- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

رشد برخی آمارهای اقتصادی در سال ۹۸

به گزارش اخبارپول، [1] حسن روحانی در جلسه هیات دولت اظهار کرد: خدا را سپاسگزاریم که با وجود فشار و سختی و مشکلاتی که هر روز به واسطه افزایش فشار دشمنان بیشتر می‌شود، فعالان اقتصادی و مسئولان اجرایی کشور، قدم‌های مثبتی در عرصه‌های گوناگون برداشتند.

وی ادامه داد: اگر چه هنوز مردم در فشار شدیدی زندگی می‌کنند، اما آمار تورم ماهانه در اردیبهشت کاهش محسوسی را نسبت به فروردین نشان می‌دهد و این به معنای آن است که می‌توانیم در برابر تورم ایستادگی کنیم و اگر همه اعم از فعالان اقتصادی، خصوصی، دولتی، قوای سه‌گانه، نیروهای مسلح و مردم دست به دست هم بدهیم و در کنار هم باشیم، می‌توانیم آثار تحریم را کاهش داده و مشکلات زندگی مردم را کم کنیم.

رئیس جمهور یادآور شد: علاوه بر آمار تورمی، آمار صادرات غیرنفتی در اردیبهشت‌ ماه نیز نشان داد که تمام بخش‌های تولیدی کشور فعال بودند و در برخی موارد رشد محسوسی را در این ۲ ماه نسبت به سال گذشته داشته‌ایم.

روحانی [2] تصریح کرد: این به معنای آن است که اگر همه تلاش کنیم و همه توان خود را بکار بگیریم، می‌توانیم در برابر غول تورم و بیکاری ایستادگی کرده و به پیروزی دست پیدا کنیم.