- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

مدیرعامل بیمه تجارت‌نو: فرصت‌ها را شکار کنید

به گزارش اخبارپول، پس از اجرای موسیقی سنتی که مقدمه خوبی را برای شروع فراهم کرد درحضور جمع حداکثری فراتر از ظرفیت سالن، مدیرعامل بیمه تجارت‌نو [1]با قدردانی از استقبال نمایندگان و بیمه گذاران این شرکت جهت حضور در این همایش از افتتاح ساختمان جدید بیمه تجارت نو در آینده نزدیک خبر داده و گفت: امروز نزدیک به ٧٠ هزار نفر در شبکه فروش صنعت بیمه فعال هستند که از ۴۴ هزار میلیارد تومان حق بیمه تولید شده سال گذشته ٧٠ درصد سهم آنها بوده است.

نیما نوراللهی گفت: اگر متوسط کارمزد هر نماینده را ١٠ درصد درنظر بگیریم، سهم سرانه هر یک حدود ۴ میلیون تومان می شودکه درمقایسه با هزینه های جاری، سرانه درآمد بسیار ناچیزی است.

وی دلیل فاصله درآمد نمایندگان با متوسط موجود را نوپا بودن بیمه تجارت‌نو عنوان کرده و افزود: قاعده ٢٠-٨٠ در صنعت بیمه و شبکه فروش نیز وجود دارد به این معنا که ١۴ تا ١۵ هزار نماینده فروش، ٨٠ درصد حق بیمه ۴۴ هزار میلیارد تومانی را تولید کرده اند.

یک سوال کلیدی
مدیرعامل بیمه تجارت‌نو با طرح این سوال که چگونه این تعداد نماینده درصد بالایی از فروش را به خود اختصاص داده اند؟ دارای چه ویژگی خاصی هستند که سایرین نمی‌توانند به این رقم برسند؟ اظهار کرد: براساس تجربه های شخصی که درسال های فعالیت خود کسب کرده ام ”شناخت”؛ حلقه اصلی موفقیت در فروش است که می توان به سه بخش حوزه های فردی، شخصیتی و سازمانی تقسیم کرد.

نوراللهی تاکید کرد: نمایندگان شبکه فروش در ابتدای ورود به صنعت بیمه باید از خود سئوال کنند تا چه میزان از دانش کافی در این رشته برخوردارهستند؟ آیا از آخرین بخشنامه ها و مصوبات اطلاعات کافی دارند؟

وی ادامه داد: درگام دوم نماینده باید به شناخت شخصیتی رسیده واعتماد به نفس و قدرت تعامل خود را مورد سنجش و ارزیابی قراردهد. در واقع به پاسخ این سوال برسد که ۲۰ درصد نماینده‌ای که سهم بالایی از درآمد سرانه را به خود اختصاص داده اند از چه راهکارهای استفاده کرده اند؟

شناخت؛ خورشید کاروان تجارت‌نو
مدیرعامل بیمه تجارت‌نو با اشاره به اینکه نمایندگان شبکه فروش تلاش کنند در حوزه دانش از نمایندگی به مشاوره برسند، گفت: افزایش شناخت سازمانی ضرورت خاصی دارد، در این حوزه شناخت ابعاد، ساختارها و فرآیندها بسیارمهم است. نمایندگان استانی باید بدانند در جریان فعالیت‌های جاری شرکت دقیقا با کدام مدیریت‌ها و بخش‌های می بایست برای رسیدن به نتیجه نهایی مکاتبه داشته باشند.

نوراللهی ابراز کرد: فرآیندها در بیمه تجارت‌نو به واسطه نوپا بودن، چابک و فارغ از بروکراسی های رایج و فرآیندهای سنتی است که ضروری است نمایندگان از ساختارها و فرآیندهای مجموعه مطلع باشند. در شناخت سازمانی که شامل شناخت استراتژی‌ها، رویکردها و راهبردها است، باید به این مهم رسید که تجارت‌نو در بازار امروز در چه وضعیتی قرار دارد،کجا ایستاده و صدور چه بیمه نامه هایی برای شرکت در اولویت است.

وی در جمع بندی رمز موفقیت مجموعه تحت مدیریت خود این چنین گفت که ؛”شناخت” با ویژگی های‌ گفته شده باید پیش از گذشته خورشید کاروان تجارت‌نو در حوزه فروش باشد تا هدف گذاری های تعیین شده تحقق یابد.

مدیرعامل تجارت‌نو در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تحلیل پژوهش انجام شده توسط پژوهشکده بیمه پرداخته و بیان کرد: در این تحقیق ضریب سود بیمه گری برای رشته های مختلف طی ۱۰ سال اخیر محاسبه شده است. طبق داده های به دست آمده سود بیمه گری سال به سال روند نزولی داشته و سود شرکت های بیمه بیشترغیرعملیاتی و حاصل ازسرمایه گذاری ها است بنابراین از بابت عملیات بیمه‌ای، شرکت ها سود چندانی ندارند.

داشته‌های تجارت‌نو
نوراللهی با اشاره به اینکه سود بیمه گری این شرکت در سال ۹۷ حدود ۲۵ درصد بوده است خاطرنشان کرد: در کل رشته‌های کِشتی، باربری و مهندسی با روند تغییرات مثبتی همراه و درنتیجه ضریب سود بیمه گری بالایی داشته اند. رشد ضریب سود بیمه گری رشته مهندسی سال گذشته حدود ۲۳۰ درصد بوده که امسال بواسطه برنده شدن در چند مناقصه بزرگ این روند رو به افزایش است.

وی با اعلام اینکه بیمه تجارت‌نو از ابتدای سال ۹۸ تا ۱۷ مرداد، نزدیک به ۱۶۰ میلیارد تومان فروش داشته که نسبت به مدت مشابه قبل رشد سه برابری را نشان می دهد، درباره استراتژی فروش شرکت در سال جاری گفت: برای نمایندگان و شبکه فروش از طریق قراردادهایی‌ منعقده با سازمان‌ها و نهادهای مختلف بازار ساخته می‌شود که انتظارمی رود نمایندگان فروش نهایت بهره را از این فرصت ببرند.

مدیرعامل خطاب به حضار متذکر شد: برای افزایش سود به نمایندگانی که بیشتر فروش آنها به صورت خرد و انفرادی است توصیه می شود تمرکز خود را بر بیمه‌های باربری، آتش سوزی و عمرو سرمایه گذاری بگذارند.

تاکید بر حل مشکلات نمایندگان شبکه فروش
نوراللهی رسدیگی به دغدغه نمایندگان فروش را ازجمله وظایف اصلی مدیران ستادی دانسته و گفت: امروزه نمایندگان فروش به ویژه درشهرستان‌ها با مشکلاتی همچون اجاره محل نمایندگی و پرداخت دستمزدها مواجه هستند. مدیران ستادی باید برای افزایش درصد فروش بیمه نامه‌ها به نمایندگان کمک کنند تا دغدغه‌های آنان حداقل در این بخش کمتر شود.

خروش خودباوری
وی با اظهار اینکه مهمترین اقدام وی در مدت مدیریت تجارت‌نو ایجاد حس خود باوری در همکاران بوده اذعان کرد: خود باوری یعنی می‌توانیم برمبنای تلاش، دانش و شناخت خود از بازار به سهمی که انتظار داریم دست یابیم. در تجارت‌نو از اسم های قدیمی تر نمی ترسیم چرا که با وجود بیشتر دیده شدنشان بسیاری از مزایایی ما را ندارند.

زنجیره های شبکه فروش
درفصل دیگر، دبیر همایش و معاون توسعه بازار و شبکه فروش به توضیح برخی از اقدامات صورت گرفته این حوزه مهم پرداخته و تاکید کرد: مدیریت ارشد بیمه تجارت‌نو یکی از اصلی ترین برنامه‌های مجموعه در سال ۹۸ را “رونق تولید” قرارداده است.

طالب قره چماقلو، بانک و بیمه را سهل کننده روند تولید و ارائه خدمات برشمرده و اضافه کرد: همسو با این مهم تجارت‌نو تمام همت خود را برتسهیل بیمه‌گری بنا نهاده تا نقش خود را در رونق تولید ایفا کند.

«وام بیمه» طرحی راه‌گشا
وی همچنین به طرح بزرگ “وام بیمه” اشاره کرده و گفت: درقالب این طرح امکان خرید بیمه‌نامه برای اقشار مختلف کشور آسان تر شد. از مهمترین آثار آن می‌توان به شمار زندانیان غیرعمد ناشی از حوادث رانندگی اشاره کرد که شاید فقط به دلیل عدم استطاعت مالی از خرید بیمه‌نامه فرار کرده و در پی حادثه به دست قانون گرفتار شده اند.

معاون توسعه بازار و شبکه فروش؛ نشان دادن توانمندی بیمه تجارت‌نو درصنعت بیمه، رسیدن به رشد قابل قبول درعملکرد، افزایش تعامل میان مدیریت ستاد و شبکه فروش، آشنایی بیشترشبکه فروش با عملکرد جاری و برنامه های آتی و قدردانی از نمایندگان و کارگزاران برگزیده به همراه شعب برتر را برخی از اهداف همایش اعلام کرد.

ملودی یک صدایی
در ادامه هادی طباطبایی از نمایندگان شبکه فروش درسخنانی تجارت‌نو را مجموعه‌ای خلاق و پویا با اندیشه های نو توصیف کرد.

وی افزود: این شرکت دارای تیم مدیریتی بسیار منسجمی است که از این اتحادیک صدایی و آهنگ دلنشین همراهی و همکاری به گوش می‌رسد.

پنجره‌های شکسته
یکی از بخش‌های جذاب همایش برای حاضرین سخنرانی محمود محمدیان عضوهیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی بود. مشاور بازاریابی و برندینگ شرکت‌ها، مهمترین رازموفقیت بازاریابی صنعت بیمه [2] را شناخت پنجره های شکسته و تعویض به موقع آنها اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه همه ما درحوزه کاری مشکلات کوچکی که به پنجره شکسته تعبیر می‌شود داریم اظهار کرد: تئوری پنجره شکسته در بازاریابی بسیار کارآمد است به این معنا که با حل مسائل خرد مانع از رویدادهای منفی بزرگ شویم. یادمان باشد بازاریابی از پشت میز محقق نخواهد شد.

سیمرغ ها به خانه رفتند
در خاتمه این همایش، با همراهی جمع کثیرحاضران، ۵۳ نماینده (جنرال و عمر) و کارگزاربرگزیده به همراه ۳ شعبه برتر به جایگاه فراخوانده شده و مدیرعامل و هیئت همراه ضمن تبریک، تندیس طلایی، لوح و جوایز درنظر گرفته شده را تقدیم کردند.