با انتشار گزارش ۹ ماهه حسابرسی نشده بانک ایران زمین، فعالیت سال ۹۷ این بانک شفاف سازی شد.

به گزارش اخبارپول، بانک ایران زمین در ۹ ماهه نخست امسال ۱۶ هزار و ۷۹۹ میلیارد ریال عایدی از محل درآمد مشاع کسب کرده که ۳ هزار و ۶۸۶ میلیارد ریال از این درآمد؛ متعلق به سود وجه التزام و تسهیلات اعطایی بوده و مابقی آن از محل سود حاصل از سرمایه گذاری و سپرده گذاری ها بود که مبلغ ۱۳ هزار و ۱۱۳ میلیارد ریال را تشکیل می داد. جمع درآمد غیر مشاع بانک ایران زمین نیز با رشد ۱۶۲ درصدی به مبلغ ۹ هزار و ۵۳۶ میلیارد ریال رسید.

در سال ۹۷، سرمایه گذاری بانک در سهام و سایر اوراق بهادار که در سال جاری یکی از بهترین محل سرمایه گذاری از سوی کارشناسان بازار مالی و سرمایه شناسایی شده است، چرا که بالاترین بازدهی را داشته اند. بر همین اساس، سرمایه گذاری بانک ایران زمین در این حوزه ، رشد ۱۲ درصدی داشته و به مبلغ دو هزار و ۶۲۷ میلیارد ریال رسید و بر خلاف دیگر بانک ها که رویه بانک مرکزی را اجرا نکردند بانک ایران زمین در املاک هیچ سرمایه گذاری در دو سال گذشته نداشته است.

بر پایه ترازنامه منتشره، بدهی بانک ایران زمین در پایان سه ماهه سوم ۹۷ به بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی با کاهش ۲۲ برابری روبه رو شده و از رقم ۲۲ هزار و ۷۸۵ میلیارد ریال در پایان سال ۹۶ به مبلغ یک هزار و ۳۱۱ میلیارد ریال در پایان آذر ۹۷ رسید. در مقابل مطالبات از بانک مرکزی با رشد ۲۴ درصدی از مبلغ ۲۰ هزار میلیارد ریال در اسفند ۹۶ به ۲۵ هزار و ۵۷۸ میلیارد ریال در پایان آذر۹۷ رسید.

بنابر این گزارش، تسهیلات دریافتی مردم از بانک ایران زمین مبلغ ۲۸ هزار و ۳۶۵ میلیارد ریال بوده است.

همچنین در ۹ ماهه نخست امسال اعتماد مردم به بانک افزایش داشته و سپرده گذاری مدت دار مردم در بانک ایران زمین با رشد ۲۳ درصدی از رقم ۱۶۷ هزار و ۵۲۸ میلیارد ریال در پایان سال گذشته به مبلغ ۲۰۵ هزار و ۵۵۷ میلیارد ریال رسید.

بر اساس این تحولات ذخایر بانک نیز با رشدی ۲۹ درصدی مواجه شده و از ۱۱ هزار و ۶۸ میلیارد ریال به مبلغ ۱۴ هزار و ۳۲۶ میلیارد ریال رسید.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=124903
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

شفاف سازی فعالیت سال۹۷ بانک ایران زمین
شفاف سازی فعالیت سال۹۷ بانک ایران زمین
شفاف سازی فعالیت سال۹۷ بانک ایران زمین
شفاف سازی فعالیت سال۹۷ بانک ایران زمین
شفاف سازی فعالیت سال۹۷ بانک ایران زمین