مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن با تشریح مزایای حساب قرض الحسنه در این بانک، انگیزه اصلی از افتتاح این حساب را مشارکت مردم در اجرای برنامه‌های انسان دوستانه عنوان کرد.

حساب قرض‌الحسنه

به گزارش اخبارپول، بانک مسکن سعی کرده در سال‌های گذشته از محل منابع قرض الحسنه در جهت پیش برد اهداف خیرخواهانه بهره ببرد. حساب قرض‌الحسنه پس انداز حسابی است که به آن سودی تعلق نمی گیرد و اشخاص به قصد خیر و کمک به افراد نیازمند، اقدام به افتتاح آن می کنند و مشتری هر زمان که به بانک مراجعه کند می تواند تمام و یا قسمتی از موجودی را برداشت کند. اما مزیت اصلی این نوع حساب برای سپرده گذاران چیست و چه انگیزه ای برای افتتاح این حساب وجود دارد؟

محمد حسن مرادی درباره منافع افتتاح حساب قرض‌الحسنه نزد بانک، برای سپرده گذار اظهار کرد: افراد از افتتاح حساب نزد بانک رویکردها و اهداف متفاوتی دارند. عده‌ای نیاز دارند که از طریق بانک پول خود را وارد طرح‌های سرمایه‌گذاری کرده و از سود حاصله بهره‌مند شوند، عده‌ای نگاهشان به بانک صرفاً محلی برای نگهداری پول بوده و ایمن بودن دارایی برایشان مهم است. عده‌ای از طریق افتتاح حساب نزد بانک، از امکانات و نقش تسهیل‌گری بانک در معاملات و مبادلات استفاده می‌کنند و عده‌ای هم مشارکت در امور معنوی و کمک به رفع مشکل دیگران را هدف خود قرار می‌دهند. البته می‌توان ترکیبی از دو یا چند انگیزه فوق را نیز در نظر گرفت.

وی درباره دلیل اصلی تمایل برای افتتاح حساب قرض الحسنه نزد مردم توضیح داد: آنچه در خصوص انگیزه افراد از افتتاح حساب‌های قرض‌الحسنه بانکی بیشتر به چشم می‌آید، اجر اخروی و نه منافع مادی است. چرا که به این نوع حساب در نظام بانکداری بدون ربا، اساساً هیچ گونه سودی تعلق نمی‌گیرد. اگر چه طبق قانون عملیات بانکداری بدون ربا، بانک‌ها می‌توانند با اتخاذ روش‌های تشویقی نظیر اعطای جوایز غیر ثابت نقدی و یا جنسی، تخفیف یا معافیت سپرده‌گذاران از پرداخت کارمزد و یا حق‌الوکاله و یا دادن حق تقدم به سپرده‌گذاران برای استفاده از تسهیلات بانکی، برای افراد ایجاد انگیزه کنند، اما این موضوع در فرع قضیه قرار داشته و نمی‌تواند به عنوان انگیزه اصلی سپرده‌گذاران تلقی گردد.

مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن در پاسخ به این پرسش که در بانک مسکن چه منافعی برای دارندگان حساب‌های قرض‌الحسنه وجود دارد، بیان کرد: در خصوص حساب‌های قرض‌الحسنه تفاوت چندانی بین بانک‌های مختلف از نظر ایجاد منافع مادی وجود ندارد. جز در موارد معدودی که برخی بانک‌ها جایزه‌ای به سپرده‌گذاران خود در این حساب در نظر نمی‌گیرند ولی در بانک مسکن تا به حال و همه ساله جوایز ارزنده‌ای برای دارندگان این حساب در نظر گرفته شده است.

مرادی ابراز کرد: همچنین این امکان برای دارندگان این نوع حساب وجود دارد که از خدمات بانکداری الکترونیک نظیر موبایل‌بانک، اینترنت‌بانک و … استفاده کرده و امور مالی خود را به خوبی اداره کنند.

وی درباره مزایای اصلی دارندگان این نوع حساب نزد بانک مسکن، افزود: مشارکت در ایجاد سرپناه برای افراد نیازمند، رفع مشکل ازدواج جوانان، ایجاد شغل برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، رفع دغدغه‌های سیل‌زدگان، تأمین و ترمیم مسکن افراد آسیب‌دیده از زلزله و مواردی از این دست است که به واسطه نوع فعالیت بانک و تخصص در زمینه مسکن، حجم عمده‌ای از این نوع وام‌های قرض‌الحسنه به بانک مسکن محول می‌شود.

مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن در پایان ابراز امیدواری کرد که مردم با افتتاح حساب قرض‌الحسنه نزد بانک مسکن، از منافع معنوی آن بهره مند شوند و بانک را در اهداف خیرخواهانه یاری کنند.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=135087
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

مزیت اصلی افتتاح حساب قرض‌الحسنه بانک مسکن
مزیت اصلی افتتاح حساب قرض‌الحسنه بانک مسکن
مزیت اصلی افتتاح حساب قرض‌الحسنه بانک مسکن
مزیت اصلی افتتاح حساب قرض‌الحسنه بانک مسکن
مزیت اصلی افتتاح حساب قرض‌الحسنه بانک مسکن