- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

تکلیف ادغام بیمه‌های نظامی چیست؟

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری اخبارپول، [1] ادغام بانک‌های نظامی چندی است از سوی بانک مرکزی مطرح شده و در این شرایط گمان آن می‌رود که با موفق بودن این طرح، ادغام بیمه‌های نظامی هم در دستورکار قرار گیرد.

بر همین اساس، عبدالناصر همتی رییس‌کل اسبق، در زمان حضور خود در بیمه‌مرکزی اعلام کرده بود درصورتیکه شرکت‌های بیمه موفق به تحقق کفایت سرمایه خود نشوند، ادغام می‌شوند.

این گفته رییس‌کل اسبق بیمه‌مرکزی در شرایطی مطرح شد که به نظر می‌رسید این سازمان برنامه‌هایی برای ادغام شرکت‌های بیمه دارد. چراکه تعدد شرکت‌ها منجر به تضعیف‌ آنها به جهت افزایش مطالبات و عدم تحقق افزایش کفایت سرمایه است.

در همین رابطه، سلیمانی رئیس‌کل بیمه‌مرکزی در پاسخ به خبرنگار اخبارپول گفت: ما نمی‌توانیم به بیمه‌ها برای ادغام تکلیف کنیم چرا که وظیفه‌ ما نظارت و صیانت است و ادغام بستگی به تصمیم سهامداران دارد.

وی افزود: در صورت تمایل این دوشرکت به ادغام، ما می‌توانیم نظر مشورتی با رویکرد جانبداری از حقوق بیمه‌گزاران، ارائه دهیم.

حال بر اساس گفته‌های رییس‌کل فعلی بیمه‌مرکزی، تصمیم نهایی برای ادغام، [2] بر عهده سهامداران است تا در صورت لزوم با درایت و آینده‌نگری، مانع ضرر و زیان احتمالی به شرکت خود شوند.