آیین گرامیداشت مقام معلم در بیمه ایران با حضور نعمت اللهی معاون برنامه ریزی و نوآوری، آریانپور معاون حقوقی و هماهنگی امور استانها شعب و نمایندگی ها، اسد نژاد مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش وجمعی از مدیران، اساتید و رابطین آموزشی بیمه ایران در مرکز همایش های ایران زمین برگزار شد.

به گزارش اخبارپول، در ابتدای این جلسه اسدنژاد مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش پس از تبریک روز معلم، به مرور برنامه های سال جاری این مدیریت پرداخت و گفت: برگزاری این رویداد فرهنگی به توصیه و همت مدیرعامل واعضای هیات مدیره ومعاونین ومدیران صورت گرفته است.

وی در ادامه افزود: سرانه آموزشی که یک شاخص فنی است باید هوشمندانه و کیفی باشد و از این رو تمام سعی خود را در این جهت به کار گرفته و برنامه ریزی خود را برای آموزش های کیفی هدف گذاری کردیم و از جمله این برنامه ها پررنگ تر کردن آموزش زبان تخصصی بیمه واصلاح اصطلاحات و واژه های بیمه بود که نیاز به این اصلاحات در صنعت بیمه بسیار لازم و ضروری به نظر می رسید از اینرو با توجه ویژه ای، این زبان در برنامه آموزشی بیمه ایران قرار گرفته است.

اسدنژاد تمرکز بر آموزش هدفمند و کیفی را سرلوحه دوره های آموزشی مدیریت آموزش بیمه ایران اعلام کرد و گفت: در گذشته تمرکز بیشتر در حوزه های فنی بود ولی در حال حاضر با توجه به نیاز شرکت دوره های استرس نیز برگزار شده که آثار مثبت زیادی روی محیط اداری و خانوادگی کارکنان همچنین در برخورد آنان با بیمه گذاران ومراجعین داشته است.

مدیرکل دفتر آموزش با اشاره به برگزاری سرانه آموزشی ۴۹ ساعت برای هریک از کارکنان و نمایندگان شرکت، این مدت زمان را ناکافی دانست و افزود: محورهایی که این مدیریت دنبال کرده برگزاری دوره های آموزش درست ،تولید محتوای آموزشی، نیازسنجی آموزشی وآموزش همکاران، آموزش های مجازی وآنلاین ،سطح بندی واستاندارد سازی آموزش ،توسعه آموزش زبان تخصصی بیمه، ایجاد بانک جامع اساتید وقرار دادن برنامه های آموزشی مختلف در سیستم جام است، تا از این طریق ساعات آموزشی را افزایش دهیم.

اسد نژاد دیگر اقدامات این مدیریت را تمرکز روی طرح های پژوهشی عنوان کرد و گفت :در سال ۱۳۹۷ تعداد ۷۰طرح بیمه ای به این مدیریت ارسال شد که با برگزاری جلسات متعدد کارشناسی ۹ طرح از تمامی جهات مورد قبول واقع شده وبرای اخذ مصوبه به بیمه مرکزی ارسال واز میان آنها ۲طرح مجوز گرفت و۷طرح دیگر نیز در مراحل پایان صدور مجوز از بیمه مرکزی قرار دارند.

امیر رضا نعمت اللهی معاون برنامه ریزی و نوآوری بیمه ایران در این جلسه تاکید کرد :یکی از چالش ها و دغدغه های پیش روی همه شرکت های بازرگانی که ادامه حیات آنها نیز به آن بستگی دارد توانمند سازی کارکنان و انجام آموزش های اثربخش است وعدم توجه به آموزش وباز آموزی کارکنان قطعا یکی از عوامل موثر بر توقف فعالیت آن شرکت خواهد شد.

معاون برنامه ریزی و نوآوری در ادامه افزود: شرکت ها به ۲گروه تقسیم می شوند ،یکی شرکت هایی که به آموزش توجه داشته و برنامه مدونی در این خصوص دارند و دوم شرکت هایی که در بخش آموزش جدی نبوده و یا آموزش اثر بخش ندارند، که نسبت ورشکستگی شرکت های گروه دو ۱۷برابر شرکت هایی است که به آموزش توجه داشته اند از این رو آموزش باید به یک فرهنگ تبدیل شده و همه ارکان شرکت باور داشته باشند که توجه به آموزش می تواند تاثیر زیادی روی کارایی شرکت داشته باشد.

نعمت اللهی بحث دوم خود را روی بازآموزی متمرکز کرد و گفت: ویژگی شرکت های موفق ومترقی ،برنامه ریزی برای بازآموزی است زیرا عمر مفید و سوددمند برخی از دانش ها کوتاه است از جمله در بخش مهندسی فقط ۱۶ ماه ودر برخی دیگر ۳تا۵ سال است بنابراین آموزش اثر بخش ،آموزشی است که منجر به یاگیری شده ودر راستای اهداف سازمان بوده ودر کار های روزمره نیز کارایی داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: استفاده از مهارت تدریس و برنامه های نوین در آموزش و نیز جهت گیری طرح های پژوهشی علاوه بر کاربردی بودن باید تمرکز بر حل مشکلات پیش روی شرکت باشد تا شاهد تدوام حرکت مقتدرانه بیمه ایران در صنعت بیمه کشور باشیم.

گفتنی است، در این آیین نمایندگان اساتید و رابطین آموزشی به طرح دیدگاه های خود در امر آموزش و همچنین مشکلات پیش روی خود پرداخته و راهکارهایی را برای برون از این مشکلات، مطرح کردند و در پایان به تمامی رابطین آموزشی واساتید لوح سپاس اهدا گردید.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=130675
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

آیین گرامیداشت مقام معلم در بیمه ایران برگزار شد
آیین گرامیداشت مقام معلم در بیمه ایران برگزار شد
آیین گرامیداشت مقام معلم در بیمه ایران برگزار شد
آیین گرامیداشت مقام معلم در بیمه ایران برگزار شد
آیین گرامیداشت مقام معلم در بیمه ایران برگزار شد