- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

نشست مدیرعامل بانک کارآفرین با مسئولان ارشد مدیریت فناوری اطلاعات

به گزارش اخبارپول، [1] در این دیدار که عزمی معاون مدیرعامل در امور بانکی و کریمی معاون مدیرعامل در امور اجرایی حمید تهرانفر را همراهی می‌کردند، وی با اشاره به جایگاه بخش فناوری اطلاعات در سودآوری بانک‌ها اظهار کرد: با توجه گسترش فناوری‌های نوین اطلاعاتی و ارتباطاتی به ویژه در یک دهه اخیر، بخش فناوری اطلاعات بانک‌ها اهمیتی استراتژیک پیدا کرده است. زیرا این بخش نقش حیاتی در چرخش امور و فعالیت‌های روزانه تمامی بخش‌های بانک ایفا می‌کند.

تهرانفر توضیح داد: تنوع‌بخشی به سبد محصولات الکترونیکی بانک موجب افزایش سهم بانک از بازار خدمات الکترونیکی و در نتیجه افزایش EPS بانک خواهد شد. بنابراین برای تحقق سودآوری بیشتر، تقویت بخش فناوری اطلاعات بانک یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است و باید با سرعت و جدیت دنبال شود.

مدیرعامل بانک کارآفرین با اشاره به پتانسل بالای همکاران این مدیریت خاطرنشان کرد: تمامی بانک‌های موفق و پیشرو در بخش فناوری اطلاعات توانمند و حرفه‌ای عمل می‌کنند. خوشبختانه در بانک کارآفرین هم همکاران حرفه‌ای، متخصص و توانمند مشغول به کار هستند. با بهره گیری از پتانسیل بالای این نیروهای جوان و کارآمد، می‌توان تغییرات لازم و متناسب با مقتضیات زمانی را ایجاد کرد.

وی در این نشست با تبیین ضرورت بهینه‌سازی و انجام تغییرات زیرساختی در این حوزه گفت: تقویت بخش فناوری اطلاعات بانک بسیار مهم و حیاتی است. ماهیت ارائه خدمات بانکی به‌ویژه در دو دهه اخیر تغییرات اساسی کرده است. ارائه خدمات بانکی هر روز بیش از گذشته از بانکداری سنتی فاصله گرفته و به سمت بانکداری الکترونیکی حرکت می‌کند. بنابراین بخش فناوری اطلاعات بانک باید پیش از گذشته به تکنولوژی‌های جدید و روزآمد مجهز گردد.

تهرانفر همچنین بیان کرد: به‌کارگیری و استفاده از فناوری‌های نوین به‌ویژه در زمینه بانکداری باز و ارائه خدمات جدید به مشتریان، باید دراولویت کاری مدیریت فناوری اطلاعات قرار بگیرد تا بتوانیم رضایت حداکثری مشتریان را جلب کنیم و از سایر رقبا در این زمینه عقب نمانیم.

مدیرعامل بانک کارآفرین ادامه داد: با توجه به سرعت تغییر تکنولوژی‌ها، ارائه خدمات متنوع و جدید بر بستر ابزارهای همراه ضروری است و بر این اساس مدیریت فناوری اطلاعات باید تمامی تمهیدات لازم را به کار گیرد تا در توسعه و تجهیز این بخش نیز در زمره بهترین‌های صنعت بانکی کشور قلمداد شویم.

وی در پایان افزود: ایجاد اراده جمعی جهت اجرای برنامه‌ها و تغییرات موردنظر در سطح فناوری اطلاعات ضروری است. بدون انگیزه و اراده جمعی، برنامه‌های تحول‌آفرین، خطیر و استراتژیک قابل تحقق نیستند. بنابراین تمامی همکاران مدیریت فناوری اطلاعات در تمامی سطوح، باید تلاش خود را در جهت ایجاد تغییرات ضروری و مناسب سازمانی به کار بگیرند تا در جهت بهبود عملکرد کلی بانک [2] گام‌های استواری برداریم.

بر اساس این گزارش، در پایان این بازدید فریبرز قربانیان مدیر امور فناوری اطلاعات، گزارشی از عملکرد این مدیریت به مدیرعامل و هیات همراه ارائه داد. همچنین مدیران حوزه‌های مختلف این واحد، در خصوص مقتضیات و وظایف اساسی واحدهای زیرمجموعه، نقاط مثبت و چالش‌های موجود به تفصیل مطالبی را بیان داشتند.