- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

اعتماد مردم به صنعت بیمه یک سرمایه ارزشمند ملی محسوب می‌شود

به گزارش اخبارپول، [1] رییس کل بیمه مرکزی با ابراز خرسندی از فعالیت‌های شبانه روزی خادمان صنعت بیمه در ارزیابی و برآورد سریع و اقدام به پرداخت خسارات در کوتاه‌ترین زمان ممکن، اظهار کرد: گنجینه اعتماد عمومی بزرگترین و ارزشمندترین سرمایه صنعت بیمه به حساب می آید و همه باید قدر این ثروت ملی را بدانیم.

وی با تاکید بر این نکته که اقتدار، قابلیت‌ و ظرفیت‌ صنعت بیمه در هنگام وقوع حوادث طبیعی محک می خورد، متذکر شد: وقوع حوادث می تواند توجه بیش از پیش آحاد جامعه به خدمات صنعت بیمه را به دنبال داشته باشد و در سیل اخیر نگاه های بسیاری نسبت به صنعت بیمه، اصلاح شده است.

سلیمانی با تاکید بر این نکته که ارائه خدمات مطلوب بیمه ای در گرو توانمندی شرکت های بیمه و توانگری مالی و فنی این صنعت است، افزود: شرکت های بیمه با تکیه بر اصول حرفه ای و جذب سرمایه و ایجاد فضای جذاب برای مشارکت بازیگران بازار سرمایه و سهامداران، می توانند ظرفیت های مغفول صنعت بیمه را فعال کنند.

رییس کل بیمه مرکزی در پایان با ارزیابی مثبت گزارش اعضای کارگروه های اعزامی بیمه مرکزی و همچنین تیم های مستقر در مناطق سیل زده نسبت به پیگیری سریع مساله پرداخت خسارات بیمه گذاران، دستور لازم را صادر کرد و از مدیران عامل شرکت های بیمه [2] خواست در حد توان نسبت به ایفای تعهدات حرفه ای و همچنین مسئولیت اجتماعی شرکت متبوع خود کوشا باشند.