وزیر صمت با بیان اینکه بخش صنعت و معدن ۶۲ درصد از مالیات و بخش زیادی از بیمه کارگری را پرداخت می‌کند، بیان کرد: اگر قرار باشد بانک‌ها یک روزی به کمک تولید بیایند، امروز همان روز است.

صنعت، معدن و تجارت

به گزارش اخبارپول، رضا رحمانی در نشست با قائم مقام بانک مرکزی، مدیران عامل بانک‌ها و معاونین وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: بخش صنعت و معدن ۶۲ درصد از مالیات و بخش زیادی از بیمه کارگری را پرداخت می‌کند، از اینرو باید به طور ویژه مورد توجه قرار گیرد و اگر قرار باشد بانک‌ها یک روزی به کمک تولید بیایند، امروز همان روز است.

وی با تاکید بر اینکه سال آینده موتور پیشران اقتصاد کشور، صادرات است ادامه داد: اولویت دولت برای پرداخت تسهیلات، واحدهایی است که در زنجیره تولید محصولی قرار دارند، مواد اولیه محصولات اساسی و پُرمصرف را تولید می‌کنند، محصولاتشان صادراتی است یا اشتغال بالایی دارند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: اگر تولید آسیب ببیند، نه خدمات می‌تواند فعالیت کند، نه مالیاتی دریافت می‌شود، چنانکه بخش صنعت و معدن ۶۲ درصد از مالیات و بخش زیادی از بیمه کارگری را پرداخت می‌کنند، از اینرو باید به طور ویژه مورد توجه قرار گیرند.

به اعتقاد رحمانی باید چندماه آینده را مدیریت کرد، چرا که مطمئنا دشمن با شکست روبرو می‌شود.

وی با اشاره به حل برخی از مشکلات حوزه صنعت در ماه‌های اخیر گفت: بسیاری از واحدهای تولیدی امکان تولید و فروش در داخل و خارج کشور را دارند، اما به دلیل عدم نقدینگی و سرمایه در گردش لازم، با مشکل روبرو هستند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین افزود: برخی از صنایع به دلیل فرسودگی، انرژی بر هستند و به محیط زیست آسیب می‌زنند و نیاز به نوسازی دارند که اگر در شرایط تحریم نبودیم مطمئنا یکی از درخواست‌های من از دولت، تخصیص منابع از صندوق توسعه ملی برای نوسازی صنایع بود.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=127078
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

جزییات نشست وزیر صمت با مدیران بانکی
جزییات نشست وزیر صمت با مدیران بانکی
جزییات نشست وزیر صمت با مدیران بانکی
جزییات نشست وزیر صمت با مدیران بانکی
جزییات نشست وزیر صمت با مدیران بانکی