- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

راه‌اندازی «دفتر صنعت» در پژوهشکده بیمه

به گزارش اخبارپول، حمید کردبچه با اظهار اینکه نیاز شدیدی به پژوهش در صنعت بیمه حس می‌شود، گفت: اگرچه در ۱۰ سال گذشته، پژوهشکده بیمه [1] کارهای زیادی در حوزه پژوهش انجام داده است، اما همچنان این نیاز به شدت احساس می‌شود. اگر تحقیقات ما متناسب با نیازهای صنعت بیمه نباشد، خروجی‌های آن اجرایی نمی‌شود و در نهایت در کتابخانه‌ها خاک می‌خورد.

وی اظهار کرد: سعی داریم که با قدرت به سراغ صنعت بیمه برویم و لازم است زیرساخت‌های لازم را برای این منظور تعریف و ایجاد کنیم.

رییس پژوهشکده بیمه از راه‌اندازی «دفتر صنعت» [2] در پژوهشکده بیمه خبرداد و تصریح ‌کرد: در مرحله نخست قبل از اخذ مجوز دفتر، کار را با دانشگاه‌ها شروع کرده‌ایم‌ و تاکنون با ۱۲ شرکت بیمه‌گر نیز نشست‌هایی داشته‌ایم.

کردبچه با بیان اینکه پتانسیل عظیمی در دانشگاه‌های کشور وجود دارد که صنعت بیمه تاکنون از آن مغفول مانده است، خاطرنشان‌ کرد: همچنین توان فنی عظیمی در صنعت بیمه وجود دارد که در دانشگاه‌ها و پژوهشکده نیست، ولی هنوز ارتباط نظام‌مندی میان این دو به‌وجود نیامده است و ما درصدد هستیم تا به کمک بیمه کوثر و شرکت‌های دیگر این ارتباط را ایجاد کنیم.