کد خبر: 131287
چهارشنبه 25 اردیبهشت 1398 - 15:07
نشست هماندیشی و بررسی راهکارهای افزایش بهرهوری اپلیکیشن ۶۰ امروز در ساختمان فردوسی بانک ملی ایران برگزار شد.
به گزارش اخبارپول، مدیر امور حوزه مدیریت و روابط عمومی این بانک در نشست مذکور که با حضور مدیران امور، روسای ادارات امور و شعب مستقل برگزار شد، با تاکید بر اینکه بانک ملی ایران در حوزه فناوری اطلاعات پیشتاز نظام بانکی است، اظهار کرد: در دومین رویداد ملی شو در سال گذشته، شاهد اتفاقات خوب و رونمایی از محصولات جدیدی از جمله اپلیکیشن ۶۰ با قابلیت ارائه رمز یکبار مصرف بودیم. این در حالی است که سایر بانک ها پس از الزام بانک مرکزی به استفاده از رمزهای پویا به تکاپو افتاده و در تلاش برای ایجاد این خدمت بودند.
سعداله عیسی زاده با بیان اینکه بانک ملی ایران خدمت رمز یکبار مصرف و اپلیکیشن ۶۰ را از سال ۹۵ کلید زد و در سال ۹۶ به صورت رسمی از آن بهرهبرداری شد، گفت: روسای حوزهها، شعب مستقل و همکاران شعب ضرورت دارد اطلاعات خود را درباره این اپلیکیشن برای پاسخگویی به مشتریان جامع تر کنند و نسبت به اهمیت و جدیت این امر واقف باشند.
همچنین مدیر امور شعب تهران بانک ملی ایران نیز در این نشست با تاکید بر اینکه در عصر فناوری اطلاعات هر روز شاهد پیشرفت تکنولوژی هستیم، بیان کرد: بانک ملی ایران در چند سال اخیر بیش از پیش این فضا را درک کرد و در عرصه حاضر شد.
اصلان کریمی با بیان اینکه اپلیکیشن ۶۰ یکی از افتخارات بانک ملی ایران است در حالی که سایر بانکها به تازگی در این زمینه ورود کردهاند، یادآور شد: امروز تامین امنیت حساب ها یکی از شاخصهایی است که مشتریان به دنبال آن هستند و اگر این نیاز به شایستگی پاسخ داده شود، می تواند سهم بانک از بازار را تحت تاثیر قرار دهد و اپلیکیشن ۶۰ می تواند نیاز مشتریان در این زمینه را تامین کند.
وی تصریح کرد: همچنین یکی از رمزهای موفقیت بانکها ایجاد ارتباط با مشتریان در درون و بیرون از شعبه است که اپلیکیشن ۶۰ میتواند یکی از کانال ها برای ایجاد این ارتباط باشد.
رییس اداره کل توسعه سیستمهای بانک ملی ایران نیز با بیان اینکه این بانک با ۶۰ میلیون کارت بیشترین سهم کارتهای بانکی در سطح بانکها را داراست، عنوان کرد: برای ارتقای ضریب امنیت این کارتها، ایده ایجاد و ارائه رمز یکبار مصرف به مشتریان در بانک مطرح شد که آخرین نسخه به روز رسانی شده اپلیکیشن ۶۰ ظرف سه روز آینده ارایه می شود و سعی شده تا در آن نواقص و ایرادات احتمالی رفع شود.
مهدی علی آقایی با تاکید بر اینکه الزامی شدن استفاده از رمز دوم یک بار مصرف به منظور افزایش ضریب امنیت تراکنشها و نیز به حداقل رساندن تهدیدهای سایبری با هدف حفظ حریم خصوصی مشتریان انجام میشود، ابراز کرد: معرفی شعب نزدیک به مشتری، صدور کارت هدیه، کارت به کارت، خرید شارژ و… از دیگر قابلیت های اپلیکیشن ۶۰ علاوه بر ارائه رمز یکبار مصرف است و برای اینکه مشتری برای امور روزمره خود نیازمند استفاده از اپلیکیشنها و نرم افزارهای مختلف نباشد، رمزبان در بستر اپلیکیشن ۶۰ تعریف شد.
در پایان نیز، پانل پرسش و پاسخ با حضور مسئولان برگزار شد.