- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

نرخ بیمه پس از حمله به نفتکش‌ها در خلیج‌فارس ۱۰برابر شد

به گزارش اخبارپول به نقل از مهر، آنتونی گورنی، مدیرعامل شرکت کشتی‌رانی آردمور اظهار کرد: در ۲ ماه گذشته به دنبال حمله به نفتکش‌ها [1] در نزدیکی تنگه هرمز قیمت بیمه کشتی‌ها واقعاً ۱۰ برابر شده است.

از ماه می تا کنون ۶ نفتکش در نزدیکی تنگه هرمز و البته یک هواپیمای بی‌سرنشین متجاوز به آب‌های ایران مورد هدف قرار گرفتند. این تنگه یکی از مهمترین آبراهه‌های جهان است که ایران، عمان و امارات متحده عربی را از هم جدا می‌کند.

همه کشتی‌ها برای فعالیت به انواع مختلف بیمه نیاز دارند که این شامل پوشش سالانه برای خطر جنگ و هزینه اضافی برای برای ورود به مناطق با ریسک بالا است.

آنتونی گورنی گفت: ما به عنوان یک شرکت کشتی‌رانی و بخشی از صنعت کشتی‌رانی جهانی، تهدیداتی که متوجه خدمه و کشتی‌های ما هستند را بسیار جدی تلقی می‌کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر تجارت ما به صورت عادی در حال انجام است اما در نتیجه این حملات نرخ بیمه در ۲ ماه اخیر برای ترانزیت از تنگه هرمز ۱۰ برابر شده است.

گورنی بیان کرد: هر کسی که مسئول این حملات است نشان داده که می‌تواند بسیار مخرب عمل کند.

طبق گزارش نیکی آسیا، نرخ بیمه [2] کشتی‌های عبوری از تنگه هرمز که قبلاً ۰.۰۲۵ درصد ارزش کشتی بود، بعد از حملات ۱۳ ژوئن به ۰.۲۵ درصد ارزش کشتی جهش کرده است.