شاخص بورس در پایان معاملات روز جاری با رشدی بیش از ۸۰۰ واحدی به ۱۶۲ هزار و ۸۰۵ واحد رسید.

به گزارش اخبارپول، آمار معاملات بورس نشان می دهد که همه شاخص های بورس در پایان داد و ستدهای امروز با رشد دسته جمعی مواجه شدند.

رشد شاخص ها

بنابر آمارهای معاملاتی، روز جاری همه شاخص های بورس با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص کل با ۸۸۳ واحد رشد معادل ۰.۵۵ درصد به ۱۶۲ هزار ۸۰۵ واحد، شاخص قیمت «وزنی – ارزشی» با ۲۵۶ واحد افزایش معادل ۰.۵۵ درصد به ۴۷ هزار ۱۹۴ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۲۶۸ واحد رشد معادل ۰.۹۴ درصد به ۲۸ هزار و ۹۸۵ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۱۸۸ واحد افزایش، معادل ۰.۹۴ درصد به ۲۰ هزار و ۳۷۵ واحد، شاخص آزاد شناور با ۱۲۲۲ واحد صعود، معادل ۰.۶۹ درصد به ۱۷۷ هزار و ۶۱۱ واحد، شاخص بازار اول با ۷۶۵ واحد افزایش معادل ۰.۶۳ درصد به ۱۲۱ هزار ۳۱۵ واحد و شاخص بازار دوم با ۱۲۱۰ واحد رشد معادل ۰.۳۸ درصد، به ۳۱۷ هزار و ۷۱۱ واحد رسید.

نمادهای تاثیر گذار

همچنین امروز ۶ نماد «رمپنا با ۱۱۴ واحد، وتجارت با ۹۶ واحد، فخوز با ۹۰ واحد، حکشتی با ۸۴ واحد، وبصادر با ۶۴ واحد و کگل با ۵۰ واحد» رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.

نوسان شاخص صنایع

بر اساس این گزارش، امروز شاخص های صنایع تالار شیشه ای با نوسان مواجه شدند به طوری که شاخص صنایع «سایر معادن با ۸۱۷ واحد صعود معادل ۴.۷۴ درصد به ۱۸ هزار و ۸۳ واحد، فنی مهندسی با ۴۳ واحد افزایش معادل ۳.۹۰ درصد به یک هزار و ۱۵۳ واحد، سیمان با ۲۶ واحد رشد معادل ۳.۲۶ درصد به ۸۴۳ واحد، حمل و نقل با ۱۴۵ واحد افزایش معادل ۳.۱۹ درصد به ۴ هزار و ۷۱۷ واحد، محصولات کاغذ با (۱۳۹۳) واحد کاهش، معادل (۴.۱۹) درصد به ۳۱ هزار و ۸۸۶ واحد، انتشار و چاپ با (۱۶۵۱۷) واحد ریزش معادل (۴.۹۰) درصد به ۳۲۰ هزار و ۷۱۸ واحد، محصولات چوبی با (۹۴۱۵) واحد کاهش معادل (۴.۹۷) درصد به ۱۷۹ هزار و ۹۶۶ واحد» رسید.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت ها

همچنین نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می کند: قیمت سهام نمادهای «کسرام، سهرمز، پدرخش، سخزر، ستران، ساروم و وتجارت» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «چفیبر، چکاران، چافست، وبیمه، خلنت، تکنو و خمهر» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند.

توقف و بازگشایی نمادها

بر اساس معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های «سیمان لار سبزوار، نورد و تولید قطعات فولادی، کشت و صنعت و دامپروری و مرغداری دشت خرم‌دره، شهد، حق تقدم خرید سهام کی ‌بی ‌سی، تولید نیروی برق دماوند» از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های «بسته‌بندی ایران، کارتن ایران، سیمان آرتا اردبیل، کشاورزی مکانیزه اصفهان کشت» متوقف شدند.

بدین ترتیت، در پایان داد و ستدهای روز جاری بورس، در ۱۳۹ هزار و ۸۴۷ نوبت معاملاتی، ۲ میلیارد و ۱۷۱ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۵ هزار و ۴۴۱ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به ۶۱۶ هزار و ۷۸۹ میلیارد تومان رسید.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=125065
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

شاخص بورس افزایش یافت
شاخص بورس افزایش یافت
شاخص بورس افزایش یافت
شاخص بورس افزایش یافت
شاخص بورس افزایش یافت