حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، یکی از برنامه‌های مهم بانک ملی ایران طی سال های گذشته بوده و اقدامات همه‌جانبه‌ای نیز در این راستا صورت گرفته است به طوری که پرداخت تسهیلات به دانش بنیان ها همواره یکی از مهم ترین بخش های تسهیلات دهی این بانک محسوب می شود.

استخدام در بانک ملی

به گزارش اخبارپول، از آنجا که اقتصاد دانش بنیان از پایه های اصلی سیاست های اقتصاد مقاومتی محسوب می شود و نقش مهمی در ایجاد اشتغال پایدار دارد، این بانک نیز طی چند سال گذشته و دهه های انقلاب اسلامی، حمایت از شرکت های دانش بنیان و تقویت این اقتصاد را سرلوحه اقدامات خود قرار داده است.

بر این اساس این بانک با هدف تأمین نیاز طرح های علمی، توسعه تحقیقات کاربردی و حمایت از استارت آپ ها به صورت همه جانبه از کسب و کارهای جدید و شرکت های دانش بنیان حمایت کرده است.

امضای دو تفاهمنامه همکاری بانک ملی ایران با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین با صندوق نوآوری و شکوفایی کشور از جمله فعالیت ها و اقدامات حمایتی بانک ملی ایران درخصوص شرکت های دانش بنیان بوده است.

این بانک جهت اخذ سپرده گذاری برای اعطای تسهیلات به شرکت های دانش بنیان نیز مکاتباتی با صندوق توسعه ملی داشته است که پس از طی مراحل نهایی، عملیاتی خواهد شد.

بانک ملی ایران با اعتقاد به حمایت از فعالیت های دانش بنیان و پس از تاکید دولت محترم بر این موضوع، حمایت از تکنولوژی و ایده‌های نوین را به طور جدی در دستور کار قرار داده است.

بر این اساس استراتژی این بانک، همکاری گسترده با شرکت های دانش بنیان بوده که البته این حمایت ها تنها به کمک مالی محدود نمی شود. اقدامات بانک ملی ایران برای توسعه بانکداری الکترونیک و راه اندازی سامانه بام و پیام رسان بله از جمله فعالیت های موفق انجام گرفته توسط شرکت های دانش بنیان بوده است.

از سویی طی سال‌ گذشته سه هزار و ۱۰۲ میلیارد ریال و طی نیمه نخست سال جاری مبلغ شش هزار و ۷۶۹ میلیارد ریال تسهیلات در این زمینه توسط بانک ملی ایران پرداخت شده است.

مانده تسهیلات پرداختی بانک ملی ایران به شرکت های دانش بنیان تا پایان آبان ماه سال جاری نیز به ۱۳ هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال رسید.

اقدامات بانک ملی ایران در حمایت از شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها تا اندازه ای چشمگیر بود که مورد تقدیر معاون علمی و فناوری رئیس جمهور نیز قرار گرفت و سورنا ستاری ضمن تایید رویکرد این بانک عنوان کرد که این اقدامات می تواند الگویی برای سایر بانک ها باشد.

همچنین این بانک ارتباط موثری نیز با جامعه دانشگاهیان داشته و در دیدار اخیر دکتر محمدرضا حسین زاده مدیرعامل بانک با محمد طهرانچی رییس دانشگاه آزاد اسلامی برای همکاری با طرح های توسعه ای این دانشگاه به ویژه در حوزه توسعه استارت آپ ها و اقتصاد دانش بنیان تاکید شد.

البته سابقه همکاری بانک ملی ایران و دانشگاه آزاد اسلامی بسیار طولانی مدت بوده و بانک همواره رویکردی نوآورانه نسبت به توسعه این همکاری ها داشته و کارگروه مشترک ویژه ای نیز تشکیل شده است.

بانک ملی ایران با باور اینکه طی ۱۰ سال آینده، دانش بنیان ها بزرگ ترین شرکت های کشور بوده و نقش بسزایی در تولید ناخالص داخلی کشور خواهند داشت، تسهیلات بانکی با نرخ های ترجیحی را نیز در اختیار این شرکت ها قرار می دهد تا گامی عملیاتی برای تحقق و بروز هر چه تمام اقتصاد دانش بنیان در کشور برداشته شود.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=126155
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

رویکرد محوری بانک ملی در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان
رویکرد محوری بانک ملی در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان
رویکرد محوری بانک ملی در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان
رویکرد محوری بانک ملی در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان
رویکرد محوری بانک ملی در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان