عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: دولت باید زیرساختهای ارز دیجیتال را برای دور زدن تحریم ها توسعه و نظارت بر این نوع ارز را افزایش دهد تا فضا برای فساد مالی و سفته‌بازی باز نشود.

به گزارش اخبارپول، معصومه آقاپور علیشاهی عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در گفت وگو با خانه ملت، با اشاره به ضرورت توسعه ارز دیجیتال در کشور، اظهار کرد: در حال حاضر شرایط توسعه ارز دیجیتال در کشور فراهم نشده است، چرا که مجلس باید برای توسعه این ارز مصوبات قانونی داشته باشد و همه چیز از محور قانون انجام شود.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه قوه قضاییه باید زیرساخت‌های لازم برای نظارت بر ارز دیجیتال را فراهم کند، بیان کرد: اگر زیرساخت های نظارت بر ارز دیجیتال ایجاد نشود زمینه و فضا برای فساد مالی و سفته‌بازی باز می‌شود که تبعات خطرناکی برای اقتصاد کشور دارد.

وی متذکر شد: اگر شرایط در کشور فراهم شود می‌توان با استفاده از ارز دیجیتال، نقل و انتقالات ارز بین ایران با سایر کشورها را از این طریق انجام داد و تحریم‌ها را دور زد.

باید قانونی متناسب با توسعه ارز دیجیتال تصویب شود تا امکان تقلب و حتی هک در سیستم هم وجود نداشته باشد

آقاپورعلیشاهی با بیان اینکه با توسعه ارز دیجیتال حجم نقدینگی به این سمت هدایت و ارزش پول ملی کشور حفظ می شود، تصریح کرد: ارز دیجیتال می تواند بازاری مشابه بورس باشد و ظاهری مشابه با بازار سرمایه برای افرادی که تمایل به سرمایه‌گذاری دارند، ایجاد کند.

عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: توسعه ارز دیجیتال باید تحت نظارت بانک مرکزی قرار گیرد و زیرساخت‌ها و شبکه آن توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایجاد شود.

وی، با بیان اینکه باید قانونی متناسب با توسعه ارز دیجیتال تصویب شود تا امکان تقلب و حتی هک در سیستم هم وجود نداشته باشد، تصریح کرد: امنیت سرمایه‌گذاری برای مردم باید در این بخش ایجاد شود که در این صورت می‌توان از ارز دیجیتال برای دور زدن تحریم و مبادلات بین ایران و سایر کشورها استفاده کرد.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=130333
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

توسعه ارز دیجیتال باید تحت نظارت بانک مرکزی قرار گیرد
توسعه ارز دیجیتال باید تحت نظارت بانک مرکزی قرار گیرد
توسعه ارز دیجیتال باید تحت نظارت بانک مرکزی قرار گیرد
توسعه ارز دیجیتال باید تحت نظارت بانک مرکزی قرار گیرد
توسعه ارز دیجیتال باید تحت نظارت بانک مرکزی قرار گیرد