بانک مرکزی امروز اعلام کرد که پنج بانک وابسته به نیروهای مسلح به صورت رسمی در بانک سپه ادغام شده‌اند. اما حجم دارایی‌ها و بزرگی این پنج بانک چقدر است؟

به گزارش اخبارپول، دارایی پنج بانک قوامین، مهر اقتصاد، انصار، کوثر و حکمت ایرانیان در مجموع حدود ۱۸۲ هزار میلیارد تومان است.

بانک قوامین وابسته به نیروی انتظامی با ۶۴ هزار میلیارد تومان دارایی، بزرگترین این بانک‌هاست. این بانک ۷۲۹ شعبه در سراسر کشور دارد.

در رتبه‌ی دوم، بانک مهر اقتصاد وابسته به بسیج، با ۵۳ هزار میلیارد تومان دارایی، حدود ۸۰۰ شعبه دارد.

بانک انصار وابسته به سپاه پاسداران با ۳۹ هزار میلیارد تومان دارایی و ۱۰۵۷ شعبه در رتبه‌ی سوم دارایی‌ها در میان این پنج بانک است.

بانک کوثر با ۲۰ هزار میلیارد تومان دارایی و ۳۵۲ شعبه، در رتبه‌ی چهارم است.

بانک حکمت ایرانیان هم در رتبه‌ی آخر با چهار هزار میلیارد تومان دارایی، ۱۳۲ شعبه دارد.

در جدول زیر میزان دارایی و بدهی و نسبت آنها با هم آمده‌اند:

اطلاعیه‌ی بانک مرکزی

در بخشی از اطلاعیه‌ی امروز بانک مرکزی آمده است:

«به اطلاع عموم هموطنان گرامی می‌رساند، بر اساس مصوبات شورای پول و اعتبار و شورای عالی هماهنگی اقتصادی(سران سه قوه) در ارتباط با ادغام بانک‌ها و موسسه اعتباری وابسته به نیروهای مسلح در بانک سپه، این مهم با اتخاذ تمهیدات مناسب و اطمینان بخش برای مشتریان، سپرده‌گذاران، سهامداران، کارکنان و سایر ذینفعان مد‌نظر قرار گرفته و پس از انجام بررسی‌های کارشناسی گسترده با حضور نمایندگان دستگاه‌های ذی‌ربط، برنامه‌ای جامع، هماهنگ و مؤثر در مسیر اصلاح نظام بانکی کشور و ساماندهی بازار پول تدوین شده است.

بر همین اساس، با هدف متمرکز کردن توانمندی و ظرفیت‌ بانک‌های انصار، قوامین، حکمت ایرانیان، مهر اقتصاد و مؤسسه اعتباری کوثر در قالب یک بانک واحد با ثبات و کارآمدتر و به منظور ارائه خدمات بهتر به خانواده نیروهای مسلح و عموم مردم، بانک‌ها و مؤسسه اعتباری یادشده در بانک سپه به عنوان نخستین بانک ایرانی و یکی از بانک‌های معتبر دولتی در عرصه بانکداری کشورمان ادغام می شوند».

منبع: انصاف نیوز


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=127441
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

حجم دارایی بانک‌های ادغام شده در بانک سپه
حجم دارایی بانک‌های ادغام شده در بانک سپه
حجم دارایی بانک‌های ادغام شده در بانک سپه
حجم دارایی بانک‌های ادغام شده در بانک سپه
حجم دارایی بانک‌های ادغام شده در بانک سپه