بانک ملی همچون بانک‌های صنعت و معدن و سپه بنا دارد، در آخرین دوشنبه امسال بلوک کنترلی سهام شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی را در بازار اول بورس تهران واگذار کند.

به گزارش اخبارپول، در ادامه تکاپوی بانک‌ها برای ارائه گزارش عملکرد مدیریتی مبنی بر واگذاری بنگاه‌های خود و خروج از بنگاه داری، بانک ملی ایران نیز همچون بانک صنعت و معدن و بانک سپه، بنا دارد تعداد ۱۱ میلیارد و ۴۸۶ میلیون و ۱۲۶ هزار و ۳۵۱ سهم معادل ۷۰.۶۸ درصد از کل سهام شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی را به قیمت هر سهم ۵ هزار و ۹۸۲ ریال در روز دوشنبه ۲۷ اسفند ماه ۹۷ روانه میز فروش بازار اول بورس تهران کند.

بر این اساس، شرایط این واگذاری در حالی بطور یکجا و نقد اعلام شده که برای تملک این بلوک کنترلی بر اساس قیمت پایه باید خریدار مبلغی برابر با شش هزار و ۸۷۱ میلیارد و ۷۸۳ هزار و ۱۶۸ تومان پول نقد در جیب داشته باشد.

انتظاری که با توجه به واگذاری این دارایی در آخرین دوشنبه امسال برای کارشناسان بازار سرمایه میرود، قابل تأمل است.

عرضه کل سهام مستقیم بانک ملی در «وبانک» از طریق ۱۷ کد حقوقی بوسیله کارگزاری بانک ملی ایران عرضه می‌شود و کارگزاری خریدار باید ۱۰ درصد مبلغ کل پایه را به عنوان سپرده شرکت در مزایده بورس به صورت نقد و یا ضمانت نامه بانکی از خریدار دریافت و به حساب سمات واریز کند.

بر اساس این گزارش، ارائه تعهدهای کتبی مبنی بر پایبندی به حداقل الزامات سهام شناور آزاد بازار دوم بورس، ارائه برنامه کسب و کار واقع بینانه در خصوص فعالیت‌های آنیده شرکت پس از واگذاری و برنامه خرید سهام از سهامداران جزء فعلی حداقل به مدت سه ماه به همراه تعد نامه کتبی و تضمین کارگزار مبنی بر اجرایی کردن این تعهد مطابق شرایط بورس، عدم خروج از سهم کنترلی به مدت دو سال از زمان تحصیل سهام و در نهایت آگاهی از تمام تضامین مرتبط با انتشار اوراق بهادار و اینکه این خریدار نباید از مجموعه گروه وابسته به بانک ملی باشد، از جمله شرایط این واگذاری عنوان شده است.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=126982
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

واگذاری‌ بنگاه‌های بانکی سه بانک
واگذاری‌ بنگاه‌های بانکی سه بانک
واگذاری‌ بنگاه‌های بانکی سه بانک
واگذاری‌ بنگاه‌های بانکی سه بانک
واگذاری‌ بنگاه‌های بانکی سه بانک