۹۰۰هزار فقره چک رمزدار در مرداد ماه ۹۸ در کل کشور وصول شد.

به گزارش اخبارپول، براساس تازه‌ترین آمار بانک مرکزی بیش از ٩٠٠ هزار فقره چک رمزدار به ارزشی حدود ١٩۶٧ هزار میلیارد ریال در مردادماه ١٣٩٨ در کل کشور وصول شد که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب ۹.۸ درصد و ۷.۵ درصد کاهش داشته است.

در ماه مورد بررسی در استان تهران بیش از ٢٨۴ هزار فقره چک رمزدار به ارزشی بیش از ١۴۴۶ هزار میلیارد ریال وصول شد. در ماه مذکور ۴٧ درصد از تعداد چک‌های رمزدار وصولی در سه استان تهران (۳۱.۶ درصد) و اصفهان و خراسان رضوی (هر کدام ۷.۷ درصد) وصول شده است که بیشترین سهم را در مقایسه با سایر استان‌ها دارا بوده‌اند. همچنین ۸۰ درصد از ارزش چک‌های فوق در استان‌های تهران (۷۳.۵ درصد)، اصفهان (۳.۴ درصد) و خراسان رضوی (۳.۱ درصد) وصول شده است.

چک‌های وصولی بر حسب عادی و رمزدار
همچنین در مردادماه ١٣٩۸، در کل کشور بیش از ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار فقره چک وصول شد که از این تعداد بیش از ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار فقره عادی و بیش از۹۰۰ هزار فقره رمزدار بوده است. بر این اساس در کل کشور ٨٨ درصد از کل تعداد چک‌های وصولی، عادی و ١٢ درصد رمزدار بوده است.

در ماه مورد بررسی، در کل کشور بیش از ٢٧٢۴ هزار میلیارد ریال چک وصول شد که بیش از ٧۵٧ هزار میلیارد ریال چک عادی و حدود ١٩۶٧ هزار میلیارد ریال چک رمزدار است. به عبارتی در کل کشور ۲۷.۸ درصد از کل ارزش چک‌های وصولی، عادی و ۷۲.۲ درصد رمزدار بوده است.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=139012
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

وصول ۹۰۰هزار فقره چک رمزدار در کشور
وصول ۹۰۰هزار فقره چک رمزدار در کشور
وصول ۹۰۰هزار فقره چک رمزدار در کشور
وصول ۹۰۰هزار فقره چک رمزدار در کشور
وصول ۹۰۰هزار فقره چک رمزدار در کشور