- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

اختصاصی اخبارپول- غیرقابل جعل‌ترین پول دنیا هم جعل شد!

به گزارش خبرنگار اخبارپول [1]، سال گذشته رواج ۲۰ دلاری تقلبی میان اسکناس‌های کانادا در بریتیش کلمبیای این کشور تیتر اخبار شد و کمی بعد در ایالت اونتاریو نیز گزارش‌های مختلفی از رد و بدل شدن اسکناس‌های ۱۰۰ دلاری تقلبی رسید.

با وجودی که بانک کانادا اقدامات امنیتی جدیدی برای هر سری جدید اسکناس‌ها در نظر گرفته و بانک مرکزی این کشور نیز آموزش‌های زیادی برای این که چطور اسکناس‌های تقلبی شناسایی شوند، ارائه کرده است، اما همچنان افرادی در این کشور در دام تبهکاران گرفتار می‌شوند.

با توجه به این مساله، مهم نیست که چقدر برای ارتقای امنیت اسکناس‌ها و یا آموزش به شهروندان تلاش شود چرا که همیشه متقلب‌ها [2] راهی برای آن پیدا می‌کنند .

براساس این گزارش، مایکل بادی یک شهروند کانادایی ساکن در تورنتو به تازگی اعلام کرده است که ناآگاهانه ۶۳ اسکناس تقلبی ۲۰ دلاری را از خریدار تلفن همراهش دریافت کرده است.

به گزارش خبرنگار اخبارپول، وی به تلویزیون تورنتو گفت: هوا تاریک بود اما اسکناس‌ها کاملا قابل تشخیص بودند، تصور کردم اسکناس‌های واقعی است و بدون این که بدانم خلافی صورت گرفته، محل را ترک کردم.

اما مایکل وقتی به خانه رسید و کاملا اسکناس‌ها را بررسی کرد، متوجه شد قربانی یک کلاهبرداری با اسکناس‌های تقلبی شده است.

به گفته این فرد، جنس اسکناس‌ها دقیقا همان حس پلیمر اسکناس‌های واقعی را نداشت و در بعضی قسمت‌های اسکناس، جوهر استفاده شده پاک شده بود و بسیاری از آنها شماره سریال تکراری داشتند. همین موضوع این شهروند را قانع کرد که اسکناس‌های تقلبی را در قبال فروش تلفن همراهش دریافت کرده است.

بر همین اساس، به نظر می‌رسد موج جدیدی در خصوص رواج اسکناس های تقلبی ۲۰ دلاری در تورنتو و دیگر شهرهای کانادا به راه افتاده است که شهروندان این کشور و مسافران باید به این موضوع توجه زیادی کنند.