخصصی آیین ­نامه سرمایه گذاری جداگانه ای تدوین و تصویب کند.

– پیشنهاد می کند آئین نامه بیمه های زندگی و مستمری (شماره ۶۸) مصوب شورای عالی بیمه بررسی و دستورالعمل های اجرائی لازم برای آن تدوین و برای اجرای هماهنگ به شرکت های بیمه ابلاغ گردد به عنوان مثال می توان از نحوه محاسبه و اعمال مشارکت در منافع، افزایش کارمزد وصول حق بیمه، نحوه تأمین حق بیمه های معوق از محل ذخایر ریاضی نام برد که ساز و کار اجرای آن مبهم و نیازمند یک دستورالعمل کاربردی است.

– ویژگی های متفاوت بیمه های زندگی ضرورت تدوین و تصویب استاندارد حسابداری خاص برای این رشته از بیمه را ایـجاب می کند، بنـابراین پیشنهاد می شـود در جهت آمـاده سـازی برای اجـرای IFRS که از سـال های آتـی شرکت های بیمه موظف به رعایت آن هستند، تهیه و تصویب استاندارد حسابداری بیمه های زندگی در دستور کار بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سازمان حسابرسی قرار گیرد.

– پیش بینی ضوابط ترجیحی و تشویقی لازم برای تأسیس شرکت های بیمه مستقیم تخصصی و اتکایی تخصصی در بخش بیمه های زندگی می تواند به رشد و توسعه بیمه های زندگی کمک مؤثری کند.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=140439
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

بیانیه دومین همایش بیمه‌های عمر و تأمین آتیه بیمه پاسارگاد
بیانیه دومین همایش بیمه‌های عمر و تأمین آتیه بیمه پاسارگاد
بیانیه دومین همایش بیمه‌های عمر و تأمین آتیه بیمه پاسارگاد
بیانیه دومین همایش بیمه‌های عمر و تأمین آتیه بیمه پاسارگاد
بیانیه دومین همایش بیمه‌های عمر و تأمین آتیه بیمه پاسارگاد