دومین دوره از سلسله همایش‌های «هنر برای صلح» با موضوع «هنر، صلح و توسعه پایدار» با حمایت بانک شهر و با حضور سفیر کشور هلند در جمهوری اسلامی ایران، رئیس مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد، جمعی از مدیران شهری، دانشجویان و عموم علاقه‌مندان حوزه هنر و صلح، در محل باغ موزه قصر تهران برگزار شد.

سی‌ودومین جشنواره

به گزارش اخبارپول، مدیرمرکز ارتباطات و روابط عمومی بانک شهر در حاشیه همایش «هنر برای صلح» به تشریح ابعاد گسترده توسعه صلح در جوامع و نقش آن بر اقتصاد و سبک زندگی افراد پرداخت و افزود: بی شک ” صلح ” شاخص موثر و مهم در تعیین سطح امنیت و اقتصاد جامعه است.

حمیدرضا عظیمی در همین راستا اظهار کرد: اقتصاد کشورها زمانی می تواند دارای ثبات و جذابیت های سرمایه گذاری باشد که سطح امنیت در آنها از تمامی زوایا و سطوح مختلف قابل ارزیابی باشد؛در حال حاضر فعالان اقتصادی برای بررسی جذابیت های یک بازار شاخص های مختلفی را در نظر می گیرند که مهمترین آنها ” امنیت و صلح ” است.

وی با اشاره به محبوبیت بانک شهر در میان اقشار مختلف جامعه و حمایت این بانک از اهالی فرهنگ و هنر کشور، ادامه داد: بانک شهر به عنوان بانکی فعال در حوزه فرهنگی و مدیریت شهری، تلاش کرده است با حمایت از همایش «هنر برای صلح» نقش حمایتی خود را در کمک به توسعه صلح در جوامع ایفا کند.

مدیرمرکز ارتباطات و روابط عمومی بانک شهر با بیان اینکه هم اکنون جهان نیازمند ایجاد همبستگی میان بشر از طریق تقویت گفت وگو، تفاهم و اعتماد میان انسان هاست، بیان کرد: لازمه این مهم نیز توجه به نیازهای هنرمندان و گسترش هنر در کشورها به خصوص کشورهای درگیر جنگ و خشونت است.

عظیمی یادآور شد: تأمین امنیت و برقراری صلح را شاید بتوان مهم‏ترین دغدغه‏ی اندیشمندان جامعه شناس و روابط بین‏الملل در دنیای پیچیده‏ کنونی به‏شمار آورد که منجر به جستجوی راه‏های ممکن برای نزدیکی و همگرایی دولت‏ها به ‏منظور گره‏زدن منافع آنها به‏یکدیگر با هدف کاستن از مناقشات، توسعه اقتصاد و کاستن از فقر جامعه شده است.

وی در ادامه افزود: در جوامعی که اقتصاد پویا و مولد در سایه صلح جاری است، وضعیت روابط بین افراد جامعه با یکدیگر و حتی روابط بین المللی افراد آن جامعه و خود حکومت با سایر جوامع در وضعیت مناسبی قرار دارد.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=124958
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

حمایت بانک شهر از اهالی فرهنگ و هنر
حمایت بانک شهر از اهالی فرهنگ و هنر
حمایت بانک شهر از اهالی فرهنگ و هنر
حمایت بانک شهر از اهالی فرهنگ و هنر
حمایت بانک شهر از اهالی فرهنگ و هنر