وزیر اقتصاد با اعلام خبر پرداخت تسهیلات بانکی با نرخ ترجیحی پنج درصد به مناطق سیل‌زده گفت: ما بقی این ارقام هم توسط دولت از بودجه عمومی پرداخت می شود.

به گزارش اخبارپول، فرهاد دژپسند طی سخنانی در جمع خبرنگاران، در حاشیه جلسه امروز دولت، با اعلام این خبر در پاسخ به سوالی در خصوص اقدامات وزارت اقتصاد برای تخصیص اعتبارات به مناطق سیل زده اظهار کرد: تامین اعتبارات مورد نیاز از طریق تنخواه، از اوایل سال آغاز شده که در خصوص گلستان و مازندران به موقع پرداخت و واریز شد و بعد از آن برای بقیه استان‌ها نیز ادامه یافت.

وی گفت: اعتبارات، بعد از مصوبه جامع دولت، برای بقیه استان‌ها نیز به تدریج و متناسب با شرایط آنها، پرداخت‌ها در حال انجام است.

وزیر اقتصاد توضیح داد: علاوه بر این، در تاریخ هفتم فروردین ماه به پیشنهاد ما مصوبه‌ای در هیات دولت به تصویب رسید که بدهی مالیات بر درآمد مؤدیان استان های سیل زده، مربوط به عملکرد تا پایان سال ۱۳۹۷ که بیش از ۵۰ درصد اموال آنها در اثر وقوع سیل فروردین سال ۱۳۹۸ از بین رفته است، بخشیده می شود.

دژپسند همچنین با اعلام خبر پذیرش کمک های نقدی مودیان به مناطق سیل زده به عنوان هزینه های قابل قبول مالیاتی، اعلام کرد: همچنین دیروز تفویض اختیاری به گمرک انجام دادیم که بر اساس آن ترخیص تمام محموله‌های ارسالی از خارج از کشور جهت کمک به سیل زدگان برای هلال احمر، با اختیار تام ترخیص شده و هیچ اتلاف وقت و انرژی در این زمینه صورت نگیرد.

وی ادامه داد: در مورد تأمین اعتبارات نیز چون حجم خسارات وارده بسیار زیاد است، همچنان این موضوع در دست بررسی است و امیدواریم بتوانیم از منابع گوناگون، این تأمین اعتبار را انجام دهیم تا هیچ خسارت دیده‌ای بدون حمایت باقی نماند.

وزیر اقتصاد در پاسخ به پرسشی دیگر مبنی بر این‌که «وضعیت فعلی اقتصاد ایران چگونه است و ارزیابی وی از این شرایط در طول سال جدید چیست؟»، گفت: طبیعتاً دشمنان در پی این هستند که با اعمال فشارها و تحریم‌ها اهداف خود را دنبال کنند و هیچ دلیلی ندارد که ما و مردم ما که ۴۰ سال در مقابل همه شیطنت‌های دشمنان مقاومت کرده‌ایم و خوشبختانه همه راه و روش‌ها را بلدیم و مردم صبوری داریم، مقاومت‌مان را از دست بدهیم.

دژپسند در پایان افزود: ما باید حواس‌مان باشد که در موضوعاتی مثل بازار ارز همان طور که رئیس کل بانک مرکزی گفت به این نکته که “بازار غیر رسمی ریسکی شده است” توجه کنیم و تن به آن شرایط ریسکی ندهیم؛ چراکه ممکن است ابعاد منفی داشته باشد و نیز باید توجه کنیم باید زندگی اجتماعی و فردی‌مان را به طوری سامان بدهیم که از این شرایط سخت و مشقت‌ها عبور کنیم.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=129354
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

پرداخت تسهیلات بانکی با نرخ ترجیحی به آسیب‌دیدگان سیل
پرداخت تسهیلات بانکی با نرخ ترجیحی به آسیب‌دیدگان سیل
پرداخت تسهیلات بانکی با نرخ ترجیحی به آسیب‌دیدگان سیل
پرداخت تسهیلات بانکی با نرخ ترجیحی به آسیب‌دیدگان سیل
پرداخت تسهیلات بانکی با نرخ ترجیحی به آسیب‌دیدگان سیل