امروز که رقابت بانکها در عرصه ارائه خدمات گسترش فراوانی یافته آنها خود را نیازمند گونه‌های جدیدی از تبلیغات در این فضای رقابتی می بینند و هر یک با توجه به اهداف و انگیزه های خاص نسبت به ساخت آگهی جهت معرفی برند، محولات و اهداف آتی اقدام میکند.

به گزارش اخبارپول، نکته قابل توجه کمپین های تبلیغاتی مدرن در بهره گیری برندها از فضاهای متنوع نسبت به گذشته است به گونه ای که در بسته آگهی خود علاوه بر رسانه های جمعی قدیمی مانند تلویزیون و روزنامه ها رسانه های نوین نظیر وب و شبکه های اجتماعی را به نحوه گسترده ای در کنار بیلبوردهای خیابانی مورد توجه قرار می دهند و از قدرت تمامی رسانه های موجود جهت نیل به مقصود بهره برداری می کنند.

کمپین تبلیغاتی چیست و چه اهدافی را دنبال می کند؟

کمپین تبلیغاتی، طراحی مجموعه‌ای از آگهی‌های تبلیغاتی در یک چارچوب محتوایی مشخص و منسجم طراحی است، که هر یک در رسانه تبلیغاتی مناسب خود جهت تاثیر بر گروه خاصی از مخاطبان رونمایی می‌شوند.

برندها و صاحبان شرکت‌های تبلیغاتی با راه اندازی کمپین‌ها اهداف خاصی را دنبال میکنند که به صورت کلی شامل: تصویرسازی برند در ذهن مخاطب، ایجاد اعتبار، افزایش و تداوم اعتبار، آگاهی به مخاطب، معرفی و قرار دادن محصول و خدمت در ماقبل دیدگان همه و در نهایت سرعت بخشیدن به رشد و افزایش سهم بیش‌تر از بازار رقابتی.

اینترنت بانک ملت درهای مهاجرت را گشود

در حقیقت کمپین تبلیغاتی موفق نیازمند بهره‌گیری از ایده‌های خلاقانه و برنامه‌ریزی دقیق جهت اجرای طرح برای جلب نظر مخاطب به سمت و سویی خاص است، به گونه ای که جایگاه آن برند در میان رقبا و مشتریان ارتقاء یافته و در ادامه کمیت مشتریان را افزایش دهد. یکی از اثربخش ترین کمپین های بانک ملت که به تازگی در فضای واقعی و مجازی توجهات زیادی را به خود جلب کرده تبلیغات گسترده اینترنت بانک ملت است که با شعار “اینترنت بانک ملت، ماه شد؛ مهاجرت به سامانه زیبا و کامل بانکداری اینترنتی” نظرهای فراوانی را به سوی خود جلب کرد. این کمپین که همانند کمپین های اخیر بانک از ویژگی مینیمال بودن در طراحی خود برخوردار است هدف خود را فراخواندن تعداد بیشتری از مشتریان به سوی اینترنت بانک و بهره گیری از خدمات نوین آن در یک طراحی جدید و کاملا متفاوت قرار داد.

امروزه بانک ملت یکی از پیشروترین بانک های کشور در حوزه بانکداری الکترونیک و ارائه خدمت در فضای اینترنت است و با داشتن ۳۰ میلیون حساب فعال که اکثر آنها کاربران اینترنت بانک هستند تغییر در سیستم اینترنت بانک خود را ضروری دانست. بنابراین با تغییراتی در ساختار صفحه خدمات اینترنتی خود آن را از حالت حساب محور خارج و به حالت خدمات محور تغییر داد به گونه ای که مخاطب با جستجوی خدمت مورد نظر خود به آن دستیابند. ضمن آنکه هر مشتری می تواند با توجه به فعالیت خود در این فضا یک میز کار شخصی برای خود طراحی کند یا سیستم با توجه به فعالیت های انجام شده به طور اتوماتیک این کار ار انجام می دهد. این تنها گوشه ای از تغییرات اخیر اینترنت بانک ملت در نسخه جدید است و یادآوری خدمات استفاده نشده یا تشخیص نوع حواله بانکی و…از دیگر مواردی است که کار با سامانه را برای مشتریان تسهیل می‌کند.

خلاقیت و طراحی جدید سامانه اینترنت بانک نیازمند تبلیغاتی بود تا کشش مخاطب به استفاده از این خدمت را افزایش دهد و البته بر تعداد کاربران نیز بیفزاید. این سامانه که ابزاری پیشرفته در کنار کاربری ساده بود طرحی نو و به دور از تکرار را می‌طلبید که نشان دهنده گذر از سامانه قدیمی و ورود به دنیایی نوین را یادآوری کرده و مخاطب را به مهاجرت ترغیب کند.

کمپین اینترنت بانک ملت ماه شد… ماه را به عنوان نماد انتخاب کرد تا به گونه ای تکامل و زیبایی را که در بطن خود داشت برای ارسال پیام استفاده کند و پیام این بود؛ اینترنت بانک ملت با ظاهری زیباتر و تکاملی که طی چندین سال به آن رسیده بود حالا با چهره و خدمات جدید رونمایی می‌شد. سامانه ای که امروز از کامل ترین انواع خود در شبکه بانکی کشور است.

این کمپین که در آستانه ماه رمضان اجرایی شد سوالاتی را در اذهان ایجاد کرد از این دست که آیا تبلیغ مورد نظر به ماه رمضان اشاره دارد؟ تبلیغی برای سفر به کره ماه است؟ و شعار آگهی یعنی «مهاجرت به این ماه … روز مانده» مخاطبان را بیشتر درگیر کشف آگهی می کرد. که این از نشان های اولیه موفقیت کمپین بود. این بخش از کمپین با بیلبوردهای خیابانی با شماره معکوس ۱۵ روزه و نصب سازه بزرگی از ماه که آن هم در کنار خود یک شمارش معکوس مشابه بیلبورد داشت در چند نقطه از شهر توجهات زیادی را به خود جلب کرد و بدین ترتیب پیام اولیه مخابره شد.

در فاز بعدی زمانی که شعار تبلیغاتی به جمله “اینترنت بانک ملت، ماه شد؛ مهاجرت به سامانه زیبا و کامل بانکداری اینترنتی” تغییر پیدا کرد رسانه های بیشتری مورد استفاده قرار گرفتند و آگهی مورد نظر در تلویزیون، سینما، رادیو، رسانه‌های چریکی (سازه ماه و آسانسور)، نشریات و فضای دیجیتال در کنار بیلبوردهای خیابانی و سازه ماه رونمایی شد.در حقیقت بانک ملت بطور کامل مخازبین تمامی رسانه‌ها را درگیر سفر به ماه کرده بود.

در این فاز معمای مهاجرت به ماه تا حدی حل شده بود و مخاطبان می‌دانستند که خدمت مورد آگهی، اینترنت بانک ملت در ظاهری تکامل یافته است که فعالیت های بانکی را برای مشتریان خود سرعت بخشیده و با تغییراتی در سیستم قبلی آنها را به مهاجرت ترغیب می کند. این کمپین نه تنها مشتریان قبلی را از بی نیازی به سفرهای درون شهری و فعالیت های بانکی همراستا با حمایت زیست محیطی نوید می داد بلکه یک دعوت ساسری از تمامی افرادی بود که مشتری بانک نبوده اما خواهان انجام فعالیت های بانکی در فضایی جدید هستند.

کمپین اخیر گستردگی بیشتری داشت و از تمامی پتانسیل‌های موجود برای انتقال پیام استفاده کرده بود؛ یک طراحی چریکی که از درب آسانسورهای ساختمان مرکزی بانک تا مراکز خرید را در بر می‌گرفت و به محض ورود مخاطب را چون گردابی داخل خود می کشید. یا استفاده از ماکت های ماه و سفینه در فضای های عمومی شهر نظیر پارک ها و امکان پر بازدید و بهره گیری گسترده از فضای اینستاگرام نشان از تغییر و پیشرفت تبلیغاتی داشت.

یکی از نقاط قوت این کمپین تمرکز بر روی فضای رسانه اجتماعی اینستاگرام است؛ پست‌های متعددی که در صفحه اینستاگرام بانک ملت منتشر می شد به همراه متن های جذاب و نیز برگزاری مسابقات متعدد نه تنها سبب همراهی مخاطبان قبلی را پر رنگ تر کردند بلکه عامل جذب بیش از ۱۰ هزار کاربر جدید در صفحه اینستاگرام شدند.

مسابقات طراحی شده در چند بخش که هر یک دنبال کنندگان چند ده هزار نفری داشت رقابت تبلیغاتی در فازی نوین بود که با نگاهی به تعداد بازدیدها و لایک های پست های مربوط به کمپین ماه می توان به موفقیت آن به عنوان بخشی از تبلیغات این دوره اطمینان داشت. بانک ملت با نگاهی جدی تر به فضای اینستاگرامی خود در این کمپین نشان داد که برای دیده شدن در دنیای مدرن با این حجم وسیع از تبلیغات باید از تمام پتانسیل ها بهره برد خصوصا فضای دیجیتال که تعداد کاربران آن در حال حاضر بیش از رسانه های جمعی نظیر تلویزیون است.

یکی دیگر از مواردی که در کنار فضاهای تبلیغاتی در این کمپین مورد توجه قرار گرفت آموزش کاربران جهت استفاده از اینترنت بانک جدید بود که در شعب مختلف انجام می‌شد و این خود به نوعی بهره گیری از زمان انتظار مشتریان جهت آگاهی بخشی و جذب کاربران در بانکداری الکترونیک است.

نکته مهم کمپین‌های بانک ملت، مینیمال بودن آن‌ها است که در کمپین اینترنت بانک ملت ماه شد، نیز این مورد رعایت شده است. کمپینی که هم در فاز تیزینگ و هم در فاز باز مورد استقبال قرار گرفته است. در پایان یادآور می شویم که این برند با تشکیل یک اتاق فکر و استقبال از ایده‌های خلاقانه که البته در یک مسیر مشخص به اجرا در می آیند از گذشته تبلیغاتی فاصله گرفته و با کمی جسارت نشان داد برای ماندگار شدن باید به استقبال ایده های نو رفت چرا که با تقلید نمی توان ذهن مخاطب را به مسیر مورد نظر هدایت کرد.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=135064
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

اینترنت بانک ملت مرزها را جابجا کرد
اینترنت بانک ملت مرزها را جابجا کرد
اینترنت بانک ملت مرزها را جابجا کرد
اینترنت بانک ملت مرزها را جابجا کرد
اینترنت بانک ملت مرزها را جابجا کرد