- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

جزئیات مراودات ۲۴میلیارد دلاری ایران با بانک‌ها و مؤسسات خارجی

به گزارش اخبارپول به نقل از تسنیم، بانک تسویه حسابهای بین‌المللی [1] در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد میزان سپرده‌های ایران نزد بانک‌ها و مؤسسات مالی خارجی، در پایان سه‌ماهه چهارم ۲۰۱۸ برابر با آذر ۹۷ بیش از ۲۲.۴ میلیارد دلار بوده است.

از کل سپرده‌های ایران نزد بانک‌ها و مؤسسات مالی خارجی، در پایان سه‌ماهه چهارم ۲۰۱۸ بیش از ۱۵ میلیارد دلار نزد بانک‌های خارجی و ۷.۴ میلیارد دلار نزد مؤسسات مالی غیربانکی قرار داشته است.

بر اساس این گزارش، تعهدات ایران در برابر بانک‌ها و مؤسسات مالی خارجی، در پایان سه‌ماهه چهارم ۲۰۱۸ بیش از ۱.۷ میلیارد دلار بوده است. از این رقم ۱ میلیارد دلار مربوط به تعهدات ایران در برابر بانک‌های خارجی بوده و ۰.۷ میلیارد دلار نیز شامل تعهدات ایران در برابر مؤسسات مالی غیربانکی بوده است.

مقر اصلی بانک تسویه حسابهای بین‌المللی در شهر «بازل» در سوییس است و گزارشهای آن تحت عنوان «بانکداری بین‌المللی و تحولات بازار مالی» چهار بار در سال منتشر می‌شود.

در این گزارش‌ها سپرده‌ها و تعهدهای مجموعه‌ای از بانکها و مؤسسه‌های مالی [2] غیربانکی متعلق به ۴۴ کشور دنیا که عمدتاً اروپایی هستند عرضه می‌شود.