ابتکار برنامه دیدارهای هفتگی مدیرعامل بیمه آسیا با کارکنان شرکت، این فرصت را فراهم آورده است تا موضوع ارتباط چهره به چهره در سازمان‌ها و تاثیر آن در رفتارهای سازمانی و ارتقا کیفیت عملکردها مورد بررسی قرار گیرد.

سرنوشت

به گزارش اخبارپول، نکته اول؛ به عقیده صاحب نظران، یکی از عواملی که در سرنوشت هر مؤسسه، گروه و فرد اهمیت و ارزش اساسی دارد و آنها را در نیل به اهدافشان یاری می دهد، کیفیت رابطه آنها با افراد و نهادهایی است که با آن سر و کار دارند و همچنین با افکار عمومی جامعه ای که در آن به فعالیت مشغول اند. هر اندازه این ارتباط به طور مفیدی مستقر و به شکل مؤثری گسترش یافته باشد، به همان اندازه آن فرد، گروه و مؤسسه در دستیابی به اهداف خود موفق تر خواهد بود. به عبارت دیگر این ارتباط، فرآیند تفهیم ، تفاهم و تسهیم معانی با شمارکثیری از انسان های دیگر را تسهیل می کند.

نکته دوم؛ از آنجایی که نیروی انسانی، سرمایه اصلی هر سازمان و شرکت و یکی از با ارزش‏ترین‏ و مؤثرترین عوامل ایجاد تحول و اجرای تغییرات مطلوب است، برقراری ارتباط موثر و کارآمد با کارکنان، در تحول سازمان نقش بسیار بااهمیتی دارد. امروزه این نوع از ارتباط مد نظر بسیاری از مدیران ارشد سازمان هاست و آنها، بیشترین تلاش خود را در جهت بهبود آن به کار می گیرند و خود را ملزم و مکلف به شناخت بهتر آن و فراگیری نکات ظریف آن می‌دانند. از جمله مزایای برقراری ارتباط نزدیک با کارکنان را می توان به شرح زیر برشمرد:

مشارکت کارکنان در هدف‌گذاری

افزایش اعتماد به نفس کارکنان

مشارکت کارکنان در بهبود کیفیت

ارتقاء سطح انگیزش کارکنان در ارائه و اجرای طرح ها و نوآوری‌ها

رفع برخی مشکلات و موانع عملیاتی بر اساس نظرات و پیشنهاد های کارکنان

آگاهی از نظرات کارکنان در مسائل مختلف شرکت

پژوهش‌های بسیاری نشان داده اند که در ارتباط چهره به چهره، دو طرف، دقیق تر به موضوع توجه می کنند و امکان اصلاح و تفهیم صحیح پیام وجود دارد. شناسایی مطالبات کارکنان، پاسخگویی به نیازهای کارکنان، تسریع در انجام امور، ایجاد حس هم دلی و هم زبانی ومشارکت حداکثری کارکنان در انجام امور از جمله نتایج ارتباط چهره به چهره است و به کارگیری استراتژی های ارتباطی کارآمد، می تواند به افزایش کارآیی کارمندان، جلوگیری از مشکلات ارتباطی میان آنها و افزایش رضایت شغلی بیانجامد.

کلید موفقیت هر کسب و کاری این است که درک عمیقی در میان اعضای تیم کاری، مراجعان و بخش‌های مختلف وجود داشته باشد. به نظر می رسد اجرای برنامه دیدارهای هفتگی مدیرعامل با کارکنان، و تسری این شیوه ارتباط در سطوح مختلف شرکت، نقطه عطف و شروع تحولی سازنده در سازمان بزرگ بیمه آسیا باشد.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=131086
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

نگاهی به دیدار با مدیرعامل بیمه آسیا
نگاهی به دیدار با مدیرعامل بیمه آسیا
نگاهی به دیدار با مدیرعامل بیمه آسیا
نگاهی به دیدار با مدیرعامل بیمه آسیا
نگاهی به دیدار با مدیرعامل بیمه آسیا