- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

وزیرکار: یارانه‌ها با احتیاط حذف می‌شود!

به گزارش اخبارپول، «محمد شریعتمداری» روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره حذف یارانه [1] سه دهک بالای جامعه، اظهار کرد: موضوع حذف دهک‌های درآمدی برخوردار با توجه به شرایط اقتصادی کشور، فشارهای نظام سلطه در طی این ایام و همچنین آثار این فشارها بر سطح عمومی قیمت‌ها باید با احتیاط انجام شود.

وی بیان کرد: براساس مصوبه دولت مبنی بر اینکه ظرف مدت یک ماه چهار دستگاه مرتبط در این زمینه پیگیری کنند و نسبت به حذف یارانه برخی از افراد برخوردار که تمکن مالی خوبی دارند، اقدام کنند اما هنوز این دستگاه‌ها، دستورالعمل‌های کامل در این زمینه را ارائه نکرده‌اند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی متذکر شد: انتظار می رود این اقدام به گونه‌ای روی دهد که در مهرماه امسال بتوانیم بخشی از افراد برخوردار را با میزان خطای حداقلی انتخاب و از لیست یارانه بگیران حذف کنیم.

شریعتمداری عنوان کرد: تلاش می شود که فشاری به طبقه مستضعف و متوسط جامعه وارد نشود، بلکه فقط می‌خواهیم به طور خاص این مصوبه مجلس شورای اسلامی در حذف سه دهک برخوردار [2] جامعه به مورد اجرا درآید.

آذر سال ۱۳۸۹ زمان آغاز واریز یارانه بود و مبلغ یارانه دریافتی هر یک از مشمولان دریافت یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان است و تاکنون در ۱۰۲ مرحله به حساب سرپرستان خانوار واریز شده است که معادل سه میلیون و ۴۶۸ هزار میلیارد تومان است.