مدیرعامل بانک صنعت و معدن تاکید کرد: مهمترین اصل در بررسی طرح های تسهیلاتی شناسایی اهلیت و صلاحیت متقاضیان بوده و لازم است پیش از بررسی گزارش توجیهی طرح ها توان مالی، سطح دانش، تجربه و صداقت متقاضی در ارائه مدارک و همچنین دسترسی به شبکه تأمین و توزیع ملاک عمل قرار گیرد.

به گزارش اخبارپول، حسین مهری امروز یکشنبه ۲۰ مردادماه که در کارگاه بررسی مدیریت ریسک اعتباری که در ساختمان مرکزی این بانک برگزار شد، سخن می گفت ضمن تبریک عید سعید قربان برتمام همکاران اظهار کرد: با رعایت الزمات حاکمیت شرکتی و تشکیل کمیته های ذیربط می توان در دستیابی به اهداف بانک بیش از پیش توفیق داشته باشیم.

وی ضمن آسیب شناسی فعالیتهای مرتبط با مدیریت ریسک، بیان کرد: دقت نظر در پذیرش و ارزیابی طرح ها سبب بازگشت سرمایه بانک پس از اخذ تسهیلات می شود.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن افزود: اگر در ابتدا توان مالی و اهلیت و صلاحیت مشتری به درستی سنجیده شود، از افزایش حجم مطالبات معوق و مشکوک الوصول بانک تا حد زیادی کاسته می شود.

مهری تصریح کرد: به منظور انتقال دانش کارشناسی و تجارب در خصوص نحوه وصول مطالبات باید به آموزش کارکنان توجه ویژه ای داشته باشیم.

وی همچنین استاندارد سازی امور، وحدت رویه و عدم برخورد سلیقه ای را لازمه عملکرد مؤثر مدیران شعب برشمرد و افزود: لازم است با آموزش و توانمندسازی کارشناسان مستقر در شعب آمادگی خود را جهت ارائه مشاوره های تخصصی به مشتریان ارتقاء دهیم و کنترل و نظارت بیشتری داشته باشیم.

در ادامه مدیرعامل بانک صنعت و معدن در جمع مدیران و سرپرستان شعب تصریح کرد: می بایست با کمک یکدیگر و رعایت اصول سلامت، صداقت و سرعت همراه با دقت هرچه سریعتر مشکلات موجود را رفع کنیم و دربحث کنترل داخلی نیز بیش از پیش جدی باشیم.

مهری در پایان به استقرار بانکداری باز و بانکداری شرکتی تأکید کرد و از مدیران شعب خواست با همفکری و همدلی تمام تلاش خود را در جهت کمک به صنعتگران و معدنکاران در این شرایط حساس اقتصادی به کار گیرند.

حسین عسکری عضو هیات مدیره بانک نیز ابراز کرد: طی سالهای گذشته سیر صعودی مطالبات معوق چالش جدیدی در بانکها ایجاد کرده است به گونه ای که امروزه سلامت بانکهای کشور در معرض خطر قرار گرفته است.

وی یادآور شد: امروزه اختصاص زمان کافی برای برگزاری جلسات و مذاکره مستقیم با مشتری جهت شناخت کافی از آنها ضرورتی اجتناب ناپذیر است و جهت نیل به این هدف کارشناسان شعب در این زمینه می توانند با استفاده از تجارب خود گزارشهای مناسبی برای تصمیم گیرندگان در ارکان اعتباری بانک ارائه کنند.

عسکری عنوان کرد: ما باید ابتدای امر درخصوص کاهش وصول مطالبات معوق به جای توسل به مراجع قضایی به عارضه یابی بپردازیم و اصل اساسی پیگیری درون سیستمی را در دستور کار قراردهیم و بهترین راه جهت دستیابی به این موضوع تعامل با مشتریان است.

عضو هیات مدیره بانک همچنین درخصوص پرداخت تسهیلات اشاره کرد؛ در گام اول اعتبارسنجی مناسب انجام شود و با درنظرداشتن اهلیت و صلاحیت مشتری را شناسایی کنیم و نظارت کافی در زمان اعطای تسهیلات را مدنظر قراردهیم.

گرجی مدیر ریسک و دبیر برگزاری کارگاه، نیز در ادامه به بررسی و تشریح اهداف برگزاری این کارگاه پرداخت.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=136505
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

مهمترین اصل در بررسی طرح‌های تسهیلاتی بانک صنعت و معدن
مهمترین اصل در بررسی طرح‌های تسهیلاتی بانک صنعت و معدن
مهمترین اصل در بررسی طرح‌های تسهیلاتی بانک صنعت و معدن
مهمترین اصل در بررسی طرح‌های تسهیلاتی بانک صنعت و معدن
مهمترین اصل در بررسی طرح‌های تسهیلاتی بانک صنعت و معدن