- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

آغاز گام دوم سیاست‌های بانک مرکزی

به گزارش اخبارپول، [1] عبدالناصر همتی با بیان اینکه صاحب‌نظران سال ۱۳۹۸ را از دو زاویه پیش‌بینی می‌کنند، اظهار کرد: نگاه نخست تشدید مشکلات است به‌طوری که، تأثیر بیشتر تحریم‌هی آمریکا، کاهش درآمدهای نفتی، تشدید تورم رکودی، هجوم نقدینگی، کاهش بیشتر رشد اقتصادی و مواردی از این دست را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: پیش‌بینی دیگر غلبه بر مشکلات است که کند شدن تیغ تحریم‌ها، افزایش مبادلات با همسایگان و کشورهای دوست، کاهش قابل توجه واردات غیر ضرور، رونق تولید ملی، افزایش صادرات غیرنفتی، کنترل بازار ارز و توان مهار نقدینگی را در پی خواهد داشت.

رئیس کل بانک مرکزی [2] با بیان اینکه در یک جنگ اقتصادی تمام عیار و با علم بر توانایی‌ها، از زاویه دوم که زاویه مقاومت اقتصادی است، با سیاست‌گذاری درست و هماهنگ می‌توانیم تلاش‌های دشمن را خنثی کنیم، تصریح کرد: در سال گذشته نیز با القائات آمریکا در مقاطعی، چند صباحی فضای ناامیدی در کشور حاکم شد، اما با سیاست‌ها و اقدامات درست، باوجود تشدید مشکلات معیشتی مردم، برنامه اصلی آمریکا تا حدودی شکست خورد.

همتی تاکید کرد: از فردا، با اولویت رسیدگی به هموطنان آسیب‌دیده از سیل، گام دوم را با قدرت برمی‌داریم که سیاست‌های امسال بسیار تعیین‌کننده است.