شرکت بیمه آسیا موفق شد در عملکرد ۳ ماهه منتهی به بهار ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال مالی گذشته ۴۸ درصد بیشتر سود محقق کند. شرکت بیمه آسیا موفق شد در عملکرد ۳ ماهه منتهی به بهار ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال مالی گذشته ۴۸ درصد بیشتر سود محقق کند.

به گزارش اخبارپول، بررسی صورت های مالی دوره ۳ ماهه منتهی به خرداد ۹۸ نشان می دهد که شرکت بیمه آسیا در دوره یاد شده مبلغ به ازای هر سهم ۹۲ ریال سود محقق کرده و این سود در بهار ۹۷ مبلغ ۶۲ ریال بوده است. ضمن اینکه در پایان سال ۹۷ شرکت برای هر سهم مبلغ ۲۸۰ ریال سود اندوخته است.

براین اساس، شرکت در آخرین گزارش عملکرد خود که منتهی به خرداد ۹۸ است توانسته مبلغ ۱۲ هزار و ۴۶۷ میلیارد ریال حق بیمه صادر کند که در مقایسه با مدت مشابه سال مالی قبل با رشد ۳۹ درصدی همراه شده است.

درآمد حق بیمه این شرکت هم در این دوره با افزایش ۳۷ درصدی به مبلغ ۱۱ هزار و ۳۰۷ میلیارد ریال رسیده است. همچنین، سود خالص شرکت در پایان بهار ۹۸ مبلغ ۲۱۱ میلیارد و ۹۸ میلیون ریال ثبت شده که نسبت به بهار سال ۹۷ با رشد ۴۸ درصدی همراه شده و همچنین سود انباشته شرکت با رشد ۵۳ درصدی به مبلغ ۸۴۴ میلیارد و ۶۳۰ میلیون ریال رسیده است.

بررسی مصوبات مجمع عمومی عادی سالانه منتهی به سال ۹۷ این شرکت هم نشان می‌دهد که سود خالص مصوب مبلغ ۶۴۴ میلیارد و ۵۰۱ میلیون ریال بوده و از این میزان سود خالص هر سهم مبلغ ۲۸۰ ریال اعلام شده که ۱۲۰ ریال آن به عنوان سود نقدی تقسیم می شود.

نگاهی به ترازنامه شرکت هم نشان می‌دهد که موجودی نقد شرکت با رشد ۲۷ درصدی به مبلغ ۸۱۶ میلیارد و ۲۲۹ میلیون ریال رسیده و جمع دارایی های این شرکت ۵۸ هزار و ۹۷۷ میلیارد ریال است.

این شرکت که با ۲۳۰۰ میلیارد ریال سرمایه فعالیت می‌کند، از شرکت های بیمه ای خوش آتیه و مورد علاقه سهامداران در بورس است، به طوریکه این اواخر در میان شرکتهایی قرار دارد که سهامشان با بیشترین افزایش قیمت خرید و فروش می شود و بین بیمه های بورس از پر طرفدارها به حساب می آید.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=137862
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

تحقق ۴۸درصد سود بیشتر از سوی بیمه آسیا
تحقق ۴۸درصد سود بیشتر از سوی بیمه آسیا
تحقق ۴۸درصد سود بیشتر از سوی بیمه آسیا
تحقق ۴۸درصد سود بیشتر از سوی بیمه آسیا
تحقق ۴۸درصد سود بیشتر از سوی بیمه آسیا