- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

شعبه جعل اسکناس متلاشی شد

به گزارش اخبارپول، [1] علیرضا سالاری اظهارکرد: پس از کسب گزارشی از سوی پلیس اطلاعات شهرستان فاریاب مبنی بر توزیع اسکناس های جعلی در سطح بازار، بلافاصله رسیدگی به موضوع در دستور کار سیستم قضایی قرار گرفت.

وی متذکر شد: در همان ساعات اولیه ۲ نفر از متهمان در شهرستان فاریاب دستگیر شدند و پس از انجام بازجویی های نخستین، عضو دیگر این باند در یکی از شهرستان های استان فارس بازداشت شد.

رئیس دادگاه عمومی فاریاب بیان کرد: پس از انجام تحقیقات اولیه مشخص شد هسته اصلی این باند بزرگ جعل در یکی از استان های مرزی واقع در غرب کشور در حال فعالیت است که بلافاصله اکیپی از ماموران پلیس اطلاعات به استان کرمانشاه اعزام شدند.

سالاری ادامه داد: با همکاری فرماندهی انتظامی کرمانشاه خانه تیمی اعضای این باند مورد شناسایی و ضربه قرار گرفت و در این عملیات سه نفر دیگر از اعضای این باند جعل به همراه مقادیر زیادی اسکناس جعلی دستگیر شد.

وی با بیان اینکه اعضای این باند، به صورت حرفه ای و شبکه ای در سطح کشور عمل می کردند، گفت: این باند هیچ ردپایی از خود بجا نمی گذاشت و به طور مثال، عامل توزیع اسکناس در یک استان، هیچگاه عامل مرتبط با خود را به صورت حضوری مشاهده نکرده بود.

رئیس دادگاه عمومی فاریاب عنوان کرد: تاکنون حساب های متعدد بانکی از اعضای این باند در استان های مختلف کشور از جمله استان البرز شناسایی و با دستور قضایی تمامی این حساب ها مسدود شده است.

سالاری با اشاره به اینکه دستورات لازم قضایی جهت دستگیری سایر عوامل این باند [2] صادر شده، افزود: دستگاه قضایی با افرادی که اقدام به اخلال در نظام اقتصادی کشور می کنند برخورد قاطع و جدی خواهد داشت.

گفتنی است مرکز شهرستان فاریاب در ۳۳۰ کیلومتری جنوب مرکز استان است.