معاملات تالار شیشه‌ای روز جاری با کاهش بیش از ۳۰۰۰ واحدی شاخص کل بورس و رسیدن این متغییر به ۱۶۱ هزار و ۹۲۲ واحد به پایان رسید.

به گزارش اخبارپول، جزییات داد و ستدهای بازار سهام بر اساس آمارهای ثبت شده نشان می دهد که همه شاخص های معاملاتی در بازار سهام امروز با کاهش مواجه شدند.

کاهش شاخص ها

بنابر آمارهای معاملاتی، روز جاری اکثر شاخص های بورس با ریزش دسته جمعی مواجه شدند به طوری که شاخص کل با (۳۶۵۲) واحد افت معادل (۲.۲۱) درصد به ۱۶۱ هزار ۹۲۲ واحد، شاخص قیمت «وزنی – ارزشی» با (۱۰۵۸) واحد کاهش معادل (۲.۲۱) درصد به ۴۶ هزار ۹۴۰ واحد، شاخص کل «هم وزن» با (۶۱۸) واحد افت معادل (۲.۱۱) درصد به ۲۸ هزار و ۷۱۶ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با (۴۳۴) واحد کاهش، معادل (۲.۱۱) درصد به ۲۰ هزار و ۱۹۷ واحد، شاخص آزاد شناور با (۴۰۵۶) واحد ریزش، معادل (۲.۲۵) درصد به ۱۷۶ هزار و ۳۸۹ واحد، شاخص بازار اول با (۲۶۴۴) واحد افت معادل (۲.۱۵) درصد به ۱۲۰ هزار و ۵۵۰ واحد و شاخص بازار دوم با (۷۵۰۲) واحد ریزش معادل (۲.۳۲) درصد، به ۳۱۶ هزار و ۵۰۰ واحد رسید.

نمادهای تاثیرگذار

بر این اساس جزییات داد و ستدهای روز جاری مشخص می کند که امروز ۷ نماد «پارس با (۲۶۲) واحد، شبندر با (۲۰۸) واحد، فارس با (۲۰۷) واحد، شپنا با (۱۸۷) واحد، وبملت با (۱۶۷) واحد، رمپنا با (۱۲۸) واحد و فولاد با (۱۲۶) واحد» افت، بیشترین تاثیر منفی را در ریزش شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.

افت شاخص صنایع

همچنین روز جاری همه شاخص صنایع تالار شیشه ای با ریزش مواجه شدند به طوری که شاخص صنایع «انبوه سازی با (۲۸) واحد رشد معادل (۳.۶۵) درصد به ۷۴۵ واحد، زراعت با (۵۳۲) واحد افت معادل (۳.۷۸) درصد به ۱۳ هزار و ۵۶۲ واحد، محصولات فلزی با (۱۱۷۴) واحد کاهش معادل (۳.۹۵) درصد به ۲۸ هزار و ۵۶۹ واحد، فنی مهندسی با (۴۸) واحد ریزش معادل (۴.۲۱) درصد به یک هزار و ۱۱۰ واحد، انتشار و چاپ با (۱۶۶۰۰) واحد کاهش، معادل (۴.۶۹) درصد به ۳۳۷ هزار و ۲۳۶ واحد، خودرو با (۹۴۵) واحد ریزش معادل (۴.۷۴) درصد به ۱۹ هزار و ۳ واحد، سایر معادن با (۸۹۷) واحد کاهش معادل (۴.۹۴) درصد به ۱۷ هزار و ۲۶۵ واحد» رسید.

بیشترین کاهش قیمت ها

علاوه بر این نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می کند: قیمت سهام نمادهای «شاملا، سخزر، کسعدی، کسرام، پدرخش، لابسا و بشهاب» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «خودرو، وپست، فباهنر، خساپا، خگستر، خاذین و خمهر» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند.

توقف و بازگشایی نمادها

به این تزتیب طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های «پتروشیمی فارابی، شکر، قند نیشابور، سرمایه‌گذاری توسعه آذربایجان، سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران، سرمایه‌گذاری توسعه گهران امید، حق تقدم خرید سهام کی بی سی، سرمایه گذاری صنعت و معدن» از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های صنایع تولیدی اشتاد ایران، سخت آژند، قند ثابت خراسان، نورد و قطعات فولادی، شیر پاستوریزه پگاه گلستان، شیشه قزوین و کشت و صنعت چین چین متوقف شدند.

این گزارش می افزاید، در پایان معاملات امروز بورس در هفته جاری، در ۱۳۲ هزار و ۱۲۷ نوبت معاملاتی، ۲ میلیارد و ۹۷ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۵ هزار و ۶۵۸ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به ۶۱۳ هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان رسید.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=124989
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

ریزش ۳۶۰۰ واحدی شاخص کل بورس
ریزش ۳۶۰۰ واحدی شاخص کل بورس
ریزش ۳۶۰۰ واحدی شاخص کل بورس
ریزش ۳۶۰۰ واحدی شاخص کل بورس
ریزش ۳۶۰۰ واحدی شاخص کل بورس