زیر ساخت های الکترونیکی خدمات بانکی از ضرورت های امروز نظام بانکداری کشور است و به گفته رییس هیأت مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی، ایجاد این زیرساخت ها از گذشته مورد توجه این بانک قرار گرفته و از دو دهه پیش به طور ویژه مورد توجه مدیران بانک کشاورزی بوده است.

به گزارش اخبارپول، روح الله خدارحمی صبح روز چهارشنبه ۲۴ بهمن درجلسه ای که با حضور «دکترعباس معمارنژاد» معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت اموراقتصادی و دارایی و«کیامرز قاسمی زانیانی» عضو هیئت مدیره این بانک که در محل شرکت گسترش فناوری های نوین برگزار شد، با اعلام مطلب فوق قابلیت ها و ظرفیت های سامانه ها و زیرساخت های الکترونیک این بانک را تبیین و تشریح کرد.

وی بانک کشاورزی را جزو ۳ بانک بزرگ کشور که سامانه آنلاین بانکداری الکترونیک را به کار گرفته است معرفی و عنوان کرد: از لحاظ کارایی و جامعیت زیر ساخت های الکترونیکی این بانک بی نظیر و مطمئن است.

مدیرعامل بانک کشاورزی با اشاره به وضعیت مناسب تراکنش های موفق بانک کشاورزی، میزان تراکنش های ناموفق این بانک را نزدیک به صفر اعلام کرد و گفت: طی ۴ سال گذشته هیچ اختلالی در تراکنش های بانک کشاورزی ایجاد نشده است و این بانک از نظر تعداد تراکنش در جایگاه چهارم کشور قرار دارد.

خدارحمی با تأکید بر امنیت، سرعت و دقت زیرساخت های الکترونیکی بانک کشاورزی به سامانه های کاربردی مورد استفاده در این بانک از جمله، مهر گستر،اعتبارات، مبارزه با پولشویی، بازارگاه محصولات کشاورزی، وصول مطالبات و …. اشاره کرد و متذکر شد: نرم افزارها و سخت افزارهای طراحی شده برای ارائه خدمات بانکداری الکترونیک در این بانک ارتقای اساسی یافته اند و برای چند سال آینده از بعد سخت افزاری و نرم افزاری مشکلی نداریم.

وی با تأکید بر ضرورت حل مشکلات با تکیه بر همت و دانش همکاران و یادآوری این نکته که نرم افزار مهرگستر بانک کشاورزی با رعایت استانداردها، بومی سازی شده است تصریح کرد: باتوجه به تعداد سامانه های ایجاد شده، بازمهندسی و بازنگری این سامانه ها با هدف کاهش هزینه ها در دستور کار قرار خواهد گرفت.

عباس معمارنژاد نیز ضمن قدردانی از تلاش های صورت گرفته، اطلاعات موجود در سامانه های الکترونیکی بانک کشاورزی را جزو دارایی های این بانک دانست و گفت: مهم ترین اقدام در این بخش استفاده بهینه از این اطلاعات است.

وی با تأکید بر ضرورت به روز رسانی اطلاعات مشتریان و بهینه سازی سامانه ها خاطرنشان کرد: فعالیت های این حوزه، نیاز به اصلاح و بهبود دائمی دارد.

گفتنی است در این جلسه فرزاد اسکندرزاده یزدی، مدیرعامل شرکت گسترش فناوری های نوین نیز در سخنانی به معرفی قابلیت ها و اهداف این شرکت پرداخت و در ادامه سامانه های مهرگستر، اعتبارات، ارتباط با مشتری ، مبارزه با پولشویی معرفی و قابلیت های این سامانه ها همراه با جزئیات تشریح شد.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=126396
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

کارایی زیرساخت‌های الکترونیکی بانک کشاورزی، بی نظیر و مطمئن
کارایی زیرساخت‌های الکترونیکی بانک کشاورزی، بی نظیر و مطمئن
کارایی زیرساخت‌های الکترونیکی بانک کشاورزی، بی نظیر و مطمئن
کارایی زیرساخت‌های الکترونیکی بانک کشاورزی، بی نظیر و مطمئن
کارایی زیرساخت‌های الکترونیکی بانک کشاورزی، بی نظیر و مطمئن