طبق وعده رئیس کل بیمه مرکزی “قرار است در آینده‌ “کد یکتا” صادر شود که براساس آن تقلبات و تخلفات در صنعت به حداقل ممکن می‌رسد”. با صدور “کد یکتا” دارندگان بیمه‌نامه‌های شخص ثالث می‌توانند بدون نیاز به ارائه‌ کاغذی بیمه‌نامه، امور بیمه‌ای خود را در دستگاه‌های مختلف از جمله نیروی انتظامی انجام دهند.

به گزارش اخبارپول به نقل از ایسنا، استفاده از فناوری‌های نوین در سال‌های گذشته علاوه بر تحولاتی که در انجام سریع‌تر ایجاد کرده، باعث فراهم آوردن امکان افزایش شفاف‌سازی‌ها در صنایع مالی شده است. صنعت بیمه یکی از این صنایع است که فناوری‌های نوین به لحاظ ایجاد یک بستر الکترونیک برای تبادل سریع‌تر داده‌ها بین دستگاه‌های مختلف و ایجاد شفافیت در آن از اهمیت بالایی برخوردارند.

در ارزیابی که اخیراً سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات از سنجش و ارتقای بلوغ الکترونیکی دستگاه‌هایی دولتی داشته است، بیمه مرکزی به رتبه نخست این دسته بندی رسیده است. در همین باره غلامرضا سلیمانی – رئیس کل بیمه مرکزی – با بیان اینکه استراتژی اصلی بیمه مرکزی تکیه بر اصل شفاف سازی است اظهار کرد: شفافیت در عملکرد می‌تواند ابهامات فضای مالی و اداری را از بین ببرد و در گام‌های بعد به کاهش تقلبات و تخلفات منتهی شود که این مساله در نهایت به ارتقای یک سازمان منجر خواهد شد.

وی با بیان اینکه شفاف‌سازی بدون بهره گیری از تجمیع اطلاعات و قدرت تحلیل داده‌ها ممکن نیست ادامه داد: برای ایجاد مرکز جامع اطلاعاتی در هر صنعت و سازمانی، تعامل همه بخش‌های آن صنعت و سازمان الزامی است. بدون جمع آوری اطلاعات کامل و صحیح نمی‌توان به تحلیل‌های دقیق دست پیدا کرد.

سلیمانی با تاکید بر اینکه اگر حتی یک شرکت بیمه‌ای هم در ورود اطلاعات به سامانه جامع صنعت بیمه کوتاهی کند، تحلیل و داده پردازی با مشکلات جدی روبرو خواهد شد، اضافه کرد: با تمهیداتی که انجام شده همه شرکت‌های بیمه در یک زمان بندی مشخص مشکلات و موانع موجود را برطرف خواهند کرد و به زودی صنعت بیمه در یک اتاقک شیشه‌ای دوران جدید فعالیت خود را تجربه خواهد کرد.

رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه تقویت بسترهای دیجیتالی در انجام مأموریت‌های اصلی بیمه مرکزی اهمیت ویژه‌ای دارد ادامه داد: تحقق اهداف مجموعه نظارتی بیمه مرکزی در گرو توسعه فن آوری و تکمیل سامانه سنهاب است، چرا که نظارت میدانی و فیزیکی یک شیوه سنتی محسوب می‌شود که دیگر کارایی ندارد و به همین خاطر باید به سمت نظارت آنلاین و پیشگیرانه حرکت کنیم.

وی اعلام کرد: در آینده‌ای نزدیک، “کد یکتا” به عنوان سند محکم اصالت بیمه نامه‌های صادر شده توسط شرکت‌های بیمه‌ای نه تنها میزان تقلبات و تخلفات را به پایین‌ترین حد ممکن کاهش خواهد داد بلکه با افزایش ضریب اعتماد عمومی، تحول اساسی را در صنعت بیمه رقم خواهد زد.

با صدور “کد یکتا” دارندگان بیمه‌نامه‌های شخص ثالث می‌توانند بدون نیاز به ارائه‌ی کاغذی بیمه‌نامه، امور بیمه‌ای خود را در دستگاه‌های مختلف از جمله نیروی انتظامی انجام دهند. در این سیستم در واقع یک نوع استاندارد اطلاعاتی ایجاد می‌شود که هرچیزی غیر از آن در سامانه سنهاب قابل پذیرش نخواهد بود. مزیت اصلی چنین سازوکاری به حداقل رساندن تخلفات در صنعت بیمه است.

سامانه سنهاب از اواخر سال۱۳۹۰ توسط بیمه مرکزی راه‌اندازی شد تا از یک طرف بتواند اطلاعات لازم را از بیرون از بیمه مرکزی و از سوی دیگر اطلاعات بیمه‌ای را از درون بیمه مرکزی یکپارچه کرده تا بر آن اساس نظارت خود را بر صنعت بیمه تقویت کند.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=134393
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

«کد یکتا» جایگزین بیمه‌نامه‌های کاغذی شخص ثالث می‌شود
«کد یکتا» جایگزین بیمه‌نامه‌های کاغذی شخص ثالث می‌شود
«کد یکتا» جایگزین بیمه‌نامه‌های کاغذی شخص ثالث می‌شود
«کد یکتا» جایگزین بیمه‌نامه‌های کاغذی شخص ثالث می‌شود
«کد یکتا» جایگزین بیمه‌نامه‌های کاغذی شخص ثالث می‌شود