عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه،طرح اصلاح نظام بانکی از سوی کمیسیون اقتصادی به صحن علنی ارجاع شده است، بیان کرد: منتظر تعیین دستور کار از سوی هیات رئیسه برای رسیدگی نهایی به این طرح هستیم.

به گزارش اخبارپول، محمدرضا پور ابراهیمی، با بیان اینکه با نهایی شدن طرح مذکور بسیاری از خلأهای موجود در شبکه بانکی رفع خواهد شد، اظهار کرد: با تصویب نهایی این طرح سپرده گیری بانک‌ها، سرمایه گذاری‌ها و همچنین ارائه تسهیلات هدفمند خواهد شد.

وی یادآور شد: اصلاح ساختار بانکی از جهت بهبود ساختار بانک مرکزی و عملیات بانکی نتایج ملموسی برای بهبود وضعیت اقتصادی و در نتیجه رضایت مندی بیشتر مردم خواهد داشت.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به عملکرد خلاف قانون برخی بانک‌ها در ارائه تسهیلات، افزود: شنیده می‌شود که برخی بانک‌ها با ارائه تسهیلات نرخ سودهای کلانی را به متقاضیان تحمیل می‌کنند.

پور ابراهیممی با بیان اینکه مجلس با اصلاح طرح بانکداری اسلامی سعی در بهبود وضعیت شبکه بانکی می‌شود، افزود: متاسفانه با وجود تلاش‌هایی که برای بهبود وضعیت شبکه بانکی در حال انجام است اما دیده می‌شود برخی بانک‌ها با تخطی از قانون سعی در ارائه تسهیلات گران به مردم دارند.

وی ادامه داد: به طور مثال ارائه تسهیلات ٣٠ میلیون تومانی با دریافت اوراق و نرخ سود بیش از ٢٠ درصد تخلف محرز بانک بوده که بانک مرکزی باید با تشدید مجازات با آن ها برخورد کند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نواقص رخ داده در عملکرد شبکه بانکی به علت کاستی از سوی قانون در طرح مذکور رفع شده است، تصریح کرد: اما در تخلفاتی همچون تخلف در ارائه تسهیلات بانک مرکزی باید ورود داشته باشد زیرا با قانون گذاری نمی‌توان به تخلف یک یا دو بانک رسیدگی کرد.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=133897
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

طرح اصلاح نظام بانکی به صحن علنی ارجاع شده است
طرح اصلاح نظام بانکی به صحن علنی ارجاع شده است
طرح اصلاح نظام بانکی به صحن علنی ارجاع شده است
طرح اصلاح نظام بانکی به صحن علنی ارجاع شده است
طرح اصلاح نظام بانکی به صحن علنی ارجاع شده است