درحالی بانک صادرات به عنوان یک بانک خصوصی و به صورت سهامی عام ،‌ ۱۵ شهریورماه جاری شصت و هفتمین سالگرد خود را پشت سر گذاشت که از بدو تأسیس، نوآوری در ارایه محصولات و خدمات بانکی و احترام به مشتریان و مراجعان را به عنوان اصل ثابت و جدایی ناپذیر لاینفک خود قرار داده است.

به گزارش اخبارپول به نقل از دیوان اقتصاد ، بانک صادرات ایران در شصت و هفتمین سال فعالیت خود با داشتن دو هزار و ۴٠٠ شعبه، ۸ درصد منابع و ۷ درصد مصارف نظام بانکی را مدیریت می‌کند که ضمن افزایش ٢٠٣ درصدی سرمایه و استفاده از ظرفیت تبصره ۵ قانون بودجه سال٩٧، تلاش‌های موثری در جهت کاهش مطالبات غیرجاری، تعیین تکلیف بدهی به بانک مرکزی، فروش شرکت‌های غیربانکی و اموال مازاد، تعیین تکلیف مطالبات از دولت، مدیریت هزینه‌ها، بهبود ساختار سرمایه و بهینه‎سازی ترکیب منابع و مصارف به عنوان هفت مأموریت مهم بانک برای اصلاح ساختار مالی بانک در سال ٩٧ صورت گرفته که همچنان با هدف رسیدن به نتیجه مهم کاهش زیان و دستیابی به سود عملیاتی با جدیت پیگیری می‌شود.

این بانک با جامه عمل پوشاندن به شعارهای انتخابی خود یعنی «بانک صادرات ایران در خدمت مردم» و «حق با مشتری است(customer is the king)» توانست طی مدت کوتاهی حجم زیادی از نقدینگی کشور را جذب و مهمتر از آن مردم را با نظام بانکی آشتی دهد.

ارایه تسهیلات بانکی بهتر به مردم، ایجاد شبکه گسترده بانکی در سراسر کشور، جلب سرمایه‌های داخلی و پس‌اندازهای هر چند کوچک، ایجاد فرصت های سرمایه‌گذاری در کلیه فعالیت های اقتصادی ازاهداف اولیه بانک صادرات بود.

در شرایطی که بسیاری از بانک ها در سال گذشته با مشکلات بسیاری مواجه شدند اما بانک صادرات توانست این سال را با هدف توقف روند افزایش زیان و خروج از شمولیت ماده ۱۴۱ قانون تجارت آغاز کند و قادر شد با عبور از این بحران و دست یابی به نقطه سر به سر در هزینه و درآمد و ورود به نقطه سودآوری، دستاورد چشمگیری را حاصل نماید و به نظر می رسد در پی اجرای برنامه های عملیاتی برای دستیابی به سودآوری در سال جاری خواهد بود .

سال گذشته افزایش سرمایه ۲۰۳ درصدی بانک صادرات از محل تجدید ارزیابی دارایی ها در مرجع ثبت شرکت ها به ثبت رسید.

بر این اساس، سرمایه اسمی بانک صادرات از ۵.۷ به بیش از ۱۷.۵ هزار میلیارد تومان افزایش یافت و در مرجع ثبت شرکت ها به ثبت رسید تا قادر به خروج از شمولیت ماده ۱۴۱ قانون تجارت شود.

در ترکیب سهامداران عمده بانک صادرات، هم اکنون سهام عدالت با مالکیت ۴۰ درصدی،دولت با ۱۸.۳۲ درصد،گروه مالی سپهر صادرات با ۸ درصد، سهام ترجیحی کارکنان بانک صادرات با ۵ درصد، سرمایه گذاری خوارزمی با ۳.۹۴ درصد، سازمان بیمه سلامت ایران با ۳.۵۲ درصد، شرکت خدمات پشتیبانی مهر ۷۸ وابسته به بانک کشاورزی با ۳.۳۷ درصد و در نهایت سایر سهامداران ۱۷.۸۵ درصد حضور دارند.

بانک صادرات در سال ۷۹ معادل ۹۹ درصد، در سال ۸۹ معادل ۷۹۰ درصد و در سال ۹۲ معادل ۱۵۲.۳ درصد نیز سرمایه خود را افزایش داده که عمده آن از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها بوده است.

 افزایش ۲۲.۴ درصدی منابع سپرده

منابع سپرده بانک صادرات ایران در سال ٩٧ از یک هزار و ۵٨٨ هزار میلیارد ریال فراتر رفت.

منابع سپرده‌ای این بانک در پایان سال ٩٧ با ۲۲.۴درصد افزایش نسبت به اسفند ماه سال ٩۶، به یک هزار و ۵٨٨ هزار میلیارد ریال رسید که نشان از روند مثبت برنامه‌های عملیاتی این بانک در راستای تجهیز بهینه منابع، کاهش مطالبات غیرجاری و کند کردن آهنگ زیان‌دهی بانک در سال گذشته بوده است.

در پایان سال ٩٧ حجم منابع ارزان قیمت بانک صادرات ایران نیز با ۴۹.۶۷ درصد افزایش روبرو شد و از ۴٢٨ هزار میلیارد ریال گذشت. افزایش منابع ارزان قیمت به عنوان یکی از استراتژی‌های مهم این بانک در راستای کاهش قیمت تمام شده پول و هدایت منابع با اثرگذاری بیشتر به بخش‌های مختلف تولید و اقتصاد کشور صورت گرفته است.

بهای تمام شده پول طی سال ٩٧ در بانک صادرات ایران با ١٠ درصد کاهش مواجه شد که رعایت اصول و مقررات بانک مرکزی در خصوص رعایت نرخ سود و پرهیز از دامن زدن به مسابقه سپرده‌پذیری‌های گران از جمله عوامل تحقق این هدف بوده است.

 اعطای وام ازدواج به ۱۱۵ هزار نفر

بانک صادرات ایران، با اعطای ١٧ هزار و ٨٨٠ میلیارد ریال وام ازدواج و تهیه جهیزیه به متقاضیان توسط شعب این بانک در سال ٩٧، بیش از ١١۵هزار و ٣١٠ عروس و داماد زندگی مشترک خود را با کمک بانک صادرات ایران آغاز کردند.

طی سه سال گذشته، بانک صادرات ایران به منظور اجرای مسئولیت اجتماعی و تسهیل امر خداپسندانه ازدواج، با تخصیص بیش از ۴۶ هزار میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه ازدواج و تهیه جهیزیه، ٣٩٨ هزار نفر را راهی خانه‌بخت کرده است.

این بانک به عنوان یکی از بانک‌های عامل در پرداخت وام قرض‌الحسنه و تهیه جهیزیه، تلاش ویژه‌ای درعمل به این امر خداپسندانه داشته به نحوی که در سال ٩۵، تعداد ١٣٠ هزار فقره، در سال ٩۶ نزدیک به ١۵٣ هزار فقره و در سال ٩٧ بیش از ١١۵ هزار فقره وام قرض‌الحسنه ازدواج و تهیه جهیزیه پرداخت کرده است.

برگزیده جشنواره دکتر نوربخش

در هشتمین جشنواره مرحوم دکتر نوربخش، سامانه تحلیل هزینه و فایده مشتریان بانک صادرات ایران، رتبه برتر بخش سامانه‌های درون‌بانکی را به‌دست آورد.

بانک صادرات ایران به منظور افزایش رضایت مندی و خلق ارزش افزوده بیشتر برای مشتریان و همچنین صرفه جویی در زمان و هزینه آنها نسبت به ایجاد سامانه تحلیل هزینه و فایده کرده است که این سامانه در حاشیه هشتمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت در جشنواره معتبر دکتر نوربخش، رتبه برتر سامانه های دورن بانکی را به خود اختصاص داد.

بانک صادرات ایران در آخرین رتبه‌بندی سال ۹۷ بر اساس نتایج به دست آمده از گزارش گروه کارشناسی رتبه‌بندی IMI-100 در بین ۵۰۰ شرکت بزرگ ایران از نظر «شاخص دارایی» رتبه اول، بر اساس «شاخص فروش» رتبه پنجم، از منظر میزان اشتغالزایی رتبه دوم و بر مبنای شاخص ارزش افزوده جایگاه ششم را به خود اختصاص داد.

چهار خدمت بانک صادرات

سال گذشته چهار خدمت جدید«خدمات گردشگری»، «خدمات پس از فروش ایران‌خودرو»، «خدمات پس از فروش سایپا» و «صدور بیمه‌نامه آنلاین» به خدمات قبلی اپلیکیشن«صاپ» اضافه شد.

با افزوده ‌شدن چهار خدمت جدید به خدمات قبلی این اپلیکیشن، تعداد خدمات قابل ارائه توسط «صاپ» به ١۵ خدمت در قالب پرداخت‌های موبایلی افزایش یافت که مشتریان و دارندگان کارت‌های بانکی با نصب و انجام اولین پرداخت توانستند تا پایان خرداد ماه امسال از ۴٠ سکه بهارآزادی برای یک نفر و ۶٧ جایزه چهار میلیون تومانی برای ۶٧ نفر در ماه بهره‌مند شوند.

با اضافه شدن خدمات گردشگری به این اپلیکیشن، با اتصال به سامانه «با هم‌رو»، امکان رزرو بلیط هواپیما با پشتیبانی ٢۴ ساعته، قطار، هتل‌های داخلی و خارجی، پرداخت بیمه مسافرتی و پرداخت عوارض خروج از کشور به راحتی فراهم شد ست. همچنین با استفاده از این اپلیکیشن می‌توان از خدمات پس از فروش ایران خودرو و سایپا نیز استفاده کرد. خرید آنلاین بیمه نیز از دیگر خدمات جدید «صاپ» است.

نصب و انجام تراکنش در اپلیکیشن «صاپ» و شرکت در این قرعه‌کشی برای دارندگان کارت‌های تمامی بانک‌های کشور امکان‌پذیر بوده و زمان برای آزمودن شانس برنده شدن جوایز ۴٠ سکه‌ای بهار آزادی و یا جوایز چهل میلیون ریالی تا پایان خرداد ماه امسال مهیا شد.

این سامانه اولین اپلیکیشن ارائه‌دهنده خدمات کارت به کارت از مبدأ بانک صادرات ایران به سایر بانک‌ها است و تنها سامانه‌ای است که صدور آنلاین بیمه‌نامه به‌صورت مستقیم را ارائه می‌کند. عملیات فعال‌سازی سامانه به راحتی و بدون نیاز به مراجعه به شعبه فعال می‌شود و تنها با داشتن رمز دوم کارت بانکی می‌توان فعالیت‌های مالی را از طریق سامانه‌ای امن با کاربری آسان انجام داد.

انتقال وجه کارت به کارت از مبدأ بانک‌های عضو شتاب، خرید شارژ آنلاین/ بسته اینترنتی، فروش شارژ به صورت درون‌بانکی، پرداخت به حساب سازمان‌های خیریه و نیکوکاری، پرداخت قبوض، پرداخت قبض موبایل به صورت مستقیم، پرداخت قبوض سازمانی، گردش حساب، امکان ثبت و نگهداری تراکنش‌های پرکاربرد در لیست محبوب من، رویت گزارش تراکنش‌ها و مدیریت پروفایل مشتری از طریق منوی تنظیمات، مهمترین خدمات ارائه شده از طریق اپلیکیشن «صاپ» است که با افزوده شدن چهار خدمت جدید، ویژگی‌های منحصر به فردی برای آن فراهم شده است.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=138423
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

افزایش ۲۰۳ درصدی سرمایه بانک صادرات
افزایش ۲۰۳ درصدی سرمایه بانک صادرات
افزایش ۲۰۳ درصدی سرمایه بانک صادرات
افزایش ۲۰۳ درصدی سرمایه بانک صادرات
افزایش ۲۰۳ درصدی سرمایه بانک صادرات