اخبارپول- مریم ابونیا:  سکه دیجیتالی فیسبوک با نام GlobalCoin در حالی در سال ۲۰۲۰ وارد بازار خواهد شدکه این پروژه در حوزه بلاکچین همچنان در هاله‌ای از ابهام است. هرچند که گفته می‌شود قرار است به زودی اطلاعات بیشتری درخصوص آن منتشر شود.

مثبت و منفی GlobalCoin

یکی از آخرین اطلاعاتی که درخصوص سکه دیجیتالی فیسبوک منتشر شد تنها نام این پروژه بود. Globalcoin که قرار است تبدیل به نماد رسمی پروژه فیسبوک در حوزه رمزنگاری شود.

این نام یک پیام روشن دارد. فیس بوک با هدف ایجاد یک شبکه مالی قصد دارد پروژه ارسال پول به هرکس در هر زمان و مکانی را اجرایی کند.

پول بخش مهمی از زندگی ۲.۳۷ میلیارد کاربر فعال فیسبوک در هر گوشه‌ای از جهان است. بنابراین بدون شک، پتانسیل ایجاد یک شبکه مالی به معنای واقعی جهانی در شبکه اجتماعی فیس بوک وجود دارد.

اگر این پروژه موفقیت آمیز باشد، چه تاثیری روی صنعت پرداخت و انتقال پول در جهان خواهد داشت؟ و از آنجا که این پروژه مبتنی بر بلاکچین است، پس از این GlobalCoin چه تاثیری بر روی رمزنگاری خواهد گذاشت؟

به اعتقاد برخی کارشناسان این حوزه GlobalCoin برای سیستم رمزنگاری مفید باشد. در مقابل عده‌ای دیگر به سبب ابهامات این پروژه نسبت بدان اعلام نگرانی کرده‌اند.

موافقان این پروژه استدلال می‌کنند که راه‌اندازی پروژه رمزنگاری، راهی برای حضور شبکه های اجتماعی در حوزه تکنولوژی بلاکچین است.

به این ترتیب پروژه رمزنگاری فیسبوک می‌تواند به این بازار افزوده شود. به اعتقاد آنها، رمزارزها برای اهداف متعددی وجود دارند.

بیت کوین به عنوان پول نقد دیجیتالی باقی خواهد ماند، در حالی که GlobalCoin یا یک پروژه مشابه، یک نقش جدید ایفا خواهد کرد.

مزایای عمده این طرح برای برای سیستم رمزنگاری چیست؟

موافقان معتقدند اگر سکه فیس‌بوک به طور گسترده مورد استفاده قرار گیرد، به میزان زیادی به سود صنعت رمزنگاری خواهد بود.

با کمک فیسبوک، شرکتهایی چون اپل، آمازون و گوگل با میلیاردها کاربر می‌توانند مشروعیت بیشتری در زمینه رمزارزها کسب کنند.

جذابیتی که پروژه فیسبوک در زمینه بلاکچین می‌تواند ایجاد کند، سطح آگاهی عمومی را در زمینه رمزنگاری بالا خواهد برد.

از آن گذشته، فیسبوک دارای پلتفرم ایده آل برای آموزش مخاطبان در مورد مزایای استفاده از ارزهای رمزنگاری شده است.

هنگامی که مردم با رمزنگاری آشنا شوند و البته این حوزه ارتباطی با جرایمی چون دادوستد مواد مخدر و پولشویی نداشته باشد، می‌تواند به چهار دلیل مورد پذیرش همه آنها باشد. سهولت استفاده، هزینه‌های کم، سرعت و سهولت نقدینگی.

علاوه بر این به اعتقاد این افراد، با توجه به فراگیر بودن فیسبوک در سراسر دنیا، GlobalCoin می‌تواند تبدیل به یکی از باثبات‌ترین رمزارزها شود.

بطوریکه این پروژه توانایی رقابت با صنعت پرداخت به شکل کلاسیک همچون بانکداری را داشته باشد.

فیسبوک با میلیون‌ها کاربر در سراسر دنیا اگر بتواند این پروژه را با موفقیت اجرای کند احتمالا تبدیل به رقیب جدی بانکها در صنعت پرداخت خواهد شد.

اما اگرهای GlobalCoin

در مقابل موافقان، عده‌ای از کارشناسان با توجه به رفتارهای قبلی فیسبوک با کاربرانش مانند مسدود کردن حساب کاربری، می‌تواند استفاده از GlobalCoin را برای تعدادی از کاربرانش محدود کند.

آنها همچنین به مسایلی چون افشای اطلاعات کاربران فیسبوک در ماه‌های اخیر اشاره کرده و معتقدند بعید است همه کاربران به GlobalCoin اعتماد کنند.

علاوه بر این با توجه به اینکه استفاده از GlobalCoin توسط فیسبوک تا سال ۲۰۲۰ اجرایی می شود، ممکن است فضای حوزه رمزارزها با دستاوردهای جدیدی مواجه شده و بهره‌وری سکه دیجیتال فیسبوک کاهش یابد.

به گزارش اخبارپول به نقل از financemagnates، حال در شرایطی که هیچ دلیلی وجود ندارد تا Globalcoin تبدیل به شیوه پرداخت کالا، پرداخت دستمزد یا حتی پرداخت اجاره خانه در سراسر دنیا نشود، نگرانی‌های جدیدی در خصوص اینکه کاربران می‌توانند معاملات متعددی بدون نیاز به پول نقد و یا مراجعه به بانک و یا حتی سیستم پرداخت PayPal انجام دهند، وجود دارد.
در این صورت، بانکداری سنتی و سیستم مالیاتی به چه صورتی در خواهد آمد؟


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=132103
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

اختصاصی اخبارپول- GlobalCoin انقلابی در صنعت پرداخت خواهد بود؟
اختصاصی اخبارپول- GlobalCoin انقلابی در صنعت پرداخت خواهد بود؟
اختصاصی اخبارپول- GlobalCoin انقلابی در صنعت پرداخت خواهد بود؟
اختصاصی اخبارپول- GlobalCoin انقلابی در صنعت پرداخت خواهد بود؟
اختصاصی اخبارپول- GlobalCoin انقلابی در صنعت پرداخت خواهد بود؟