حضور مستمر و فعالانه ی بیمه ی پارسیان پس از بلایای طبیعی در ادامه ی سیاست‌های برنامه های توسعه بوده است.

به گزارش اخبارپول، انجمن های داوطلبانه قدمت دیرینه ای در ایران و جهان دارند. این اجمن ها ساختار های نهادینه شده ی یاریگری و مشارکت اند. با رشد صنعت و ایجاد تحولات گسترده این انجمن ها متحول شده و نقش گسترده ای در گسترش حوزه ی عمومی و اثر گذاری بر سیاست های اقتصادی در سطح ملی و منطقه ای ایفا کردند. انجمن های دواطلبانه و سازمان های غیردولتی کشور های در حال توسعه نقشی فعال در گسترش جامعه مدنی و توسعه انسانی داشته اند.

یکی از مهم ترین فعالیت‌های این انجمن ها و سازمان های مردم نهاد کمک به تقویت و توسعه ی زیرساخت های اجتماعی و اقتصادی برای گسترش فرصت های دسترسی به خدمات اجتماعی همانند آموزش و مدرسه سازی خیرین در مناطق محروم است. بر این اساس از برنامه ی چهارم توسعه، بندی به مدرسه سازی در مناطق محروم و ایجاد فرصت آموزشی برابر برای همه ایجاد شده است که سالانه در برنامه های توسعه به آن پرداخته می شود. در برنامه توسعه ششم نیز دولت مکلف شده است به تنظیم و اجرای سیاست های حمایتی از خیرین مدرسه ساز می باشد و باید معادل کمک های تحقق یافته آنان را جهت تکمیل طرح های پروژه های نیمه تمام خیرین در بودجه سنواتی منظور کند.

در همین راستا، بیمه ی پارسیان به عنوان یکی از نهاد های فعال در این زمینه از بهمن ماه پارسال پس از زلزله مهیب کرمانشاه با جامعه خیرین مدرسه ساز و سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور همکاری خود را آغاز کرد و در جهت کاهش فقر و نابرابری های اجتماعی گام بزرگی برداشت. نتیجه ی این همکاری افتتاح ۲ باب مدرسه ۳ کلاسه که در دو روستای سلطان کوه و میدان نمک استان کرمانشاه بود. بیمه ی پارسیان به عنوان یکی از بیمه های فعال در زمینه ی نیکوکاری شناخته می شود.

این سازمان امسال نیز، پس از حادثه ی سیلی که فروردین ماه بیش از نیمی از کشور را درگیر خود کرده بود، حضور فعالش را نشان داد و اقدام به تسریع در رسیدگی به پرونده های خسارت بیمه گذاران زیان دیده در سیل و همچنین مشارکتی فعالانه در اهدای کمک های نقدی بین هموطنن کرد. همچنین اقدام به راه اندازی کمپینی برای اهدای مبلغ قابل توجهی به سیل زدگان اخیر کرد.

موضوع حمایت اجتماعی، یک الزام در زمان ماست. حمایت اجتماعی، حق انسانی بهره مندی از تامین اجتماعی را برآورده می سازد و مولفه ی کلیدی سیاست اقتصادی سالم است. حمایت اجتماعی، در عین ارتقاء ثبات سیاسی و انسجام اجتماعی، به کاهش فقر، محرومیت و نابرابری و رشد اقتصادی کمک شایانی می کند. این امر به خصوص در خلال دوره احیاء آهسته و تقاضای جهانی پایین، از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. به علاوه حمایت اجتماعی، سرمایه انسانی و بهره وری را افزایش می دهد و بنابراین یک سیاست حیاتی جهت توسعه ملی است. وجود حمایت اجتماعی و به طور خاص کف حمایت های اجتماعی، برای نیل به بازیابی اقتصادی، توسعه فراگیر و عدالت اجتماعی بسیار ضروری است و باید بخشی از دستورالعمل توسعه پس از سال ۲۰۱۵ باشد. از همین رو فعالیت های مثبت بیمه پارسیان در این راستا امیدبخش راه دستیابی به توسعه و عدالت اجتماعی بوده است.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=131251
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

پیشگامی بیمه پارسیان در مبارزه با فقر و نابرابری
پیشگامی بیمه پارسیان در مبارزه با فقر و نابرابری
پیشگامی بیمه پارسیان در مبارزه با فقر و نابرابری
پیشگامی بیمه پارسیان در مبارزه با فقر و نابرابری
پیشگامی بیمه پارسیان در مبارزه با فقر و نابرابری