- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

اعتماد مردم به شبکه‌ بانکی بزرگترین دستاورد روابط عمومی بانک‌ها است

به گزارش اخبارپول، سید محمد حسین استاد مدیر روابط عمومی بانک ایران زمین، در گفت‌وگویی کوتاه به مناسبت ۲۷ اردیبهشت ماه، روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی با اشاره به نقش اعتماد در صنعت بانکداری، حفظ و ارتقای این شاخصه را به عنوان اصلی‌ترین وظیفه روابط عمومی بانکها بر شمرد و اظهار کرد: ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که این امکان برای تمامی افراد جامعه وجود دارد که بتوانند بی‌واسطه شما را نقد کنند، هرچند ممکن است این نقدها غیر منصفانه باشد. اما ما به‌عنوان روابط عمومی وظیفه داریم برای حفظ اعتماد مردم، این نقدها را بشنویم و صادقانه به آنها پاسخ دهیم.

وی افزود: در سالهای گذشته صنعت بانکداری دستخوش تغییر شده است، نگاه جامعه نسبت به این صنعت از یک ارائه کننده خدمات اعتباری و محلی برای نگهداری پول، به صنعتی پویا و زیر بنایی که اساس هر کسب و کاری را در دنیای آنلاین تشکیل می‌دهد، تغییر یافته است.

استاد بیان کرد این نکته که اکثر ما امروز بدون داشتن پول نقد و تنها با یک کارت یا یک گوشی تلفن همراه از منزل یا محل کار خود خارج می‌شویم، در حقیقت اعتمادی است که ما به بانک خود به عنوان یک پشتیبان داریم. همین اعتماد است که باعث شده مردم در یک سو و کسب و کارها در سوی دیگر بدون دغدغه بتوانند به فعالیت بپردازند.

این فعال رسانه‌ای با اشاره به این نکته که در سالهای گذشته گاها بانکها غیر منصفانه نقد شده‌اند گفت: ما در شرایط سختی هستیم، این سختی در تمامی ارکان کشور احساس می‌شود. اما گاها می‌بینیم که اظهارات غیر کارشناسی و نقدهای غیر منصفانه فضای موجود را ملتهب و اعتماد مردم به بانکها را خدشه دار می‌کند. در حالی که اگر نگاهی به سالهای اخیر بی‌اندازیم خواهیم دید که بیشترین تحولات در نظام بانکی در همین سالها اتفاق افتاده است.

مدیر روابط عمومی بانک ایران زمین ادامه داد: در این شرایط وظیفه اعتماد سازی بر عهده روابط عمومی‌ها گذاشته شده است. واقعیت این است که نظام اقتصادی ما تا حدود زیادی وابسته به بانکها است. پس در شرایط فعلی اعتماد سازی بزرگترین وظیفه واحدهای روابط عمومی بانکها است.

وی افزود: در هر صنعت، اعتماد نقش مهمی در تعیین آینده آن دارد، برای صنعت بانکداری اعتماد مهمترین اصل است، ما به عنوان کارکنان روابط عمومی صنعت بانکداری تمام تلاش خود را در راستای ارتقای اعتماد مردم به شبکه بانکی به کار می گیریم.

استاد در پایان روز ارتباطات و روابط عمومی را به فعالین این عرصه تبریک گفت و اظهار امیدواری کرد روابط عمومی ها و ارتباطات بتواند با پرورش افراد خلاق و آموزش آنها نقش و جایگاه اصلی خود را بازیابد.