تأثیر سوءمدیریتی که در بخشهای صنعتی و تولیدی از سالیان گذشته تاکنون وجود داشته سبب گردیده تا کارگران به لحاظ مسائل مالی همواره یکی از آسیب‌پذیرترین قشرهای کشور باشند. بنیانهای اقتصادی کشور که روی دوش کارگران است باید نگاه بهتری به این قضیه داشته باشد.

مسائل بین المللی

به گزارش اخبارپول، کارگران بدنه اصلی اقتصاد کشور هستند و بدون حضور آنها در خط مقدم تولید نمی توان از تحقق آرزوهایی گفت که برای آنها استراتژیهای مختلف را به آزمون و خطا می کشیم. آنچه که موجب قوام اقتصاد با وجود همه ی مسائل بین المللی حاکم بر کشور می شود تأمین کارگران به عنوان جلوداران تولید است. در واقع امروز حضور کارگران ایرانی در بخشهای مختلف تولید دیگر یک جلوه ی داخلی نیست بلکه تأثیرات آن ابعاد جهانی دارد. در شرایطی که کشور درگیر شدیدترین مسائل منطقه ای و جهانی است تکیه بر اقتصاد مقاومتی با رویکرد رونق تولید می تواند راه حل بی چون و چرای برون رفت و توفیق بر این اتفاقات باشد اما اگر کارگران را از بخشهای صنعتی و تولیدی بگیریم چه حرفی برای گفتن باقی می ماند؟

آنچه که سبب انرژی مضاعف در زیرساختهای تولیدی می شود حمایت کارگران است که با وجود همه ی سختیهایی که به سبب شرایط کاری دارند همچنان چشم و چراغ حاکمیت هستند زیرا به خوبی می توان ثمره ی حضور آنها را مشاهده کرد. در اکثر کشورهای دنیا برای ایجاد امید و انگیزه در بین کارگران از طرحهای تشویقی قابل توجه و در نظر گرفتن تسهیلات برای آنها با شرایط بسیار عالی استفاده می شود. در کشورما متأسفانه در بسیاری از کارگاهها و شرکتهای خصوصی شرایط خوبی بر کارگران حاکم نیست و بعضا با ظلم به آنها نفس تولید به شماره می افتد. سازمان‌های کمی در کشور وجود دارند که به عنوان حامی سربازان اقتصادی کشور ایفای نقش کنند در حالیکه باید به کارگران بیش از هر قشر دیگری سرویس داد زیرا از صنایع بالادستی تا هرکجای دیگری برای آبادانی به حضور آنها احتیاج دارد.

تأثیر سوءمدیریتی که در بخشهای صنعتی و تولیدی از سالیان گذشته تاکنون وجود داشته سبب گردیده تا کارگران به لحاظ مسائل مالی همواره یکی از آسیب پذیرترین قشرهای کشور باشند. بنیانهای اقتصادی کشور که روی دوش کارگران است باید نگاه بهتری به این قضیه داشته باشد و سعی در تلطیف فضای کارفرما و کارگر کند نه اینکه خدای نکرده از برخی جاها اخباری به گوش برسد که نشان دهنده‌ی استثمار کارگران است. بانکها در اعطای تسهیلات و پرداختن به موضوع کارگران نقش بسیار مهمی دارند و خوشبختانه در کشور ما بانک رفاه کارگران به عنوان متولی اصلی حمایت از کارگران در نظام بانکی شناخته می شود.

حضور میلیونها سهامدار کارگر در بانک رفاه مؤید همین موضوع است که با حساسیت مدیران بانک رفاه سعی در ارائه خدماتی در خور این قشر شریف شده و در چندسال گذشته در بخش تسهیلات با وجود همه مسائل داخلی و خارجی پیش قراول این جریان قرار گرفته و هیچوقت به لحاظ شرایط مالی ضعفی از این جهت احساس نکرده زیرا با نگاه به چشم انداز این بانک متوجه هدف گذاری آنها برای سالهای آینده خواهیم شد. بانک رفاه در ادامه ی حرکت رو به جلو قصد دارد در سال ۱۴۰۰ نماد ارائه ی خدمات متمایز در بین بانکهای کشور قرار باشد هرچند که در حال حاضر نیز کیفیت خدمات رفاه ، رفاه خوبی را برای مشتریانش به ارمغان آورده اما مدیران این بانک به این سطح از ارائه ی خدمات قانع نیستند و قصد دارند با برنامه ای مدون در نظام بانکی بیش از این در خدمت کارگران و عموم مشتریان خود باشند.

کارگران قطب تولید در کشور هستند و نماد پیشرفت اقتصاد در بخش تولید متعلق به آنهاست چنین جمعیت تأثیرگذاری در کشور باید به بهترین شکل ممکن از همه ی دستگاه‌ها سرویس دریافت کنند نه اینکه با وضعیت بغرنج اقتصادی درگیر باشند. در کنار همه ی حمایتهایی که مدیران بانک رفاه از کارگران داشته و خواهند داشت این موضوع چیزی از مسئولیت سایر سازمانهای ذیربط در این باره نمی‌کاهد و باید به آن اهتمام ویژه داشته باشند زیرا با فشار دشمنان خارجی سربازان اقتصادی در پیشانی تولید آینده ی روشنی را برای کشور به ارمغان خواهند آورد.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=132523
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

بانک رفاه حامی خط مقدم تولید در کشور
بانک رفاه حامی خط مقدم تولید در کشور
بانک رفاه حامی خط مقدم تولید در کشور
بانک رفاه حامی خط مقدم تولید در کشور
بانک رفاه حامی خط مقدم تولید در کشور