کد خبر: 128036
دوشنبه 20 اسفند 1397 - 15:41
مرکوری نخستین اپلیکیشن صدور هوشمند بیمه نامه بدنه کوتاه مدت سفر با همکاری بیمه کوثر و شرکت هرمس شریف به بهره برداری رسید.
به گزارش اخبارپول، مجید مشعلچی مدیر عامل بیمه کوثر اظهار کرد: ۱۳ آذر ماه «روز بیمه» مفتخر به ارائه اولین اپلیکیشن بیمه بدنه خودرو شده ایم و تمام تلاش خود را کرده تا قبل از عید نوروز این بیمه نامه بهره برداری شود.
وی گفت: بیمه نامه سفر مرکوری با کمک تعدادی جوان خوش فکر، خلق ایده شده و با تلاش های بسیار به صنعت بیمه ورود کرده است.
**تعامل شرکت های بیمه با استارت آپ ها با دشورای روبهرو است
مشعلچی بیان کرد: تعامل بین بخش استارت آپ ها با یک شرکت بیمه ای سختی زیادی به دنبال خواهد داشت که می توان به فرآیند تعاملی و گردش مالی اشاره کرد.
**بیمه بدنه هوشمند سفر مرکوری آماده رقابت با سایرین
مدیرعامل بیمه کوثر توضیح داد: فرآیند این اپلیکیشن طی شده و هم اکنون آماده رقابت با سایرین است؛ بنابراین تعامل بین شرکت های بیمه و استارت آپ ها به سه عامل قوه خلاقه، مجموعه خریدار و فناوری های نوین و زیر ساخت های لازم وابسته است.
وی عنوان کرد: باید رسانه ها، سیاست گذاران و کارشناسان صنعت بیمه کمک کنند تا قله های رفیع تری را در بهره برداری از تمام سامانه ها پایه ریزی کنیم.
**بیمه هوشمند سفرمرکوری اتفاقی بسیار مهم در صنعت بیمه
مشعلچی ادامه داد: اپلیکیشن بیمه هوشمند سفرمرکوری، اتفاق بسیار خوبی در صنعت بیمه است که امیدواریم آیندگان نیز این راه را با سرعت بیشتری ادامه دهند.
**اعتماد به استارت آپ ها پر رنگ شود
حامد کاظمی مدیر عامل مرکوری، متذکر شد: صنعت بیمه باید به فناوری اطلاعات اعتماد کند و در این صنعت موضوع اعتماد به استارت آپ ها پر رنگ شود.
همچنین در این مراسم، ابوالفضل آقادادی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی بیمه کوثر، خاطرنشان کرد: در ایران حدود سه میلیارد دلار سرمایه موجود است که باید ریسک های آن پوشش داده شود ، اما متاسفانه کمتر از نصف آنها تحت پوشش بیمه هستند.
**اینشورتک ها آماده فعالیت در صنعت بیمه
وی اضافه کرد: ۵/۳ میلیون خودرو در کشور تحت پوشش بیمه بدنه ، ۵/۱۴ میلیون نفر تحت پوشش بیمه زندگی، ۵/۱۲ میلیون نفر بیمه تکمیلی درمان و ۱۱ در صد ساختمان ها تحت پوشش بیمه آتش سوزی هستند.
آقادادی با اشاره به گسترش بلاکچین ها در صنعت بیمه، ادامه داد: اینشورتک ها در تلاشند هر نوع فناوری را در صنعت بیمه وارد کنند.
**از بین بردن قوانین دست و پاگیر در صنعت بیمه
معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی بیمه کوثر ابراز کرد: با توجه به قوانین دست و پاگیر در صنعت بیمه ، ورود استارت آپ ها به این صنعت با سختی زیادی روبه رو است و میان ایده ها با قوانین باید هماهنگی ایجاد شود. خوشبختانه حضور اینشورتک ها در بیمه بدنه در شرکت بیمه کوثر نتیجه بخش بوده است.
**ورود موثر فناوری اطلاعات به صنعت بیمه
در پایان این مراسم محمدرضا مومنی، مدیریت فاوا بیمه کوثر یادآور شد: با توجه به شکل سنتی صنعت بیمه، فناوری اطلاعات توانسته به خوبی به این صنعت ورودکند.
وی اظهار کرد: برای فعالیت استارت آپ ها در صنعت بیمه باید زیر ساخت های لازم برای توسعه شبکه فروش و پشتیبانی فراهم شود.
مومنی توضیح داد: بانکداری نسبت به صنعت بیمه در فعالیت های استارت آپی زودتر ورود کرده و موفقیت های بسیاری به دست آورده است.
**پوشش ریسک، ماموریت اصلی صنعت بیمه
مدیریت فاوا بیمه کوثر با اشاره به دیر کرد صنعت بیمه برای فعالیت استارت آپی، خاطر نشان کرد: ماموریت اصلی صنعت بیمه، پوشش ریسک است و به همین دلیل نسبت به فناوری اطلاعات توجه کمتری دارند، در بانکداری به دلیل نبود دغدغه ریسک راحت تر هزینه صورت می گیرد و وجود قوانین و آیین نامه های قدیمی از دیگر عوامل عقب ماندگی صنعت بیمه نسبت به بانکداری است.
**شرکت های بیمه باید به سمت بیمه گری الکترونیک روند
معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی بیمه کوثر گفت: با وجود مسائل موجود در صنعت بیمه، برای کسب رضایتمندی صاحبان سهام شرکت ها، سود آوری و ارائه خدمات مطلوب شرکت های بیمه باید به سمت بیمه گری الکترونیک بروند.
**راه اندازی اولین کیوسک بیمه ای توسط بیمه کوثر
مومنی عنوان کرد: شرکت بیمه کوثر با وجود قدمت ۱۰ ساله توانسته قدم های خوبی بردارد و به عنوان اولین شرکت بیمه ای خدمات درمانی را از روش سنتی حذف کند و اولین کیوسک بیمه ای را در بیمارستان ها راه اندازی کند.
**هدف بیمه کوثر ورود به بیمه گری الکترونیک
وی یاد آور شد :هدف شرکت بیمه کوثر ورود به بیمه گری الکترونیک است و با بررسی بازار بیمه سعی کرده ایم با سرعت بخشیدن به خدمات و ایده ها تحول را به این صنعت وارد کنیم.
لازم به ذکر است در این مراسم «مرکوری»، نخستین اپلیکیشن صدور هوشمند بیمهنامه کوتاهمدت بدنه اتومبیل با همکاری شرکت هرمس شریف و مدیریتهای اتومبیل، فناوری اطلاعات و ارتباطات به بهرهبرداری رسید.
شرکت بیمه کوثر برای برطرف کردن شکاف بین صنعت بیمه و دانشگاه، «نو اوردگاه بیمه» را به منظور رقابت میان استارتآپها و اینشورتکها در سال۹۶ برگزار کرد و در این رویداد چندین طرح انتخاب شد. اپلیکیشن مرکوری یکی از محصولات نو اوردگاه بیمه است که اکنون به بهرهبرداری رسیده است.