- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

جزییات محاسبه کارمزد بیمه نامه‌های ارزی

به گزارش اخبارپول، [1] مهرداد رضایی مدیرکل نظارت بر شبکه خدمات بیمه ای در تاریخ ۲۸ اسفندماه سال گذشته، بخشنامه ای را درباره تعیین و میزان کارمزد پرداخت بابت بیمه‌نامه هایی که حق بیمه آنها به طور ارزی دریافت می شود، صادر کرده است.

در این بخشنامه آمده است: براساس مفاد ماده ۲ آیین نامه کارمزد نمایندگی و دلالی رسمی بیمه (شماره ۸۳) و مصوبه مورخ نهم اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۷ هیات عامل بیمه مرکزی، «حق بیمه پرداختی» ماخذ محاسبه کارمزد پرداختی به کارگزاران رسمی بیمه و نمایندگان بیمه است.

در ادامه این بخشنامه آمده است: شرکت‌های بیمه کارمزد بیمه نامه هایی که به طور ارزی صادر و حق بیمه آنها به صورت ارز دریافت می شود را با رعایت مقررات و دستورالعمل های ابلاغی بانک مرکزی در تاریخ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ به صورت ارزی و با حفظ منشا ارز دریافتی از بیمه گذاران به حساب های ارزی نمایندگان و کارگزاران حواله کرده یا با نرخ «بازار ثانویه» به تاریخ روز واریز، محاسبه و به ایشان پرداخت کنند.

مهرداد رضایی از مدیران عامل شرکت‌های بیمه ای خواسته است تا با توجه به اهمیت موضوع، مراتب در قالب بخشنامه ای به تمامی شعب و مراکز صدور تابعه ابلاغ و بر اجرای این امر تاکید شود.