هیات وزیران آیین‌نامه اجرایی مربوط به استفاده مودیان مالیاتی از سامانه صندوق مکانیزه فروش را اصلاح کرد.

به گزارش اخبارپول، آیین نامه مذکور با اهدافی همچون استفاده حداکثری از خدمات موجود در بخش خصوصی به منظور تامین شبکه و استقرار اطلاعات و زیرساخت های صندوق مکانیزه فروش تهیه و تصویب شده است.

معرفی پایانه پرداخت متصل به شبکه پرداخت بانکی (pos) در کنار تجهیزات مشابه صندوق در آیین نامه با هدف فراخوان کردن دامنه بیشتری از اشخاص مشمول و پیش بینی صدور مجوز دسترسی به سامانه های شبکه پرداخت بانکی در آیین نامه به منظور پیاده­ سازی هرچه بهتر سامانه صندوق فروش و جمع آوری اطلاعات مرتبط با معاملات اشخاص، از دیگر اهداف اصلاح آیین نامه یاد شده هستند.

موافقت دولت با اصلاحات و تغییرات تقسیماتی استان کرمان

هیات وزیران در ادامه و در اجرای قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری، چندین اصلاح تقسیماتی در استان کرمان را به تصویب رساند. به موجب این اصلاحات، دولت با ایجاد بخش‌های اسفندقه و دهبکری به ترتیب در شهرستان های جیرفت و بم و تبدیل چندین روستا به شهر در استان یاد شده موافقت کرد.

ساماندهی و تأمین ایمنی تردد خودروهای دوگانه سوز

دولت به منظور ساماندهی و تامین ایمنی تردد خودروهای دوگانه سوز و جلوگیری از بروز حوادث ناگوار از قبیل انفجار مخازن این خودروها به دلیل غیرکارخانه‌ای بودن آنها و منقضی شدن کارکردشان، تصمیماتی را در این زمینه اتخاذ کرد.

بر اساس این تصمیم، وزارت نفت موظف شد با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت نسبت به هوشمندسازی جایگاه های عرضه سوخت گاز طبیعی و ایجاد بستر لازم جهت اتصال سامانه هوشمند جایگاه های سوخت به سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران (سیمفا) و سامانه اطلاعات خودروهای گازسوز وزارت صنعت، معدن و تجارت به نحوی اقدام کند که از یک دی ماه ۹۸ امکان سوخت گیری در جایگاه های سوخت گاز طبیعی صرفاً برای خودروهای دوگانه سوز که در کارت شناسایی آنها عبارت «دوگانه سوز» یا «دوگانه سوز تبدیلی» درج شده و دارای گواهی معاینه فنی معتبر هستند، وجود داشته باشد.

دولت همچنین پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا را موظف کرد نسبت به اصلاح و تعویض مدارک شناسایی آن دسته از خودروهایی که به صورت کارگاهی تا قبل از ابلاغ این مصوبه دوگانه سوز شده و «گواهی سلامت سامانه سوخت رسانی گاز خودرو» را مطابق دستورالعمل مربوط اخذ کرده اند، اقدام کرده و در کارت آنها عبارت «دوگانه سوز تبدیلی» را درج کند.

سازمان ملی استاندارد ایران نیز موظف شد حداکثر ظرف مدت سه ماه از تاریخ ابلاغ این مصوبه براساس مستندات دریافتی از وزارت صنعت، معدن و تجارت (استانداردهای بین المللی معتبر)، استانداردهای مورد نیاز جهت تبدیل سامانه سوخت رسانی خودروهای مایع سوز درحال تردد به گازسوز را تدوین کند.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=127527
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

اصلاح آیین‌نامه استفاده مودیان مالیاتی از صندوق مکانیزه فروش
اصلاح آیین‌نامه استفاده مودیان مالیاتی از صندوق مکانیزه فروش
اصلاح آیین‌نامه استفاده مودیان مالیاتی از صندوق مکانیزه فروش
اصلاح آیین‌نامه استفاده مودیان مالیاتی از صندوق مکانیزه فروش
اصلاح آیین‌نامه استفاده مودیان مالیاتی از صندوق مکانیزه فروش