مدیرعامل بانک صادرات ایران عنوان کرد: تلاش داریم تا در سال ٩٨ با استفاده حداکثری از ظرفیت طرح «طراوت»، برای «رونق تولید»، تقاضای کل را تحریک کنیم.

ویژه

به گزارش اخبارپول، حجت‌اله صیدی در دومین همایش ۵٠٠ مشتری برتر این بانک در جمع صاحبان بنگاه‌های بزرگ اقتصادی کشور، ضمن ارائه گزارشی از دستاوردهای سال گذشته این بانک، مهمترین هدف بانک صادرات ایران در سال ٩٨ را عرضه طرح ویژه اعتباری تولید این بانک با عنوان «طراوت» اعلام کرد که بر اساس آن تمامی زنجیره تولید تا مصرف در تمامی صنوف و مصرف‌کننده نهایی را در بر می‌گیرد.

وی گفت: نام‌گذاری سال «رونق تولید» از سوی مقام معظم رهبری، نگرشی درست از وضعیت اقتصاد کشور است و اگر می‌خواهیم اقتصاد در ریل صحیح خود قرار بگیرد، چاره‌ای جز «رونق تولید» نداریم.

مدیر عامل بانک صادرات ایران اظهار کرد: تمام مشکل ما در سرمایه در گردش‌تولید نیست بلکه باید تقاضای کل نیز افزایش پیدا کند. طرح طراوت بانک صادرات ایران که از هفته آینده عملیاتی می‌شود، با همین استراتژی سمت تقاضا را هدف گرفته و علاوه بر تولیدکنندگان و تامین کنندگان مواد اولیه و صنایع معدنی، همه صنوف و در نهایت متقاضیان خرد را نیز در بر‌ می‌گیرد.

صیدی افزود: در این طرح فقط صنعت ملاک نیست بلکه سایر بخش‌ها حتی حمل و نقل و توزیع نیز در این چرخه به دلیل ایجاد ارزش افزوده دیده شده‌اند. این یک وضعیت ویژه است که در سال ٩٨ در خدمت مشتریان و بنگاه‌های بزرگ و مردم عزیز کشور خواهیم بود.

وی با اشاره به افزایش ٣٠ هزار میلیارد تومانی منابع جدید بانک در سال ٩٧، دستاوردهای عملیاتی بانک را نیز برشمرد و گفت: برنامه‌های عملیاتی اجرا شده در سال ٩٧ موجب شده تا زیان بانک به میزان بیش از ۵٠ درصد زیان سال ٩۶ کاهش یابد و با تداوم این برنامه‌ها تا زمان برگزاری مجمع بانک در تیرماه عملکرد ۴ ماهه اول سال ٩٨ نیز مثبت خواهد بود.

مدیرعامل تاکید کرد: از نظر سود عملیاتی مشکلی نداریم و علاوه بر این، افزایش ٣٠ هزار میلیار تومانی منابع جدید و افزایش سرمایه از پنج هزار و ٧٨٠ میلیارد تومان به ١٧ هزار و ۵٠٠ میلیارد تومان موجب شده تا ظرفیت‌های بزرگی برای رشد بانک فراهم شود و از این رو سال ٩٨ را سال «جهش بزرگ» در بانک صادرات ایران تعریف کرده‌ایم.

صیدی در جمع صاحبان صنایع و کارآفرینان بزرگ کشور از طراحی مسیرهای بانکی جدید برای پاسخگویی به نیازهای ارزی مشتریان نیز خبر داد و تصریح کرد: برنامه‌های دقیق و عملیاتی ویژه‌ای داریم تا تمامی نیازهای ارزی مشتریان به خوبی پاسخ داده شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود زحمات بنگاه‌های اقتصادی در اقتصاد کشور را نیز مورد قدردانی قرار داد و افزود: اقتصاد کشور با تدبیر مسئولان و تلاش بنگاه‌های اقتصادی پیش می‌رود و در این میان سختی کار تولید آنچنان که باید مورد توجه قرار نمی گیرد و امید است تا در سال جاری با همدلی و همکاری بیشتر شاهد شکوفایی و رونق تولید و اقتصاد کشور باشیم. صیدی اپلیکیشن «صاپ» را نیز از جمله دستاوردهای جدید بانک عنوان کرد که تمامی مشتریان حتی شخصیت‌های حقوقی نیز امکان بهره‌مندی حداکثری از آن دارند.

در بخش دیگری از این همایش مدیر عامل شرکت شیرین عسل ظرفیت اقتصادی کشور را مورد اشاره قرار داد و توضیح داد: تراز تجاری کشور ما مثبت است و با حمایت از تولید کنندگان و صادرکنندگان باید به آنها کمک کنیم. یونس ژائله اظهار امیدواری کرد در سال پیش رو تلاش‌های بیشتر در بخش صادرات صورت بگیرد.

ابراهیم جمیلی، رئیس خانه اقتصاد ایران نیز با بیان انتظارات بخش‌های اقتصادی کشور از نظام بانکی، افزود: موتور اقتصاد نیاز به تنظیم دارد و تنظیم آن در حوزه سیاست‌های پولی کشور باید انجام شود و کمک بانک‌ها باید در چرخه اقتصاد با سرعت بیشتری جاری شود وی در بخش دیگری از سخنان خود به کارنامه بانک صادرات ایران نمره قبولی داد.

منزوی‌زاده کارآفرین نمونه و فعال اقتصادی کشور نیز در این مراسم، تسریع در رسیدگی به پرونده‌های اعتباری و حمایت نظام بانکی از تولید را راهگشا دانست و طی سخنانی از عملکرد مدیران بانک صادرات ایران در حمایت از تولید و مشتری‌مداری قدردانی کرد.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=129648
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

​بانک صادرات با «طراوت» به دنبال تحریک تقاضای کل است
​بانک صادرات با «طراوت» به دنبال تحریک تقاضای کل است
​بانک صادرات با «طراوت» به دنبال تحریک تقاضای کل است
​بانک صادرات با «طراوت» به دنبال تحریک تقاضای کل است
​بانک صادرات با «طراوت» به دنبال تحریک تقاضای کل است