در شصتمین سالگرد تاسیس شرکت بیمه آسیا این شرکت توانسته به جایگاه مناسبی در صنعت بیمه دست پیدا کند. ضمن اینکه در بازارسرمایه نیز این شرکت طی سال های اخیر روند رو به رشد داشته است.

کارمزد نمایندگان

به گزارش اخبارپول، بیمه آسیا در سال ۱۳۸۸ بر اساس سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی در زمره شرکت‌های مشمول واگذاری بخش خصوصی قرار گرفت و به عنوان بزرگترین شـرکت بیمه خصوصی کشور به فعالیت های خود ادامه داد. این شـرکت رتبه اول تولید و سهم بازار را در میان شـرکت‌های بیمه خصوصی کشور دارا است.

شرکت بیمه آسیا به عنوان یکی از قدیمی‌ترین و با سابقه‌ترین شرکت‌های بیمه در کشورمان شناخته می‌شود. طی سال‌های فعالیت شرکت بیمه آسیا به دلیل عملکرد مناسب و شفاف بودن وضعیت مالی که داشته چندین شرکت بیمه‌ای در این شرکت ادغام شده است.

شـرکت سهامی بیمه آسیا در۳۰ام تیرماه سال ۱۳۳۸ به منظور انجام انواع معاملات بیمه و عملیات بازرگانی تأسیس شد. امروز ۶۰ امین سالگرد تاسیس این شرکت قدیمی در صنعت بیمه کشورمان است.
بیمه آسیا با بیش از۲۴۰۰ نفر نیروی انسانی، سرمایه ۲۳۰۰ میلیارد ریالی و با بیش از نیم قرن فعالیت درعرصه صنعت بیمه یکی از صد شرکت برتر و بسیار معتبر در داخل و خارج ازکشور است.

همچنین براساس گزارش اخیر بیمه مرکزی، شرکت بیمه آسیا در بین شرکت‌های بیمه حائز رتبه یک از نظر سطح توانگری مالی است و دومین شرکت بیمه مستقیم در نگهداری ریسک و قبول بیمه اتکائی در کشور محسوب می‌شود.

این شرکت، همچنین در آخرین رتبه‌بندی شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران، بیمه آسیا به لحاظ کیفیت افشاء و اطلاع‌رسانی مناسب رتبه نخست در بین شرکت‌های بیمه‌ای بورسی کسب کرده است. ضمن اینکه بیمه آسیا در بین ۳۰۸ شرکت حاضر در بورس توانسته به رتبه ۱۵ ارتقاء پیدا کند.

فروش بیش از ۲۴ هزار بیمه‌نامه در سال ۹۷
بیمه آسیا جزو شرکت‌های بیمه‌ای پرکار و البته سودده صنعت بیمه کشور است. این شرکت در سال ۱۳۹۷ با فروش ۲۴ هزار و ۹۱۷ فقره بیمه‌نامه توانسته جایگاه بسیار مناسبی در بین شرکت‌های بیمه‌ای به‌دست آورد. این شرکت در طی سال ۹۷ در مجموع یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان حق بیمه صادر کرده است. این رقم سبب شده تا جایگاه این شرکت در بین شرکت‌های بیمه‌ای ارتقاء پیدا کند. این ارقام نشان از رشد بیش از ۳۰۰ درصدی در مبلغ حق بیمه صادر شده از سوی این شرکت و همچنین رشد ۲۴۵ درصدی تعداد بیمه‌ نامه‌های صادر شده در این شرکت نسبت به دوره مالی سال ۹۶ دارد. نکته جالب در این خصوص این است که بیمه آسیا ۷۸ درصد از حق بیمه حاصله را از فروش بیمه‌نامه در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) به دست آورده است.

روند رو به رشد فروش حق بیمه شرکت بیمه آسیا
بررسی ارقام حق بیمه صادر شده از سوی این شرکت طی ۵ سال گذشته به خوبی نشان می‌دهد که این شرکت در این زمینه روند رو به رشد را طی می‌کند. این شرکت در سال ۹۳ بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان حق بیمه صادر کرده است. این رقم در سال ۹۴ به حدود ۲ هزار ۳۰۰ میلیارد تومان رسیده است. در سال ۹۵ روند جهشی این شرکت در بخش فروش حق بیمه آغاز شده و طی این سال بیش از ۲ هزار ۷۰۰ میلیارد تومان بیمه‌نامه فروخته است. این رقم در سال‌های ۹۶ و ۹۷ به ترتیب به ۳ هزار ۵۰۰ و ۴هزار و۴۰۰ میلیارد تومان رسیده است. پیش‌بینی بیمه آسیا این است که این شرکت در سال‌جاری به فروشی بیش از ۵هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برسد.

بازدهی ۱۱۵درصدی سهام بیمه آسیا طی یک سال
طی دو ماه نخست سال بازدهی سهام بیمه آسیا روند افزایشی داشته است. به طوری که در اردیبهشت ماه سال‌جاری نسبت به فروردین سال جاری بازدهی سهام این شرکت تا ۲۵ درصد افزایش پیدا کرده است. PE این شرکت عدد بسیار مناسب ۸.۴۲ بوده است و EPS بیمه آسیا عدد ۲۸۰ را نشان می‌دهد. روند روبه رشد سهام بیمه آسیا طی ماه‌های بعدی نیز ادامه پیدا کرده است. ضمن اینکه کارشناسان معتقدند که سهم آسیا طی ماه‌های آینده روند رو به رشد خود را ادامه خواهد داد. بررسی قیمت سهام این شرکت از تیر ماه سال گذشته تا کنون نشان از افزایشی بیش از ۱۱۵درصد رشد دارد. موردی که بیانگرد این مساله است که سهام بیمه آسیا بازدهی بسیار مناسبی دارد.

پورتفو حق بیمه سال ۹۷ شرکت بیمه آسیا
این شرکت در حوزه بیمه‌های مسئولیت و اشخاص و بیمه عمر و زندگی و… فعالیت دارد. در پورتفو حق بیمه این شرکت ۴۶ درصد به بیمه شخص ثالث مربوط می‌شود. بخش عمده فعالیت بیمه آسیا در بیمه‌های شخص ثالث است. دسترسی سریع، کارشناسی و دریافت سریع بیمه‌نامه و خسارت سبب شده تا بسیاری از رانندگان این بیمه‌نامه را برای خودرو خود در نظر بگیرند. صدور بیمه‌نامه‌های شخص ثالث و مازاد بیمه آسیا در سال ۹۷ نسبه به سال ۹۶ بیش از ۳درصد افزایش پیدا کرده است. بیمه آسیا طی سال ۹۷ برای ۲ میلیون و پانصد هزار دستگاه خودرو بیمه‌نامه شخص ثالث صادر کرده که باعث افزایش ۱۵ درصدی حق بیمه این شرکت نسبت به سال گذشته شده است.
بیمه‌های درمانی بیمه آسیا نیز جزو بیمه‌های با کیفیت و با پوشش بسیار بالااست. ۱۸ درصد از فعالیت‌های بیمه‌ای بیمه آسیا مربوط به بخش درمان بوده است. در این بخش صدور انواع بیمه‌نامه درمان بیمه آسیا در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ بیش از ۳۴ درصد افزایش پیدا کرده است. بیمه بدنه خودرو نیز جزو بیمه‌های پر طرفدار در بیمه آسیا است. این شرکت در سال گذشته بیش از ۴۸۶ هزار بیمه‌نامه شخص ثالث صادر کرده است. در این بخش نیز دسترسی و سرعت بالا در دریافت خدمات از این شرکت باعث شده تا مشتریان بسیاری جذب آن شوند. ۱۳ درصد از کل فعالیت‌های بیمه‌ای بیمه آسیا مربوط به این نوع بیمه‌نامه است. در این بخش نیز شاهد رشد ۷ درصدی در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ هستیم. در بخش بیمه عمر نیز شرکت بیمه آسیا با ارائه طرح‌های متنوع و جلب رضایت مشتریان عملکرد مناسبی داشته است.

عملکرد مالی بیمه آسیا در سال ۹۷
بررسی عملکرد مالی و صورت‌ حساب‌های مالی این شرکت در سال مالی منتهی به اسفند ۹۷ این شرکت با افزایش سود خالص مواجه شده است. در شرایطی که برخی از شرکت‌های بیمه‌ای زیان‌ده بوده‌اند بیمه آسیا در ۶۰ امین سالگرد تاسیس‌اش همچنان عملکرد مناسبی از خود نشان می‌دهد و اصالت خود را حفظ کرده است.
سود خالص این شرکت در سال۹۷ به ۶۴۴٫۵۰۱ میلیون ریال رسیده است. این در حالی است که بیمه آسیا سال گذشته به سود خالص ۴۳۷٫۱۶۵ میلیون ریال رسیده بود. سود انباشته این شرکت نیز در پایان سال مالی منتهی به اسفند ۹۷ به عدد ۹۴۱٫۱۹۷ میلیون ریال رسیده است. حق بیمه صادر شده از سوی این شرکت نیز به ۴۴٫۳۷۳٫۱۶۴ میلیون ریال رسیده است. ضمن اینکه خسارت پرداختی از سوی این شرکت نیز از ۲۲٫۵۰۱٫۹۴۵ میلیون ریال سال ۹۶ به ۲۹٫۵۵۷٫۱۷۳ میلیون ریال در سال ۹۷ رسیده است.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=135537
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

افزایش سهم بیمه آسیا در بازار بیمه و بورس
افزایش سهم بیمه آسیا در بازار بیمه و بورس
افزایش سهم بیمه آسیا در بازار بیمه و بورس
افزایش سهم بیمه آسیا در بازار بیمه و بورس
افزایش سهم بیمه آسیا در بازار بیمه و بورس