- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

جزئیات تازه از «بیمه‌نامه بدنه اتومبیل پیمایشی» بیمه سامان

به گزارش اخبارپول، محمد اباذریان با بیان این که بیمه‌نامه پیمایشی اتومبیل طرحی نو با هدف کاهش متناسب سازی حق بیمه پرداختی با میزان استفاده از خودرو است، گفت: این طرح نمونه های خارجی موفقی داشته که توسط بیمه سامان [1] نیز بومی سازی شده است.

وی با اشاره به این که در این روش، بیمه نامه در سه دسته پنج هزار کیلومتری، هشت هزار کیلومتری و ۱۲ هزار کیلومتری به صورت سالانه ارائه می شود، اظهار کرد: مشتریان می توانند بسته به نیاز خود، این بسته های بیمه ای را خریداری و در صورت نیاز آن را تمدید کنند.

مدیر بیمه‌های اتومبیل شرکت بیمه سامان درباره نحوه محاسبه کیلومتر پیمایش شده توسط خودرو نیز گفت: هنگام خرید بیمه نامه پیمایشی، دستگاه «تله متیکس» که محاسبه گر میزان پیمایش است بر روی خودرو نصب و اطلاعات میزان سفر به صورت آنلاین به شرکت بیمه سامان ارسال می شود.

به گفته اباذریان، اطلاعات میزان پیمایش به صورت دوره ای به بیمه گذار نیز ارسال می شود تا بتواند مصرف خود را کنترل کند.

وی همچنین اعلام کرد که اکنون شعب بیمه سامان هنگام صدور بیمه نامه بدنه اتومبیل، جزئیات این طرح را برای مشتری تشریح و او را در انتخاب بیمه نامه پیمایشی یا بیمه نامه بدنه رایج، آزاد می گذارند.

مدیر بیمه‌های اتومبیل شرکت بیمه سامان گفت: محاسبات انجام شده نشان می دهد حق بیمه بیمه نامه بدنه اتومبیل پیمایشی از بیمه نامه های بدنه رایج، دست کم ۳۰ درصد ارزان تر است.

اباذریان با تاکید بر این که پوشش های بیمه نامه بدنه پیمایشی [2] با بیمه نامه های عادی هیچ تفاوتی ندارد، ادامه داد: تخفیف های این بیمه نامه نیز مانند بیمه نامه های عادی محاسبه می شود.