بیمه آسیا از پرداخت خسارت غیرواقعی به ارزش بیش از ۲۰۰ میلیون تومان جلوگیری کرد.

به گزارش اخبارپول، کارشناسان خسارت بیمه آسیا در استان آذربایجان شرقی، از پرداخت خسارت جعلی در یک پرونده ساختگی به مبلغ بیش از ۲ میلیارد و ۶۴ میلیون ریال جلوگیری کردند.

با وقوع حادثه رانندگی منجر به جرح دو خودرو، با رأی دادگاه، پرونده به منظور پرداخت خسارت در شعبه تبریز تشکیل شد.

اما کارشناسان خسارت استان آذربایجان شرقی با هوشیاری و ارائه مدارک و مستندات مستدل مبنی بر ساختگی بودن تصادف خودروهای آسیب دیده در جاده آناخاتون تبریز به مراجع قضایی، از پرداخت خسارت جعلی مصدومان حادثه به مبلغ بیش از ۲میلیارد و ۶۴میلیون ریال جلوگیری کردند.

دریافت خسارت‌های غیرواقعی با مستندات ساختگی، همواره یکی از مشکلات پیش روی شرکت های بیمه بوده است و بخش مهمی از زیان‌های وارده بر آنها را تشکیل می دهد.

به دلیل پیامدهای مالی تقلب بیمه ای و تأثیر آن بر سودآوری شرکت های بیمه، کشف درست و به موقع آن در راستای استراتژی کاهش هزینه ها و جلوگیری از کاهش درآمدهای حق بیمه، امری ضروری و اجتناب ناپذیر برای شرکت های بیمه است.

گفتنی است، چندسال گذشته هم ۲ پرونده ساختگی در این استان و در در شهرستان‌های بستان‌آباد و مرند توسط بیمه آسیا کشف و از پرداخت ۳ میلیارد ریال خسارت جعلی جلوگیری شد.

سال گذشته نیز، رئیس کل بیمه مرکزی از ۲ هزار میلیارد تومان پرداخت غیر واقعی خسارت در بیمه شخص ثالث و بدنه خبر داد.

به گفته سلیمانی، کلاهبرداری در زمینه بیمه نامه شخص ثالث بسیار زیاد است، برای کاهش این معضل راهکارهایی همچون صدور بیمه شخص ثالث به صورت الکترونیکی در نظر گرفته شده است تا جلوی پرداخت خسارت های غیر واقعی گرفته شود.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=138220
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

کشف یک کلاهبرداری توسط بیمه آسیا
کشف یک کلاهبرداری توسط بیمه آسیا
کشف یک کلاهبرداری توسط بیمه آسیا
کشف یک کلاهبرداری توسط بیمه آسیا
کشف یک کلاهبرداری توسط بیمه آسیا